Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

DRYYYYGT

beställde ett par hörlurar 2018-11-23. fick svar att de var slut med företaget erbjöd att skicka ett par i en annan färg (vilket jag svara samma dag att det var inga problem alls). nästa dag fick jag svaret att de kommer skicka de direkt samma dag.

nu sitter man fortfarande och väntar på att man ska få sina hörlurar, ingen information alls från företaget sen beställningen gjordes och har inte fått svar på mina meddelanden jag har skickat, och självklart är det ett företag som har hoppat på tåget och kör enbart mail / facebook chat support...YAY

om ni undrar så är det ett svenskt företag med lager i sverige så ska inte ta så lång tid att skicka något tycker jag.

Permalänk
Medlem

Mina jävla paket kommer ju aldrig fram! Första gången Inet har tagit över 1 vecka på sig att leverera något som fanns i lager. Sen dom där tomtarna på DPD tar ju aldrig hand om mitt paket. Legat i Sverige sen i torsdags. Suuuck!

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Skrivet av Flutters:

Kl 01:36 vändes verkligen livet upp och ner.
Fick ett samtal av min storebror som sa att vår syster har gått bort, endast 32 år gammal.
Allting känns verkligen helt meningslöst just nu, bara ligger här på soffan hos min bror och funderar.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag beklagar verkligen sorgen! Det som hänt är fullständigt fruktansvärt och jag hoppas ni är omgivna av förstående människor som kan stötta er.
Mvh Daniel

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 2700X | CPU-FAN: Noctua NH-U12S + NT-F12 (PP) |
| MB: Asus Prime X470-Pro | RAM: Corsair Vengeance LPX 3000Mhz 2X8GB |
| GPU: Geforce 3080 12GB | SSD1: Intel SSD 5 500 GB x2 (Raid 0) SSD2: Samsung 860 EVO 1TB |
| HDD1: WD 160GB | HDD2: Fujitsu 1TB | CHASSI: FD Define R6 |
| PSU: Seasonic Focus Plus Gold 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Kl 01:36 vändes verkligen livet upp och ner.
Fick ett samtal av min storebror som sa att vår syster har gått bort, endast 32 år gammal.
Allting känns verkligen helt meningslöst just nu, bara ligger här på soffan hos min bror och funderar.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag beklagar sorgen!

Jag hoppas ni kan finna tröst hos varandra.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Kl 01:36 vändes verkligen livet upp och ner.
Fick ett samtal av min storebror som sa att vår syster har gått bort, endast 32 år gammal.
Allting känns verkligen helt meningslöst just nu, bara ligger här på soffan hos min bror och funderar.

Skickades från m.sweclockers.com

Shit - så ledsen att höra det
Ta hand om dig och din bror och dina nära, och sök själv tröst hos dem.

Permalänk
Medlem

Alla skickliga spelare i Overwatch.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cr1ll3:

@Überklass: allergivänliga lokaler

Då byter man lokal

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Det är så jäkla mycket att göra på jobbet och jag vet inte vart jag ska börja. Jag går konstant runt och funderar på det och det påverkar min vardag något enormt. Jag önskar att jag bara kunde stänga av...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AddixD:

Det är så jäkla mycket att göra på jobbet och jag vet inte vart jag ska börja. Jag går konstant runt och funderar på det och det påverkar min vardag något enormt. Jag önskar att jag bara kunde stänga av...

Skickades från m.sweclockers.com

You are not Alone, gissa vad jag och många andra gör just nu?
Jobbar såklart, sömn är för veklingar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielkm:

@Flutters: Jag finner inte de rätta orden, men du ska veta att jag bryr mig. Du har mitt varmaste deltagande.

Skrivet av AvengedSevenfold:

Jag beklagar verkligen sorgen! Det som hänt är fullständigt fruktansvärt och jag hoppas ni är omgivna av förstående människor som kan stötta er.
Mvh Daniel

Skrivet av Bebben:

Jag beklagar sorgen!

Jag hoppas ni kan finna tröst hos varandra.

Skrivet av Foolwolf:

Shit - så ledsen att höra det
Ta hand om dig och din bror och dina nära, och sök själv tröst hos dem.

Tack för dom värmande orden. Har varit några rejält tuffa dagar nu sen i lördags, men går sakta men säkert framåt.
Har som tur är många att prata med, så känns bra på så sätt.
Ibland undrar man verkligen vad man skulle gjort utan familjen, och dom vänner man har som verkligen har ställt upp för fulla muggar.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Tack för dom värmande orden. Har varit några rejält tuffa dagar nu sen i lördags, men går sakta men säkert framåt.
Har som tur är många att prata med, så känns bra på så sätt.
Ibland undrar man verkligen vad man skulle gjort utan familjen, och dom vänner man har som verkligen har ställt upp för fulla muggar.

Jag beklagar sorgen, vänner och familj är ovärderliga i många situationer. <3

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem

Har precis varit och kramat om min mor innan de sätter in ytterligare en kraftigare dos morfin mot hennes cancer. Det går så fort att falla som människa till en spillra och när man ligger med smärtor så kan det ändå ta så lång tid att nå sitt slut.

