GOG drar igång årets vinterrea med rabatter och återkommande gratisspel

Permalänk
Melding Plague

GOG drar igång årets vinterrea med rabatter och återkommande gratisspel

CD Projekt Reds egen speldistributionstjänst GOG utmärker sig genom att alla spel i butiken kommer utan kopieringsskydd. Nu går dessa att få till nedsatta priser, och en del ges bort gratis.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Najs, Full Throttle Remastered gratis är inte fel

Permalänk
Medlem

G2A har Witcher 3 GOTY för 16 euro om man vill spara några kronor

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Myllerman:

Najs, Full Throttle Remastered gratis är inte fel

Skall köpas, fick fin kritik har jag för mig..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Laddar ner nu. Har bara spela demot av Full Throttle för många år sedan

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Haha, va det därför spelet var gratis. Titelbilden och sedan krasch

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Haha jaha ok köpte ett gammalt spel igår och nu är det 66% rea

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt med gratis Full Throttle. Har aldrig spelat det tidigare, så får passa på att testa nu.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Steam kör någon rea snart igen? Har inga spel på gog.com och fortsätter gärna så tills jag inte har något val

Blev sjukt sugen på Pillars of Eternity II här om dagen

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Någon som vet om Steam kör någon rea snart igen? Har inga spel på gog.com och fortsätter gärna tills jag inte har något val

Du kan nog räkna med jul/vinterrea mot slutet av månaden.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Avstängd

Man får Fantasy General om man köper spel där nu också såg jag.
(verkar vara något väldigt old scool strategispel?)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Du kan nog räkna med jul/vinterrea mot slutet av månaden.

Tack! Får se om man kan hålla sig. Julledigheten börjar ju redan nästa vecka

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FredrikMH:

Tack! Får se om man kan hålla sig. Julledigheten börjar ju redan nästa vecka

Den har faktiskt redan kört igång där också, bara å shoppa loss...
(kommer säkert fler titlar där snart)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Steam sale drar igång 20 december:
https://www.pcgamer.com/steam-sale-winter-autumn-2018-dates/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: Asus Z97-A | Processor: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB DDR3 1600mhz | Grafikkort: MSI GTX 970 Gaming 4GB | SSD: Crucial MX100 256GB | Nätagg: EVGA SuperNOVA 750 G2 | Kylning: CoolerMaster Hyper 212 Evo

Permalänk
Avstängd

Det är dock 70% på en del spel där nu om man vill tjyvstarta.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Jag hade redan Full Throttle Remastered (och originalet).
Tycker det är ett bra spel om man gillar peka och klicka spelen från förr.
En fördel med Foll Throttle jämfört med ex Monkey Island är att redan Full Throttle originalet var lite nyare och modernare än många andra i genren. Så Remastered versionen har kunnat hållas trogen originalet, men samtidigt tillräckligt mycket putsad för att vara snyggare än originalet. Lite som en väldigt bra AA.
(Det går även att spela classic läge med originalgrafiken)

Jämför man exempelvis med The Secret of Monkey Island Special Edition, så är detaljnivån i original generellt ganska låg och i special edition så har de fått improvisera och hitta på mer för att få något som är snyggare än originalet.

Gillar man denna typen av spel så tycker jag att Full Throttle Remastered är värt att "köpa" nu när det är gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Någon som vet om Steam kör någon rea snart igen? Har inga spel på gog.com och fortsätter gärna så tills jag inte har något val

Blev sjukt sugen på Pillars of Eternity II här om dagen

Du kan ju alltid börja med Everspace på GOG om du vill. Fick en kod då jag köpte lite nu under rean, men har det redan.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Fattar inte vart man hittar gratis-spelet :s
Missade Full Throttle tyvärr, men de verkar inte ha lagt upp nåt nytt?

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Fattar inte vart man hittar gratis-spelet :s
Missade Full Throttle tyvärr, men de verkar inte ha lagt upp nåt nytt?

Startsidan

Permalänk
Medlem

Kan verkligen rekommendera Swat 4 Gold med Elite Force modden. Bara 48 spänn just nu.

Både seriöst taktiskt, awsome bandesign, grym ambiance/stäming/musik och en hel del komiska situationer på samma gång. En brottsling försökte fly när vi storma ett rum så jag skulle jaga efter men en av mina kamrater skulle då precis avfyra sin taser så jag fick den rakt i ryggen istället för brottslingen så där stod jag och skaka
Sen bugga det ur på samma bana så brottslingen vägra ge sig så alla 4 i teamet stod och körde taser gång efter gång tills ammon var slut. Stackars sate, han skrek som en gris haha.

https://www.gog.com/game/swat_4_gold_edition