Ny stream-startup. Styra från annan PC.

Permalänk

Ny stream-startup. Styra från annan PC.

Hej!

Har en idé om att starta igång en kanal i förmån för att hjälpa volontärarbete. Tanken är att den skall utgå ifrån två eller flera fasta videopunkter, som kommer att vara igång ett par timmar om dagen.

Twitch kommer vara den plattform jag skulle använda mig utav, men är osäker på vilken utrustning som behövs. Vet inte hur kraftig maskin som skulle krävas för detta. Skulle det t.ex. gå med en laptop, alternativt en lite vekare äldre Dell-burk eller behövs det något rejälare?

Det optimala skulle vara om möjligt att styra vilken kamera som visar bild på stream från min PC hemifrån, som då är ansluten till ett annat nätverk än den maskin som streamar. Är detta möjligt?

Tack på förhand!

Permalänk

Borde väl gå att fixa. Bara den fixar att koda streamen borde det fungera i princip med en potatisdator.

Om du använder obs kan du binda specifika bildkällor till knappar på tangentbordet och borde ju gå att använda något remote program att styra den från. T. Ex teamviewer eller windows egna inbyggda remote desktop.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

@Rouge of Darkness: Tack! Jag skall testa mig fram med det jag har.
Och tack för det andra med. Nu vet jag någolunda vad jag kan googla på och se vad jag kan hitta.