Kan inte ha 120m fläkt överst där fram pga SSD?!

Permalänk
Medlem

Kan inte ha 120m fläkt överst där fram pga SSD?!

Hörni! Byggde ihop min dator igår och allt funkar fin fint. Har för tillfället 2 fläktar men vill installera min tredje och förstår inte hur fan chassijäveln tänkt. Det är en budget Bitfenix givetvis men ändå: https://www.inet.se/produkt/6903036/bitfenix-nova-fonster-vit

Det finns nämligen två platser där fram i chassit för 2 fläktar men jag kan inte ens lägga en av mina fläktar överst pga att den slår i metallgrejen där SSD/hårddisken ska vara.

Hur fan kan man lösa det här? Kan man inte dra till med en fuling på något sätt, vill ha nytta av en tredjefläkt då jag köpt en extra..

Fläktarna är 120mm och enligt chassits anvisningar ska man kunna ha två fläktar fram, tydligen inte om man har SSD....

Väldigt tacksam för svar!

Här är fläkten om ni undrar: 120mm fläkten

Permalänk
Medlem

1. montera dom på framsidan (vilket många verkar göra tydligen)
2. flytta HDD burken bakåt, vilket ska lämna nog med utrymme för 25mm fläktar.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

1. montera dom på framsidan (vilket många verkar göra tydligen)
2. flytta HDD burken bakåt, vilket ska lämna nog med utrymme för 25mm fläktar.

Hej tack för svar. Det är ju på framsidan jag försöker lägga den överst? Nu har jag en extra som jag enbart kan lägga uppe (fram). Har inte lagt in hårdisken än då jag enbart fått SSD (beställde hdd på annan sida). Men ska jag lägga min tredje fläkt där uppe nu fram så slår den ju som sagt i chassits metallgrej.. ska jag borra skiten kanske haha, måste bara få in den på ngt sätt

Skickades från m.sweclockers.com