Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Den nya TTK:n har totalt förstört spelglädjen för mig.

Så många av mina favoritvapen har blivit mer eller mindre värdelösa.
Många semi-automatics och self-loadings har en magsize som är balanserad efter deras ursprungliga skadevärde. Nu när det krävs ett extra skott är vapnet snudd på oanvändbart.
Ta ZH-29 t.ex; 5 kulor i magasinet, krävde tidigare 2 hits. Nu kräver det 3 hits. 3 hits att döda för ett vapen med 5 kulor i magasinet? Vem fan vill använda det?
Gewehr 43 likaså: 10 kulor i magasinet, krävde tidgare 3 hits, dvs. 3 potentiella kills per magasin. Nu kräver det 4 hits, dvs 2 potentiella kills per magasin.

DICE, om ni har en representant här på forumet som läser - You fucked up, och ni vet om det.
Kolla bara backlashen från communityn. Era Core-spelare kommer vända er ryggen och för vad... så att ni *KANSKE* kan behålla några nya spelare över julhelgen? Idioti på hög nivå.

Nu ska ju TTKn tillbaka som du nämnde i din senare post (Tackar vi DICE för som lyssnar! ) men om du ogillade det så fanns ju Conquest Core att lira bara? Eller du kanske kör annat än conquest iofs.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

@LTskrevraket: BF4 var bättre... speciellt B2K

Permalänk
Medlem

I och med ändringen av TTK (och hela debaclet) inser jag i alla fall hur mycket jag uppskattar spelupplevelsen. Ja, jag svär ibland för mig själv när det är problem hos handhavande för att jag misslyckas i en eldstrid eller för att geometrin eller annan bug ställer till det för mig.. men överlag? Nej, jag njuter av spelet. Det är puts, polering, fixar och skruvanden i specifika vapen jag i så fall kan se framemot. Samt nya kartor och mer content överlag.

Jag var inte så brydd över det här tramset om kvinnor i spelet, det påverkar allvarligt talat inte spelupplevelsen om man inte är en grinig historiker som förväntar sig fullständig realism. Ok, jag tycker att öppningstrailern var katastrofalt dålig.. men det var en dålig produktion helt enkelt (kvinnor och robotproteser åt sidan). Det återspeglade inte spelet och hur det liras för fem öre. Marknadsföringen har lämnat mycket att önska men spelet som sådant? Inte särskilt. Det blev så uppenbart för mig när man ändrade TTKn hur bra det var (och kommer bli igen fr.o.m idag, tack och lov).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

I och med ändringen av TTK (och hela debaclet) inser jag i alla fall hur mycket jag uppskattar spelupplevelsen. Ja, jag svär ibland för mig själv när det är problem hos handhavande för att jag misslyckas i en eldstrid eller för att geometrin eller annan bug ställer till det för mig.. men överlag? Nej, jag njuter av spelet. Det är puts, polering, fixar och skruvanden i specifika vapen jag i så fall kan se framemot. Samt nya kartor och mer content överlag.

Jag var inte så brydd över det här tramset om kvinnor i spelet, det påverkar allvarligt talat inte spelupplevelsen om man inte är en grinig historiker som förväntar sig fullständig realism. Ok, jag tycker att öppningstrailern var katastrofalt dålig.. men det var en dålig produktion helt enkelt (kvinnor och robotproteser åt sidan). Det återspeglade inte spelet och hur det liras för fem öre. Marknadsföringen har lämnat mycket att önska men spelet som sådant? Inte särskilt. Det blev så uppenbart för mig när man ändrade TTKn hur bra det var (och kommer bli igen fr.o.m idag, tack och lov).

Skickades från m.sweclockers.com

Bra sammanfattat tycker jag

Känner speciellt igen mig i att det blir en och annan ramsa ibland

Men det är nog lika ofta spelet som jag själv som gör något jävligt klantigt egentligen, haha

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av Eqlzr:

För egen del handlar det helt och hållet om hur pass bra de lyckas med sitt Battle Royale-läge. Jag har väl spenderat ett par timmar i betan, inga mängder med timmar men jag tycker ändå att spelet rullar på fint och det är skoj.