Permalänk
Medlem

Efter en helg på verkstaden är jag längre ifrån en fungerande bil än vad jag var innan. Och till råge på allt så kysste jag ett vajerräcke på vägen hem så får ta och byta 900. Sörjer som fan

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Klicka här om det är Onsdag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaghatai:

Efter en helg på verkstaden är jag längre ifrån en fungerande bil än vad jag var innan. Och till råge på allt så kysste jag ett vajerräcke på vägen hem så får ta och byta 900. Sörjer som fan

Skrotar du 900an?!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Skrotar du 900an?!

Nja, kollisionen gick så sjukt jävla bra rent utsagt. Enbart spräckta lyktor samt en bucklad framskärm, så hon går ju fortfarande precis som vanligt. Men det är en hel drös med elfel jag inte riktigt har kunskapen till att lösa. (skulle säkert lyckas men använder det som ursäkt heh) Och om jag har tur så kan jag få tag i en nästan matchande 900 för samma peng och plocka de få delar jag hoppas behövs till den från Tjorven, sen när jag inte är student längre ska såklart skaffa nya lyktor och jaga hörn med henne igen :')

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Klicka här om det är Onsdag!

Permalänk
Medlem

Är glad för att jag snart har jag tillgång till sweclockers marknad woooooh!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Vi har precis bytt fönster i vår föreningen, och nu ska vi utöver det göra en fasadrenovering. Såklart så borrar byggubbarna in i våra nymålade fönstersmygar så att det spricker och vi får murbruk över halva vardagsrummet. Och idag så har det troligtvis borrat in i vårt sovrum så att det är stendamm på hela golvet och drar kallt, eftersom de inte isolerat hålet. Pallar inte. Dessutom hade vi en städfirma här förra veckan som gjorde en storstädning efter att fönsterarbetet var klart, och det känns helt ogjort nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Har precis varit och kramat om min mor innan de sätter in ytterligare en kraftigare dos morfin mot hennes cancer. Det går så fort att falla som människa till en spillra och när man ligger med smärtor så kan det ändå ta så lång tid att nå sitt slut.

Usch, lider med dig. Minns fortfarande sista gången jag kramade om farsgubben då det skulle höjas doser. Får hoppas allt går bättre för er än vad det gick här.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min tjänstebil Bmw 530e M-Sport för ca tre veckor sedan, upptäckte i början på veckan att nått klappmongo kört in/repat passagerarsidan på bilen. Jag har dock en liten teori om vem som gjort det..fick vinterhjulen monterade av BMW i Mölndal och de parkerade min bil i deras trånga parkeringsgarage efter utfört arbete. Min gissning är att de gjorde det vid parkeringstillfället, ser ut som en skarpskada och jag är den enda som kör den bilen annars. Mailade dem och frågade om kameraövervakning men fick till svar att de inte har den igång dagtid...

Känns så där att behöva lämna in en sprillas ny bil för reparation för att någon person inte vet hur man kör bil.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eatme@live:

Hämtade ut min tjänstebil Bmw 530e M-Sport för ca tre veckor sedan, upptäckte i början på veckan att nått klappmongo kört in/repat passagerarsidan på bilen. Jag har dock en liten teori om vem som gjort det..fick vinterhjulen monterade av BMW i Mölndal och de parkerade min bil i deras trånga parkeringsgarage efter utfört arbete. Min gissning är att de gjorde det vid parkeringstillfället, ser ut som en skarpskada och jag är den enda som kör den bilen annars. Mailade dem och frågade om kameraövervakning men fick till svar att de inte har den igång dagtid...

Känns så där att behöva lämna in en sprillas ny bil för reparation för att någon person inte vet hur man kör bil.

Köpte bil därfirån blir den sista också. Många andra är också besvikna. De hade inte ens servat bilen som jag köpte för ca 300k. Den var oservad sedan 2 år tillbaka.

Permalänk

Började för cirka tre månader sedan så sa jag hejdå till ett väldigt dåligt beteende som jag hållit på med i cirka 6-7år. Allting gott men då saknaden var stor så började jag jobba runt 60-80timmar i veckan istället vilket gjort att jag fått huvudet på andra tankar vilket varit otroligt bra.
Problemet är väl att jag inte lyssnar på min kropp, så hade feber för tre veckor sedan var då hemma i två dagar vilket jag trodde var nog. Kände mig hängen men kört på ändå. I fredags förra veckan slog feber på ordentligt och hade 40 grader, ligger ännu sjuk och har fått utslag över hela kroppen på grund utav förkylningen och min läkare sa igår till mig att jag varit på väg in i vägen.
Har nu panik för jag lovat saker som jag inte har en möjlighet att hinna innan jag skall ha min första semester på 2 år.

Så är jävligt less på livet och mår skit på alla sätt jag kan.
Men tur är väl att människor är förstående och man har bra folk runt omkring mig som stöttar så gott dem kan.

