GoPro Hero3+ Batteri som klarar kyla

Permalänk
Inaktiv

GoPro Hero3+ Batteri som klarar kyla

Ska fara iväg till kylan, mitt nuvarande batteri som är orginal håller cirkus 3 min i kylan innan det dör, har låtit de legat urladdat för länge så är därför. Någon som har något aftermarket batteri som funkar för ungefär i ungefär -10 C? Eller om någon vet vars man kan få tag på ett nytt orginal.

Permalänk
Permalänk
Medlem

@anon273333:
Har en hero 3+ själv. Iofs var det inte minusgrader men runt 0:an iaf, och batteriet höll "länge" så det var användbart +30 min. Betydligt mer än 3 minuter och hade det varit ett problem så borde gopro sälja separata batteriet för just kylan? Jag har aldrig sett några sådana, så normalt så borde det "väl" inte vara ett problem.
De gjorde ju massa reklam när folk åkte i berg/fjällen med skidor/snowboard, visst det är reklam men... så det kanske beror på dåligt batteri överlag i ditt fall? Sen lär det väl bli sämre än vanligt men det bör ju iaf hålla så pass länge så det blir användbart.

edit: justerat text

Visa signatur

.

Permalänk
Inaktiv

Batteriet har legat i över ett år urladdat, det laddar inte ut men det blir så kallt att gopron dör, den har klarat kyla förr men inte längre. Därför jag behöver ett aftermarket som klarar kylan lika bra som när mitt var nytt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Var dock ungefär -15 senast jag använde den om jag minns rätt men misstänker fortfarande att batteriet klarar kylan mycket sämre än förr eftersom den legat väldigt länge urladdad.