Permalänk
Avstängd

Reklamera skärmen.

Hejsan!

Jag har ett konstigt fel på min nyköpta datorskärm. Denna skärm https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4831181

Ibland vill den fungera som den ska, sen ibland händer detta.
https://www.youtube.com/watch?v=Qr6rd4jFQbk&feature=youtu.be

Samma fel händer med DVI dual som jag testade idag.

Även i lägre upplösningar och 60HZ förekommer denna defekt. Även testat olika kablar samt trycka in de lite hårdare för att se om det är glapp, men inget hjälper.

Inga fel på min äldre skärm jag testade med för att utesluta grafikkortet.

Det jag oroar mig för är att den ej krånglar vid test hos ÅF..då blir jag debatterad 450:- per timme..

Lite tråkigt.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Mattecoach

När köpte du den? Du har 14 dagars ångerrätt vid distansköp, du kan ha längre ångerrätt hos vissa butiker. Du behöver inte ange varför du ångrar köpet.
Du är säker på att det är skärmen och inte grafikkortet?

Permalänk
Avstängd

12'e december i år köpte jag den.

Jodå, jag har kollat med en annan skärm och inga problem där.

Köpte skärmen från https://www.computersalg.se/

Kontaktade dessa förra veckan men inget svar, även gjort en sån reklamationsgrej, men ej fått retur fraktsedel. Kan vara mer press nu under juletider.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@VadSaDu: Har du någon annan dator du kan testa skärmen med? Även om du sa att du testade en annan skärm med datorn så vore det bra att testa skärmen med en annan dator också för att helt försöka utesluta andra variabler, ex mjukvara.

Permalänk
Avstängd

Ska testa med sambons dator och se om hennes HD7950 fixar biffen.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

Nu när jag tänker efter så uppkom felet med den där 1809 uppdateringen som jag blev påtvingad.

Än så länge har felet ej uppkommit på sambons dator. Hon har Windows 10 1803.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@VadSaDu: Det var min första tanke att det var mjukvaru relaterat. Känner nämligen igen liknande symptom.

Testa backa win update om du har återställningspunkter.

Permalänk
Avstängd

Så, återvänt nu med ett helt rengjort windows 1803.

Än så länge inget flimmer, eller pixelfel.

Hoppas verkligen det var 1809 som spökade.

Om det nu är 1809 som ligger bakom, kan man meddela Windows detta? Så de kan lista ut varför detta uppkommer?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@VadSaDu: Då jag själv inte uppgraderat just pga strulet de haft så vet jag inte hur man rapporterar buggar i det. Men skönt att det verkar ha löst sig för stunden

Permalänk
Avstängd

Fasiken, felet kom tillbaka nu.

Svårt att veta om det är grafikkortet eller ej, då det ej förekommer på sambons PC.

Misstänker grafikkortet mer och mer. Men varför fungerar allt ok med den andra skärmen?

Riktigt lustigt.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

Testade min dator på min 55" 4k TV, inga problem.

Även fått svar från stället jag köpte skärmen ifrån. De har skickat videon på felet vidare till servicestället.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Testade min dator på min 55" 4k TV, inga problem.

Även fått svar från stället jag köpte skärmen ifrån. De har skickat videon på felet vidare till servicestället.

Det skall inte vara något joll med "serviceställen" om en 1 vecka gammal skärm strular.
Tramsar dom så utnyttja returrätten.
Det kan mycket väl vara en taktik från dom att vela så länge att returrätten inte längre gäller.
Då sitter du där med en skärm som om du har otur är "på reparation" i flera veckor.

Permalänk
Avstängd

https://www.youtube.com/watch?v=2DVqoGomUHo&feature=youtu.be

Här är den gamle filmen som är borta från de första inlägget.
https://www.youtube.com/watch?v=N0o-fRS830A&feature=youtu.be

Nu är skärmen nedpackad och hoppas på retursedeln innan helgen.

Även tagit kort på skärmen innan så att man kan se inga repor eller slag på skärmen.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

Fortfarande ingen retursedel från ÅF.

Någon som vet varför jag inte kan editera mina inlägg?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Fortfarande ingen retursedel från ÅF.

Någon som vet varför jag inte kan editera mina inlägg?

Tänk som sagt på att du ska utnyttja ångerrätten (alltid 14-dagar vid distansköp), och inget annat.