Tycker både banorna (miljöerna), vapnena, ljudeffekterna och spellägena är fantastiskt! Skulle faktiskt vilja gå så långt som att kalla BF V för ett riktigt mästerverk!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Gripen333: verkligen 👍 du måste ha rätt imponerande timmar där, men ser allt att du är o smyger i bfV oxå ibland 😁

Permalänk

@LTskrevraket: Haha... jo, snart 2000 timmar Tyvärr har vi lagt ner B2K servern så nu finns inga bra servrar att spela på. Jag kör lite BF5 men har inte samma känsla som BF4. 4:an supergillade jag i Infanteri only läge men 5:an saknar något... Kanske växer det till sig eller så får jag börja lägga pussel

Titta gärna in på våran TS server om du är sugen på lira med oss... ta med polarna

Permalänk
Medlem

Köpte spelet nu när de kör 30% rea. Bara för mig som dx12 inte fungerar? Spelet startar inte öht utan får en oändlig loadingscreen. Måste gå in och editera config-filen tillbaka till dx11 för att ens kunna starta spelet.

Blir för övrigt inte klok på vapnens beteende, siktet hoppar ju hej vilt. Hur fungerar egentligen rekylen i spelet?? Är det som i CS att man kan lära sig rekylen och köra full auto sprays eller är det ett skott i taget som gäller på alla avstånd över 2-3m?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Blir för övrigt inte klok på vapnens beteende, siktet hoppar ju hej vilt. Hur fungerar egentligen rekylen i spelet?? Är det som i CS att man kan lära sig rekylen och köra full auto sprays eller är det ett skott i taget som gäller på alla avstånd över 2-3m?

Olika vapen har olika rekyl. Vissa kan man lära sig rekylen på och spraya med när den väl sitter, andra bör man antingen ligga prone med eller bara bursta med.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Köpte spelet nu när de kör 30% rea. Bara för mig som dx12 inte fungerar? Spelet startar inte öht utan får en oändlig loadingscreen. Måste gå in och editera config-filen tillbaka till dx11 för att ens kunna starta spelet.

Blir för övrigt inte klok på vapnens beteende, siktet hoppar ju hej vilt. Hur fungerar egentligen rekylen i spelet?? Är det som i CS att man kan lära sig rekylen och köra full auto sprays eller är det ett skott i taget som gäller på alla avstånd över 2-3m?

I BF1 var det slumpmässig bullet spread, men inte i BF:V - du kan alltså lära dig. Du kan välja olika former av specializations till respektive vapen efter att ha spelat med dem ett tag och därigenom sänka rekyl, om du så önskar. Det är avhängt på vad du väljer för specializations och vad det finns till just det vapnet (det är lite olika).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har lirat detta några timmar nu, och de två första SP kampanjerna.

Startar spelet och slås av hur bra spelmotorn är, kör på 2080 med raytrace på low, medium laggade till ibland.

Sen lirar man en halvtimme och stänger av (vilket i sig tar några minuter), och går tillbaks till Cod4 eller Overwatch eller läsa en bok.

Spelet är inte kul helt enkelt. Man springer runt och försöker hitta bivack eller fordon att åka med, åker en bit, sen pang död. Möter man någon headon så är det freezeframe sen pang död. Vapnen är inte roliga att spela med, rörelserna är överdrivna (åksjukevarning). Klasserna känns meningslösa och teamwork funkar inte på public, alla vill bara fragga ändå. Sen dessa löjliga daily achievements etc, hjälper ju inte till att laget jobbar mot samma mål när alla är ute för sig själva o sin progression i första hand. Sen är spelen alltför långa, jag har inte tid att sitta 45min åt gången. De måste få ner det runt 20 för att det ska vara intressant imo.

Det kanske kan patchas till nåt vettigt men jag har ingen lust att spela spelet, vilket känns trist då det är så snyggt o välgjort i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_H:

Har lirat detta några timmar nu, och de två första SP kampanjerna.

Startar spelet och slås av hur bra spelmotorn är, kör på 2080 med raytrace på low, medium laggade till ibland.

Sen lirar man en halvtimme och stänger av (vilket i sig tar några minuter), och går tillbaks till Cod4 eller Overwatch eller läsa en bok.

Spelet är inte kul helt enkelt. Man springer runt och försöker hitta bivack eller fordon att åka med, åker en bit, sen pang död. Möter man någon headon så är det freezeframe sen pang död. Vapnen är inte roliga att spela med, rörelserna är överdrivna (åksjukevarning). Klasserna känns meningslösa och teamwork funkar inte på public, alla vill bara fragga ändå. Sen dessa löjliga daily achievements etc, hjälper ju inte till att laget jobbar mot samma mål när alla är ute för sig själva o sin progression i första hand. Sen är spelen alltför långa, jag har inte tid att sitta 45min åt gången. De måste få ner det runt 20 för att det ska vara intressant imo.

Det kanske kan patchas till nåt vettigt men jag har ingen lust att spela spelet, vilket känns trist då det är så snyggt o välgjort i övrigt.

Lirar man inte med folk aktivt utan springer runt på egen hand brukar ditt scenario vara ungefär det som utspelar sig i BF5 skulle jag säga. Eftersom lagarbete faktiskt är så mycket mer framträdande nu än tidigare spel stöter man nästa alltid på alla fyra i en grupp samtidigt eftersom de springer med varandra. Därför måste man glida med gruppen.

Själv spelar jag inte ens BF om jag inte är med polare. Vår spelstil är mer defensiv, fokus på andra baser än "clusterfucken" som oftast är i mitten när vi är mer aggressiva. Denna spelstil sysslar på tok för få med. Klart roligare att spela då :-). Men ibland stöter vi på en grupp som spelar exakt lika mot oss xD. Giganterna kamp då, haha

Många av sakerna du stör dig på är också konsekvenser av att du inte lärt sig banorna än och deras "flow". Tar rätt lång tid faktiskt men sakta så lär man sig var folk brukar vara osv. Min K/D (egentligen inte det BF handlar om men iaf) har gått från 1.7 när jag var ny i BF5 till 2.4 som den ligger på nu och den ökar stadigt. Främst pga jag bättre vet var jag kan förvänta mig fienden helt enkelt.

20 min per runda blir det om du lirar conquest förresten. Vet inte vad du lirar för spelläge men 20 min per match typ är rätt normalt där tycker jag. Är det enda spelläge jag spelar personligen, det är Battlefield för mig. Kan inte bry mig mindre om övriga spelläge faktiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på att den nya bössan Ag m/42 skulle vara en Medic bössa.
Det behövs nått bättre vapen i den klassen.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenati:

Tycker att spelkänslan är helt okej, möjligen att det känns rörigt ibland.

Samtidigt tråkigt att dom mer och mer går ifrån Battlefield känslan, jag tyckte det var charmigt när samtliga fordon hade landningsbanor och parkeringsplatser. Att direkt bli inkastad i ett flygplan som redan är i luften är alldeles för arkadigt för min smak, gillar det inte alls.

Skrivet av Flygplanet:

Tror det är mkt för att vad som ofta hände var att om du förlorade en luftstrid så var det väldigt enkelt att bevaka startbanan så du aldrig kom upp i luften igen.

Riktiga problemet var att, folk spawnade i sin bas, två personer springer emot planet, medan den andre lyft så står den andre i KÖ, och nu råkar detta plan överleva lite längre så står det plötsligt tre personer i kö på samma plan, men tror du kö-system fungerar i onlinespel?
NEEJ!
Så vem som helst kunde sno planet, skitsamma vem som var först på plats, då tar man fram RPG och TK'ar personen som snodde planet (Pratar BF2 tider nu).

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_H:

Har lirat detta några timmar nu, och de två första SP kampanjerna.

Startar spelet och slås av hur bra spelmotorn är, kör på 2080 med raytrace på low, medium laggade till ibland.

Sen lirar man en halvtimme och stänger av (vilket i sig tar några minuter), och går tillbaks till Cod4 eller Overwatch eller läsa en bok.

Spelet är inte kul helt enkelt. Man springer runt och försöker hitta bivack eller fordon att åka med, åker en bit, sen pang död. Möter man någon headon så är det freezeframe sen pang död. Vapnen är inte roliga att spela med, rörelserna är överdrivna (åksjukevarning). Klasserna känns meningslösa och teamwork funkar inte på public, alla vill bara fragga ändå. Sen dessa löjliga daily achievements etc, hjälper ju inte till att laget jobbar mot samma mål när alla är ute för sig själva o sin progression i första hand. Sen är spelen alltför långa, jag har inte tid att sitta 45min åt gången. De måste få ner det runt 20 för att det ska vara intressant imo.

Det kanske kan patchas till nåt vettigt men jag har ingen lust att spela spelet, vilket känns trist då det är så snyggt o välgjort i övrigt.

Jag vet inte hur mycket erfarenhet av tidigare Battlefield-spel du har men detta skiljer sig en aning - på gott och ont. Jag tycker inte heller spelet är ett mästerverk och det är ganska mycket jag fortfarande saknar. Men jag har fortfarande kul när jag spelar. Precis som @Zemlan skriver så spelar inte jag detta spel själv utan i princip alltid med någon. Om det beror på att spelet inte är "hoppa in ensam på BF3 metro halva dagarna"-kul eller om anledningen är att man är mer beroende av en squad låter jag vara osagt. Kanske en kombination.

Att du dör har att göra med ovana och jag tror de flesta känner precis samma sak, även vi som spelat Battlefield under många år. TTK (time to kill) är ganska låg i spelet och 3D-spotting är borttaget. Dessutom har man som ny spelare inte koll på hur kartorna utspelar sig. Detta kombinerat gör att det känns som man bara dör om och om igen. Detta blir naturligt bättre ju mer du spelar. Man lär sig när och vart folk kommer och hur man mest effektivt tar sig mellan objekten. Och du dödar ju folk lika kvickt som du själv dör. Conquest är spelläget jag föredrar för att det alltid går att ta sig runt och göra nytta. Dessutom enklare att hålla koll på vart fienden kan tänkas vara än i andra lägen. Mer kontroll.

Jag försöker inte övertala dig att spela ett spel du inte tycker är roligt men vågar du ge det en chans igen framöver så tycker jag att spelet gör sig bäst om du spelar tillsammans med vänner. Jag tycker också att spelet blir roligare ju mer man spelar och lär sig hur man rör sig runt på kartorna utan att ständigt dö.

Skrivet av Mangee75:

Hade hoppats på att den nya bössan Ag m/42 skulle vara en Medic bössa.
Det behövs nått bättre vapen i den klassen.

Medic behöver definitivt någonting som fungerar mer all-around. DICE/EA har sagt att det kommer ändringar till klassen så vi får se vad man hittar på. Känner mig inte helt trygg om man ser till hur hela TTK-uppdateringen sköttes.

Permalänk
Medlem

Hm, har försökt kalla in tank som squad leader flertalet gånger nu, poäng dras men ingen tank..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Hm, har försökt kalla in tank som squad leader flertalet gånger nu, poäng dras men ingen tank..

När du kallar in en tank så placeras den i din hemmabas.
Du får alltså inte stridsvagnen där du står , kalla in en tank och ta sen upp den stora kartan så ser du en gul ring vid någon av hemmabaserna som räknar ner.
Mvh / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

När du kallar in en tank så placeras den i din hemmabas.
Du får alltså inte stridsvagnen där du står , kalla in en tank och ta sen upp den stora kartan så ser du en gul ring vid någon av hemmabaserna som räknar ner.
Mvh / Mangee

Det vet jag redan, har använt det många gånger, men de senaste dagarna dras poäng men ingen tank!

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Det vet jag redan, har använt det många gånger, men de senaste dagarna dras poäng men ingen tank!

Märkligt?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd

Är det någon som har 1 datum när första dlc kartorna släpps?

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Som en inbiten BF4 spelare så har jag svårt för både bf1 och bf5. Bf5 är betydligt roligare än bf1, men vill nog ändå ha mer nutid som i bf4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGringo:

Som en inbiten BF4 spelare så har jag svårt för både bf1 och bf5. Bf5 är betydligt roligare än bf1, men vill nog ändå ha mer nutid som i bf4.

Det kommer , om vi inte har tur och får ett BF5 :Vietnam innan

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Detta kommer låta konstigt men ifall det är någon som vill bli av med sitt fodral till PC så köper jag det gärna för en liten peng (Ca 20-30kr med frakt)

Permalänk
Medlem

Har spelat runt 72h,
Bra mycket bättre än BF1 gillade inte 1an alls, men favoriten för mig var BF3. Men har fortfarande riktigt roligt i 5an med polare! Men sen så finns det ju dom där buggarna man kan bli lite sne på. tex tide of war "questens" som inte trackar ordentligt eller i värsta fall inte alls Sen att man måste quita serven för att ändra till nya assignment för vapnen/klasserna. Och bipod buggen, men det ska tydligen fixas har jag läst/hört!

Sen så hoppas jag att dom kommer att balansera medic klassen, med typ DMR vapen eller något, så man har någon chans på håll också, och inte bara CQB. Men vi får se hur DICE spelar sina kort. Är bara jävligt glad att dom ändrade sig med TTK´n

Men som sagt, har fortfarande riktigt roligt i BF5 trots dom här irriterande buggarna

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Hedersmedlem

Jag önskar att jag kunde fått en refund för denna.

Rekommenderar att man köper bfv på Origin då kan man iaf begära refund inom 24h, så man hinner testa spelet.

Permalänk
Skrivet av tjobbo:

Har spelat runt 72h,
Bra mycket bättre än BF1 gillade inte 1an alls, men favoriten för mig var BF3. Men har fortfarande riktigt roligt i 5an med polare! Men sen så finns det ju dom där buggarna man kan bli lite sne på. tex tide of war "questens" som inte trackar ordentligt eller i värsta fall inte alls Sen att man måste quita serven för att ändra till nya assignment för vapnen/klasserna. Och bipod buggen, men det ska tydligen fixas har jag läst/hört!

Sen så hoppas jag att dom kommer att balansera medic klassen, med typ DMR vapen eller något, så man har någon chans på håll också, och inte bara CQB. Men vi får se hur DICE spelar sina kort. Är bara jävligt glad att dom ändrade sig med TTK´n

Men som sagt, har fortfarande riktigt roligt i BF5 trots dom här irriterande buggarna

Vad menar du med TTK’n?

Tycker BF V är ett riktigt mästerverk!

En bugg jag upptäckt: tycker inte alltid att soldaten säger ”medic”, ”need a pickup” och dylikt när man begär det i snabbkommando menyn. Varför säger inte soldaten alltid det när man begär något? Är det också en bugg?

Vad heter du på BF V förresten? Vi kanske kan lira ett game eller två...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker att BF V är riktigt bra,Det kräver att man jobbar som ett team för att vinna.
Saknar viserligen Hardcore 👤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Vad menar du med TTK’n?

Tycker BF V är ett riktigt mästerverk!

En bugg jag upptäckt: tycker inte alltid att soldaten säger ”medic”, ”need a pickup” och dylikt när man begär det i snabbkommando menyn. Varför säger inte soldaten alltid det när man begär något? Är det också en bugg?

Vad heter du på BF V förresten? Vi kanske kan lira ett game eller två...

Skickades från m.sweclockers.com

TTK = time to kill

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Fler än jag som har problem med uppdragen? Vissa uppdrag får jag ingen progress alls, men oftast har jag fått någon form av progress som sen inte går att bygga vidare på.

I övrigt är spelet roligt, men alldeles för mycket buggar och idioter som spelar (campar när det ska anfallas, Mao skiter i uppdraget).
Annars gillar jag det och Frostbite-motorn är riktigt vacker! Önskar bara jag hade en i7 för att verkligen få spelet till liv.

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Skrivet av Robban75:

Fler än jag som har problem med uppdragen? Vissa uppdrag får jag ingen progress alls, men oftast har jag fått någon form av progress som sen inte går att bygga vidare på.

I övrigt är spelet roligt, men alldeles för mycket buggar och idioter som spelar (campar när det ska anfallas, Mao skiter i uppdraget).
Annars gillar jag det och Frostbite-motorn är riktigt vacker! Önskar bara jag hade en i7 för att verkligen få spelet till liv.

Spelet är ett riktigt mästerverk! Jag har en överklockad i7 4790k överklockad till 4,7 Ghz. Det tillsammans med ett GeForce GTX 1060 3 gb gör att jag kan ligga på 90-125 FPS även när det är stora banor med 64 spelare. Dock har jag på medium/Low grafik men i ärlighetens namn ser JS inte så stor skillnad på det jämfört med High/ultra.

Har du en i5 processor eller? i5 6600k ska vara väldigt bra har jag hört....

Skickades från m.sweclockers.com