Hur ska jag koppla min laptop till min TV?

Permalänk

Hur ska jag koppla min laptop till min TV?

Jag funderar på att köpa en ny tv, behöver man Apple-TV då om jag vill koppla min MacBook Air till Tv:n?

(Som när jag kollar på film som jag har laddat ner eller vill cama med hela familjen så dom ser bättre?)

Permalänk

(Kan man ladda ner PopcornTime som app på en smart-TV? Det är ett program på datorn där jag kollar på film gratis nämligen.)

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av coconutconfetti:

Jag funderar på att köpa en ny tv, behöver man Apple-TV då om jag vill koppla min MacBook Air till Tv:n?

(Som när jag kollar på film som jag har laddat ner eller vill cama med hela familjen så dom ser bättre?)

Nej du kan använda en kontaktadapter så du får en hdmikontakt, en extra dator är inte nödvändigt.
Det finns olika varianter på dem, dockor eller bara adaptrar till hdmi men välj nån som passar dina behov och tänk efter om du behöver en docks för att kunna koppla in nått annat än en hdmikabel
https://www.apple.com/se/shop/mac/mac-accessories/power-cable...
Och det finns billigare än "Apple" om du letar på nätet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.