Razer avtäcker tangentbord kompatibelt med PC och Xbox One

Permalänk
Melding Plague

Razer avtäcker tangentbord kompatibelt med PC och Xbox One

Razer blir först ut med mus och tangentbord för Xbox One med sin Turret. De ansluts trådlöst till spelkonsolen och har en angiven batteritid på upp till 50 timmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Haha, det där utdragbara underlaget för musen var inte mycket att hänga i granen

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Haha, det där utdragbara underlaget för musen var inte mycket att hänga i granen

Low-sens vänlig kallas det.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk

Schysst, behöver man bara ett skrivbord och en skrivbordsstol samt en musmatta så är man hemma.

Permalänk

Inte förrän det blir full support, men då är det bättre att köra Xim Apex och du kan använda vanliga möss och tangentbord. Dock blir det lite messy med handkontroll och allt som måste synkas.
https://xim.tech/

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BerraJobb:

Inte förrän det blir full support, men då är det bättre att köra Xim Apex och du kan använda vanliga möss och tangentbord. Dock blir det lite messy med handkontroll och allt som måste synkas.
https://xim.tech/

Använder redan en sådan fast från någon annan leverantör. Funkar fint men blir som sagt lite bökigare speciellt om du ska ha headset. Då får jag köra antingen via en andra xbox kontroll eller strömma till en pc och plocka ljudet där. Men värt det för att slippa handkontroll när man kör bf1.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hoppas Corsairs lösning blir aktuell på Xbox One också om det inte redan är det är mer intresserad i det än detta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

Först vill jag säga, jag är inget stort fan av Razer. Tvärtom.
Men, många tillverkare gör samma sak, och jag hatar det.

Och vad hatar jag?

Att belysningen till tangentborden "läcker" under själva tangenten.
Det är sjukt störande, och har sålt vidare flera st T-Bord p g a det problemet.

Ett svagt lysande tecken är sexigt. Även om jag inte tittar alltid när jag skriver, så gillar jag ändå att det lyser lite.

Men en discoboll @ 70-tal nä, då passar jag.

Och jag har ingenting emot RGB, så länge jag kan dämpa ner eller stänga av, så fine.
Men att det "läcker" under själva tangenten, hatar det.

Och sist men inte minst, det utdragningsbara underlaget.... Vad är det ?

Rättstavning
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Först vill jag säga, jag är inget stort fan av Razer. Tvärtom.
Men, många tillverkare gör samma sak, och jag hatar det.

Och vad hatar jag?

Att belysningen till tangentborden "läcker" under själva tangenten.
Det är sjukt störande, och har sålt vidare flera st T-Bord p g a det problemet.

Ett svagt lysande tecken är sexigt. Även om jag inte tittar alltid när jag skriver, så gillar jag ändå att det lyser lite.

Men en discoboll @ 70-tal nä, då passar jag.

Och jag har ingenting emot RGB, så länge jag kan dämpa ner eller stänga av, så fine.
Men att det "läcker" under själva tangenten, hatar det.

Och sist men inte minst, det utdragningsbara underlaget.... Vad är det ?

Det är ju ett designval de gör och inte ett "problem". Själv har jag inget emot det en annan positiv grej är ju att man ser tydligare när det är smutsigt och behöver göras rent under tangenterna.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

årets minsta musmatta, sen vore tragiskt om folk med mus får spela mot folk med kontroll.
Dessa måste delas upp till varje pris

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är ju ett designval de gör och inte ett "problem". Själv har jag inget emot det en annan positiv grej är ju att man ser tydligare när det är smutsigt och behöver göras rent under tangenterna.

Såklart är det ett designval de gör, ett designval som jag hatar.....

Jo för mig är det ett "problem" sen att du inte har något emot det, stort grattis!!

Och det där med rengöring
Det behöver jag inga lyse för.

Rengör mina T-Bord med en fiberduk med isopropanol flera gånger i månaden.
Har alltid en färdigblandad flaska med 35% isopropanol och 65% batterivatten.

Och en gång om året plockar jag av alla tangenter från bordet, lägger dom i diskmaskinen @ light program, sen är dom som nya.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Hur fasen fick dom inte till mer än 50 timmar batteritid när dom ändå har så mycket utrymme att fylla med battericeller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Använder redan en sådan fast från någon annan leverantör. Funkar fint men blir som sagt lite bökigare speciellt om du ska ha headset. Då får jag köra antingen via en andra xbox kontroll eller strömma till en pc och plocka ljudet där. Men värt det för att slippa handkontroll när man kör bf1.

köp externt ljudkort som inte behöver drivrutiner för 150-200kr så är du hemma.
kört det och apex på ps4an ett bra tag nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Betyder det här att inte alla möss och tangentbord funkar på en Xbox? :/

Permalänk
Medlem

Men varför spelar man inte bara pc då??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@erikburk: Jag som väldigt länge ägt stora kraftfulla datorer kan inte göra det längre nu när jag bor med min sambo. Jag har helt lagt ner PC och fokuserar på min Xbox One X. Att ha valmöjlighet att kunna spela med tgb och mus är inte dåligt.