Måste lära mig att lyssna på andra och min kropp bättre, tur är att det nu bara kan bli bättre och 5 veckor semester att se fram emot.

Permalänk

Gjorde ett köp på faktura den 17.11.2018. Fick grejerna men fakturan (förfallodatum 2.12.2018)
dök aldrig upp. (kollade självklart skräppost osv och det har fungerat förr med faktura på komplett.se senast i somras då var det absolut inga problem)
Den 27.11.2018 kontaktade jag komplett.se kundtjänst för att få reda på vad som händer.
Den 1.12.2018 fick jag svar att jag skulle kontakta komplett bank istället förstår inte varför de inte kunde göra det åt mig när de nu var så sega på svar.

Kontaktar komplett bank och får ett mail med PDF av fakturan den 3.12.2018 alltså för sent men antog det var lugnt eftersom jag frågade om fakturan i god tid och de var sega med svar.

Idag fick jag sms om att jag har en faktura som snart förfaller. Ringer dom för att fråga vad som händer. Visar sig att jag har en faktura som förfaller på måndag med samma belopp + 60kr i påminnelseavgift.
Den fakturan har jag inte heller sett i min mail, sökt i skräpkorg osv. Och direkt när killen i telefonen mailade den till mig dök den upp i min mailkorg.
Nu är väl inte 60kr något att bli upprörd över men jag tycker inte detta är mitt fel, hade kompletts kundtjänst pratat med sina kollegor på komplett bank hade jag ju fått fakturan i tid.

Och någon som har någon ide om varför jag inte får mailen?
De har rätt adress, jag har inte ändrat några inställningar i somras var det inga problem att få faktura från komplett.
Jag har varit noggrann med att kontrollera skräpkorgen det senaste eftersom jag undrat över fakturan.
Använder Outlook.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Usch, lider med dig. Minns fortfarande sista gången jag kramade om farsgubben då det skulle höjas doser. Får hoppas allt går bättre för er än vad det gick här.

Tack för omtanken. Tyvärr slutatde det som man har fruktat men vägrat vilja se - min mor avled i Fredags och just nu har ett hål i mitt bröst som jag fortfarande har svårt att acceptera då mamma innan allt detta var väldigt pigg och hade mycket kvar att ge.

Permalänk
Medlem

@Gramps-Makarov: Hejsan, varit i dein situation och håller fortfarande på att ta mig ur den. Vägen tillbnaka är lång och full med uppoffringar av saker man måste vara klar med.
Sök all hjälp du kan få och ta emot den. Sedan får du självklart avgöra om den funkar eller inte - men var öppen för allt.

Ta hand om dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Tack för omtanken. Tyvärr slutatde det som man har fruktat men vägrat vilja se - min mor avled i Fredags och just nu har ett hål i mitt bröst som jag fortfarande har svårt att acceptera då mamma innan allt detta var väldigt pigg och hade mycket kvar att ge.

Beklagar!

Det är skitjobbigt, och man får låta det vara så den tid det behöver. Kommer över det helt gör man nog aldrig, men man får se det som att den som är drabbad av cancern slipper lida mer iallafall.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Beklagar!

Det är skitjobbigt, och man får låta det vara så den tid det behöver. Kommer över det helt gör man nog aldrig, men man får se det som att den som är drabbad av cancern slipper lida mer iallafall.

Tackar, ja det är fan så jobbigt men att slippa se henne lida är i alla fall en tröst. Fy fan för cancer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Tack för omtanken. Tyvärr slutatde det som man har fruktat men vägrat vilja se - min mor avled i Fredags och just nu har ett hål i mitt bröst som jag fortfarande har svårt att acceptera då mamma innan allt detta var väldigt pigg och hade mycket kvar att ge.

Cancer suger.

Jag beklagar. Jag hoppas du kan finna tröst och stöd hos nära och kära.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Avgörande andra möte med en psykiater i morgon. Ska jag bli fortsatt sjukskriven (och kanske få invalidpension vilket jag tidigare blivit erbjuden av pensionsanstalten) eller bli friskförklarad arbetslös arbetssökande. Orkar verkligen inte med det senare då jag inte ens kunnat få en arbetsprövningsplats då jag verkligen försökt. Det senare slutar väl kanske slutligen med en ny tvångsintagning på psyket. Enligt tidigare mötet verkar psykiatern i fråga ha en personlig agenda att friskförklara folk.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Avgörande andra möte med en psykiater i morgon. Ska jag bli fortsatt sjukskriven (och kanske få invalidpension vilket jag tidigare blivit erbjuden av pensionsanstalten) eller bli friskförklarad arbetslös arbetssökande. Orkar verkligen inte med det senare då jag inte ens kunnat få en arbetsprövningsplats då jag verkligen försökt. Det senare slutar väl kanske slutligen med en ny tvångsintagning på psyket. Enligt tidigare mötet verkar psykiatern i fråga ha en personlig agenda att friskförklara folk.

Usch, jag förstår att du är orolig och mår dåligt.

Jag håller tummar och tår att det löser sig så gott det kan för din del.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig