Köpråd! secretlab NeueChair eller OMEGA Series

Permalänk
Medlem

Köpråd! secretlab NeueChair eller OMEGA Series

Är det Någon som äger secretlab NeueChair eller OMEGA Series

Är värt att lägga pengar på ?

Ni som äger eller har testat dom märker ni någon skillnad mot andra stolar ?

https://secretlab.eu/collections/omega-series#omega_2018-ash

https://secretlab.eu/collections/neue

https://www.gamesradar.com/secretlab-neuechair-review/

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4,8 GHz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING |
ASUS ROG Ryuo 240mm | Corsair AX 860W 80+ Platinum |
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz Dominator Platinum |
ASUS GeForce RTX 2070 8GB | Fractal Design Define R6 USB-C Vit TG
ASUS 27 ROG Swift PG279Q G-Sync 165Hz |

Permalänk

Äger deras TITAN sen några månader tillbaka (eftersom jag är en normallång svensk lol), vilket (såvitt jag förstår) bara är en större variant av OMEGA (+ att den har inbyggt justerbart svankstöd).

Är grymt nöjd med den, väl värd pengarna.

• Kvalitén är den bästa jag sett på en skrivbordsstol i fejkläder, och byggkvalitén känns redig också.

• Riktigt fina justeringsmöjligheter för att få det precis som du vill ha det.

• Ergonomisk: du får inte den där "aaah va skönt"-känslan när man först sätter sig ner, men efter 5 timmar så får man inte heller den där "asså jag sitter inte så bra"-känslan. Med andra ord: jag stör mig aldrig på den. Bästa jämförelsen (imo) är med ett välbalanserat, lätt, öppet, välbyggt headset. Det sitter på huvudet, det gör sitt jobb bra, men du har ingen konstant "wow"-känsla som med något "bass-boostat" läderinklätt mega headset som får öronen att svettas ordentligt efter ett tag eller huvudet att göra ont av vikten.

• Fick med en kudde som man strappar bakom huvudet ifall man vill. Lät skumt innan jag prövade det, men är faktiskt riktigt skönt (sammetsklädd och lagom mjuk)

Finns säkert någon mindre skillnad mellan OMEGA och TITAN men fråga gärna på om det är något du undrar över

Permalänk
Medlem

Hur är det med kvaiten/ergonomin på dagens high end gaming stolar jämfört med "riktiga"? Tidigare var det ju inte så mkt mer än designen som var så mkt att jubla åt, men rimligtvis kan det inte vara en omöjlighet att bygga en bra gaming stol så länge de kostar mer än typ 2500 kr. Att annars typ jämföra en gamingstol för 2500 kr med en från Kinnarps för 15 000 kr säger ju inte så mkt....

Permalänk
Medlem

Hur är det med konstlädret i dessa stolar? Många ryggar ju när man säger konstläder och tänker på 70-tals soffor men idag finns det ju konstläder som är riktigt bra, så bra att det i vissa fall även är bättre än riktigt läder.

Permalänk

Jag skulle nog vilja påstå att kvalitén/ergonomin på SecretLabs OMNI/TITAN är likvärdig en "riktig" kontorsstol. Att en Kinnarps kostar så mycket mer ligger ju definitivt mycket i hur/var den produceras och just märket i sig, skulle jag gissa på. Sitter mycket i "riktiga" kontorsstolar på jobbet och märker ingen skillnad mot min TITAN (ergonomiskt/kvalitémässigt sett).

Vad gäller konstlädret så har jag aldrig sett något i samma kvalité som denna. Har sett en hel del konstläder i mitt liv men ofta lider det utav problem som att det flagnar eller att det känns väldigt plastigt eller dylikt. Det här PU-lädret känns ungefär som riktigt läder, fast något plastigare/sportigare. Lite som ett par schyssta läderstolar i en dyr sportbil. Dvs. det kommer inte kännas klibbigt om man sitter med bara huden mot det. Kan definitivt inte föreställa mig att det skulle spricka/flagna. En bonus är att de har något kolfiber-mönstrat material runtom kanterna som i sig också känns annorlunda från allt jag kännt på tidigare, men definitivt bra kvalitéskänsla.