Alltså inte reklamera den som du skriver i rubriken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Åsa-Nisse:

Tänk som sagt på att du ska utnyttja ångerrätten (alltid 14-dagar vid distansköp), och inget annat.

Alltså inte reklamera den som du skriver i rubriken.

Jo, men tänk om de skickar tillbaka den till mig igen när jag köper en likadan skärm från de? Kan bli problem då jag hann ta bort all skyddsplast från skärmen.

Sen kommer nästa person få samma fel som jag hade på eländet.

Lika bra att skicka in den så att AOC kan få in den och göra den till återvinningsprojekt.

Fick svar från ÅF, de har högt tryck nu på deras serviceställe så jag får allt vackert invänta min tur.. antagligen efter julhelgen. Hoppas de kan skicka mig en ny likadan skärm innan den 1'a februari ialf.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

Ett till bevis på att skärmen är defekt.
https://www.youtube.com/watch?v=5R5SCervMSg&feature=youtu.be

Tråkiga är att skärmen fungerar som den ska i nån timme sen börjar den gör så här, typ brytningsfel på pixlarna.

Taggar ÅF så de kan se denna nya filmen också

@www-computersalg-se

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

En liten update!

Jag ska få skärmen utbytt mot en ny, och AOC gör en hemleverans och gör bytet mellan skärmarna om ca 1-2 veckor får jag den nya skärmen.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Det skall inte vara något joll med "serviceställen" om en 1 vecka gammal skärm strular.
Tramsar dom så utnyttja returrätten.
Det kan mycket väl vara en taktik från dom att vela så länge att returrätten inte längre gäller.
Då sitter du där med en skärm som om du har otur är "på reparation" i flera veckor.

Returrätten gäller inte en defekt produkt, då måste man hävda garanti eller reklamationsrätt. Vilket innebär att dom har full rätt att försöka laga produkten.

Permalänk
Avstängd

En liten update..

Jag fick meddelande igen från AOC, typiskt så var skärmen jag ska ha på lager så jag får vänta lite extra.

Jag skrev även som en notering till de att jag ska flytta den 1'a februari så jag hoppas jag får hem den nya skärmen innan dess..

Det ska tydligen bli ett direktbyte mellan mig och posten vid min hemdörr, jag får en ny skärm de tar emot den defekta skärmen vid dörren, snabbt och smärtfritt.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

En liten olaglig bump.

Fortfarande inget på G från AOC.. Jag har skickat några mail till AOC-support om när de får in dessa skärmarna igen på lager men inget återsvar från de.

Kontaktade AOC via Facebook men de säger såklart att de ska säga till AOC-EU att påskynda sig..(AOC i USA kontaktade jag via FB) Om de verkligen säger till vet man ju ej..

Jag ger de nästa vecka ut, på måndag den 21'a ska jag ringa till AOC-Sweden och fråga om de vet något om mitt garantiärende.

Har läst lite på Reddit att fler har haft problem med AOC och deras kundsupport..tråkigt.

Ska nog försöka hålla mig till Samsung och LG-skärmar hädanefter.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra, jag köpte en begagnad AOC Agon-skärm för runt ett år sedan som led av fruktansvärd backlight bleed, drog iväg ett mejl till AOC om det (Garantin gällde fortfarande), dom skickade en ny skärm på stört (tog runt 4 dagar och dom svarade så fort jag mejlade om något) och UPS hämtade min gamla vid dörren, surt att det strulat så mycket för dig :/

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Avstängd

Fick ett FB-meddelande från AOC-USA.

De ska tydligen skicka lite ''free AOC merch'' pga väntetiden..säkerligen bara en massa skräp..om så ska jag be de behålla det och spara in flygleveransen..rädda miljön lite

T-tröjor och sunkiga planscher vill jag ej ha.

Vill bara ha en fungerande skärm.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

Update!

Nu äntligen kommer den nya skärmen hem till mig, på torsdag eller fredag denna vecka.

Som kompensation för att fått vänta lite fick jag välja mellan ett av följande;

Keps
Armband
T-tröja
huvtröja

Men kommer att tacka nej till de.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

Sådär!

Nu har den nya skärmen anlänt. Hoppas på att denna nya ej är defekt

Tack AOC.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.