Hela den här "varför spelar man inte på PC istället" argumentet är väldigt trångsynt och lat. Alla har inte samma möjligheter till att äga en PC, speciellt en PC som klarar av det tex en Xbox One X kan i spelprestanda.

Jag har varken pengarna, tiden eller utrymme för en PC just nu. Min Xbox sitter fint och tyst i TV bänken kopplad till TVn och allt jag behöver hålla koll på är min handkontroll och ett par hörlurar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Medlem
Skrivet av aqwedcxz:

köp externt ljudkort som inte behöver drivrutiner för 150-200kr så är du hemma.
kört det och apex på ps4an ett bra tag nu

Skickades från m.sweclockers.com

Får kika på det men än så länge spelar jag för sällan med mina "Xbox" vänner för att jag ska bry mig om det. Glad jag kan köra utan handkontroll i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av omEn||LabZ:

@Erik_Burk: Jag som väldigt länge ägt stora kraftfulla datorer kan inte göra det längre nu när jag bor med min sambo. Jag har helt lagt ner PC och fokuserar på min Xbox One X. Att ha valmöjlighet att kunna spela med tgb och mus är inte dåligt.

Hela den här "varför spelar man inte på PC istället" argumentet är väldigt trångsynt och lat. Alla har inte samma möjligheter till att äga en PC, speciellt en PC som klarar av det tex en Xbox One X kan i spelprestanda.

Jag har varken pengarna, tiden eller utrymme för en PC just nu. Min Xbox sitter fint och tyst i TV bänken kopplad till TVn och allt jag behöver hålla koll på är min handkontroll och ett par hörlurar.

Dock har du råd med ett Nintendo Switch, Xbox One X samt en TV. Förmodar att tvn är 4k, varav valet att uppgradera till One X från vanliga One. Kan lätt bygga ihop en dator med Xbox-prestanda för kostnaden av ett Switch+One X+diverse spel och kontroller. Andra prioriteringar hade jag förstått, dock inte undanflykten med att inte ha råd, då du bevisligen skulle ha det.

Citat: "argumentet är väldigt trångsynt och lat".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aulo KY:

Dock har du råd med ett Nintendo Switch, Xbox One X samt en TV. Förmodar att tvn är 4k, varav valet att uppgradera till One X från vanliga One. Kan lätt bygga ihop en dator med Xbox-prestanda för kostnaden av ett Switch+One X+diverse spel och kontroller. Andra prioriteringar hade jag förstått, dock inte undanflykten med att inte ha råd, då du bevisligen skulle ha det.

Citat: "argumentet är väldigt trångsynt och lat".

Nintendo switch köper man för nintendos spel och eller att man vill spela bärbart. Vad jag vet finns ingen Switch emulator ute ännu och det är svårt att bygga en så kompakt pc om den ska prestera som one x. Så du kan räkna bort 3300kr ut pc budgeten i alla fall. "+diverse spel och kontroller." är väl något du behöver till din PC också om du ska spela på den?
Får du ihop en ny dator med Xbox one prestanda för 4500kr blir jag imponerad.
Att en TV har 4k betyder inte att den är dyr du får i stort sett en 4k tv för 2000kr idag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nintendo switch köper man för nintendos spel och eller att man vill spela bärbart. Vad jag vet finns ingen Switch emulator ute ännu och det är svårt att bygga en så kompakt pc om den ska prestera som one x. Så du kan räkna bort 3300kr ut pc budgeten i alla fall. "+diverse spel och kontroller." är väl något du behöver till din PC också om du ska spela på den?
Får du ihop en ny dator med Xbox one prestanda för 4500kr blir jag imponerad.
Att en TV har 4k betyder inte att den är dyr du får i stort sett en 4k tv för 2000kr idag.

Dock gissar jag på att du inte äger en 4k TV för 2000kr, med tanke på din tekniska historik. Som sagt, du prioriterar Switch och One X före en PC så råd skulle du ha, argument ej hållbart. Svarade egentligen bara för att upplysa dig om ironin i din argumentation, ta det för vad det är.

Tråkigt att dela upp spelarbasen i precisionsspel mellan handkontroll och tangentbord/mus, samexistera går ju icke då finmotoriken i tummen är mycket mer begränsad än hela handen i kombination med mus/-matta. Inte en bra lösning enligt mig.

När det kommer till bilspel, ex. Forza, och sportspel, FIFA & NHL, spelar du dessa med handkontroll eller t-bord/mus?

Mvh

Permalänk
Medlem

Nu fattas bara windows 10 desktopen så har man en snygg desktop-dator.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk

@Aulo KY: Så du tänkter slå ihop kostnaden av två olika spelsystem med olika användningsområden för att bygga en PC som klår en av dessa? Wow.... detta vill jag se. Glöm inte Windows 10 samt tangentbord och mus bara (måste ju kunna använda datorn också). Ser att du ger dig själv lite utrymme här med att även inkludera kostnaderna för spel för dessa system. Hur många spel tänkte du inkludera i din uträkning? Samt betyder detta att PC spel annars är gratis?

Citat:Citat: "argumentet är väldigt trångsynt och lat".

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aulo KY:

Dock gissar jag på att du inte äger en 4k TV för 2000kr, med tanke på din tekniska historik. Som sagt, du prioriterar Switch och One X före en PC så råd skulle du ha, argument ej hållbart. Svarade egentligen bara för att upplysa dig om ironin i din argumentation, ta det för vad det är.

Tråkigt att dela upp spelarbasen i precisionsspel mellan handkontroll och tangentbord/mus, samexistera går ju icke då finmotoriken i tummen är mycket mer begränsad än hela handen i kombination med mus/-matta. Inte en bra lösning enligt mig.

När det kommer till bilspel, ex. Forza, och sportspel, FIFA & NHL, spelar du dessa med handkontroll eller t-bord/mus?

Mvh

Anklaga inte mig för att ha en 4k tv switch eller one x igen jag äger inget av det. Jag är inte samma person som den du citerade först.

Sen tycker jag du tänker fel. Finns massor saker jag egentligen har råd med men inte prioriterar tillräckligt högt och därför har jag inte råd med nuvarande budget.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av omEn||LabZ:

@Aulo KY: Så du tänkter slå ihop kostnaden av två olika spelsystem med olika användningsområden för att bygga en PC som klår en av dessa? Wow.... detta vill jag se. Glöm inte Windows 10 samt tangentbord och mus bara (måste ju kunna använda datorn också). Ser att du ger dig själv lite utrymme här med att även inkludera kostnaderna för spel för dessa system. Hur många spel tänkte du inkludera i din uträkning? Samt betyder detta att PC spel annars är gratis?

Citat:Citat: "argumentet är väldigt trångsynt och lat".

Det jag menar och du medvetet, förhoppningsvis, undviker är kontentan. Du har aktivt valt (prioriterat) att införskaffa en 4K TV, Xbox One X och ett Nintendo Switch, förmodligen än fler teknikprylar, för en summa pengar som med enkelhet hade räckt till ett datorbygge vars prestanda överstiger ett Xbox One X.

Ergo, ditt försvar för varför du vill spela Xbox med mus/tangentbord håller ej, dvs. "Jag har varken pengarna" för en speldator. Anledningen är bevisligen ej monetär.

Ps. Olika användningsområden? Typ laga mat med Switchen och spela med One X:et då eller? Spelkonsoler bör ju fylla samma funktion, lite som bilar och bilmärken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Anklaga inte mig för att ha en 4k tv switch eller one x igen jag äger inget av det. Jag är inte samma person som den du citerade först.

Sen tycker jag du tänker fel. Finns massor saker jag egentligen har råd med men inte prioriterar tillräckligt högt och därför har jag inte råd med nuvarande budget.

Insåg det det, tack för rättningen. Dock är argumentet än lika legitimt fast indirekt.

Du får TYCKA vad du vill, fakta står. Enligt min "kalkyl" så har ägaren av en 4K TV, Nintendo Switch och Xbox One X råd med en speldator om så önskas. Om debet och kredit säger att en har råd med en produkt, efter levnadskostnader, så har en råd. Allt därefter handlar om prioriteringar, alternativt ökar man sitt kapital till den nivån att prioriteringar ej behövs göras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aulo KY:

Insåg det det, tack för rättningen. Dock är argumentet än lika legitimt fast indirekt.

Du får TYCKA vad du vill, fakta står. Enligt min "kalkyl" så har ägaren av en 4K TV, Nintendo Switch och Xbox One X råd med en speldator om så önskas. Om debet och kredit säger att en har råd med en produkt, efter levnadskostnader, så har en råd. Allt därefter handlar om prioriteringar, alternativt ökar man sitt kapital till den nivån att prioriteringar ej behövs göras.

Jo det jag menar är att de flesta som säger att de inte har råd med produkt x nästan alltid kan ha köpt produkten om de prioriterade den tillräckligt högt. Precis som du skriver.
Säger jag "jag har inte råd med x produkt" så betyder det nästan aldrig att jag omöjligt hade kunnat, köpa den utan att den ligger över gränsen för vad jag vill lägga på den typen av produkt. Men det kanske mer korrekt att säga "jag tycker det är för dyrt" egentligen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Den heter väl inte bara "Razer Turret"?

Razer hade ett annat HTPC-tangentbord/mus för något år sedan med det namnet. Tangentbordet var ett kompakt chiclet-tangentbord där musmattan veks ut från undersidan. Tangentbord och mus stod vertikala i sin laddstation, så för den var namnet "Turret" ganska passande.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

"Ett problem har dock varit avsaknad av kringutrustning som är avsedda för att användas tillsammans Xbox One"
På vilket sätt är detta avsett för att användas med Xbox One? Är det det musmattan de syftar på?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Detta bättre än 9900k?