Steams vinterrea börjar 20 december – vad köper ni?

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera någon mysig dungeon crawler? Har kikat lite på moonlighter, book of demons och Legend of Grimrock 1&2 men är lite osäker på vilket man ska slå till på. Älskar spel med loot, lvla upp och bara kötta monster(Är ganska trött på D3 vid detta laget).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beijing:

Fundrar på att skaffa Thronebreaker: The Witcher Tales och Jurassic World Evolution. Får se om man får in löningen imorgon eller om jag måste vänta tills efter julhelgen. Tur att rean är ända till 3e Januari.

Funderar också på thronebreaker, hade hoppats på mer rabatt på det spelet

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Vad för hypen? Dessa priser ha g2p osv haft länge!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Om någon missat Inside, riktigt bra. 70% rabatt med föregångaren Limbo på köpet.
Länk: https://store.steampowered.com/app/304430/INSIDE/
Trailer:

Permalänk
Medlem

Extra flygplan till DCS och Foxhole

Visa signatur

Fractal R6 Blackout  2x ASUS RTX 2080ti Dual OC
ASUS ROG XI Formula  gskill Trident Z RGB 4000mhz 32gb
i9-9900k @ 5 ghz  ASUS ROG PG279Q 165hz
Custom loop vattenkylning  Seasonic Prime 1300w Plat

Permalänk
Medlem

Den här tänkte jag köpa själv. Skool Daze Reskooled, klassiker från C64/Spectrum i lite modernare form. 40% rabatt 3,95€.
Länk: https://store.steampowered.com/app/524430/Skool_Daze_Reskoole...
Trailer:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Någon som kan rekommendera någon mysig dungeon crawler? Har kikat lite på moonlighter, book of demons och Legend of Grimrock 1&2 men är lite osäker på vilket man ska slå till på. Älskar spel med loot, lvla upp och bara kötta monster(Är ganska trött på D3 vid detta laget).

Kan tipsa om Grim Dawn, Torchlight I eller II och möjligtvis wolcen när det är färdigutvecklat (släpps nästa år vad jag har läst till mig).

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Kan tipsa om Grim Dawn, Torchlight I eller II och möjligtvis wolcen när det är färdigutvecklat (släpps nästa år vad jag har läst till mig).

Grim Dawn har jag, men Torchlight II ser ju ganska intressant ut(och väldigt billigt) sen wolcen hade jag aldrig sett men det där ska jag hålla koll på, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

bra sida.. men tråden gäller ju steam

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Beijing:

Fundrar på att skaffa Thronebreaker: The Witcher Tales och Jurassic World Evolution. Får se om man får in löningen imorgon eller om jag måste vänta tills efter julhelgen. Tur att rean är ända till 3e Januari.

Skrivet av griid:

Funderar också på thronebreaker, hade hoppats på mer rabatt på det spelet

Kan rekommendera Thronebreaker, har spelat cirka 10 timmar och tycker det är väldigt bra. Om man (som jag) gillar Witcher-världen är det klockrent, både handlingen och röstskådespelet är top notch.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller har Steam och liknande tjänster någon form av rea i stort sett alla dagar på året? Höstrea ersätts av Vinterrea som troligen kommer att ersättas av en vårrea och så vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Kan rekommendera Thronebreaker, har spelat cirka 10 timmar och tycker det är väldigt bra. Om man (som jag) gillar Witcher-världen är det klockrent, både handlingen och röstskådespelet är top notch.

jag gillar witcher 3 och jag älskade Gwent
Får slå till när jag kommer hem nu när det vankas julledighet, tack för input.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av griid:

jag gillar witcher 3 och jag älskade Gwent

Då kommer du älska Thronebreaker.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Någon som kan rekommendera någon mysig dungeon crawler? Har kikat lite på moonlighter, book of demons och Legend of Grimrock 1&2 men är lite osäker på vilket man ska slå till på. Älskar spel med loot, lvla upp och bara kötta monster(Är ganska trött på D3 vid detta laget).

Pillars of Eternety samt Divinity: Original Sin är kanonspel annars om du inte har något emot lite rollspelsinslag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hestler:

Pillars of Eternety samt Divinity: Original Sin är kanonspel annars om du inte har något emot lite rollspelsinslag

Har självklart både PoE, PoE ll(inte kört igenom än), Divinity: OS och Divinity: OS II.

Permalänk
Medlem

Såg att det är 50% på Stelaris DLC och 75% på spelet

Permalänk
Medlem

Det är ju dom hisnande ordinarie priserna när det inte är rea som betalar för detta spektakel

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Var ju bara tvungen, har inte spelat (spelet jag bränt mest timmar av mitt liv) detta på typ fem år och inte lyckats hitta drivare för W10 och nu hittar jag inte den gamla skivan heller...

6.24 EUR för Sid Meier's Civilization IV: The Complete Edition

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Testpilot

Borderlands Handsome Collection för dryga 11€ (avrundat), ägde redan BL2 med 4-5st DLC's så fick ner priset till ca. 78kr - Sjukt värt och roligt Co-Op spel!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Epic:

Kan rekommendera Thronebreaker, har spelat cirka 10 timmar och tycker det är väldigt bra. Om man (som jag) gillar Witcher-världen är det klockrent, både handlingen och röstskådespelet är top notch.

Kan bara instämma, Thronebreaker är sjukt kul. Även om all combat bara är kortspel så är det överraskande omväxlande och kul. Om än lite lätt i vissa fall men storyn är bra så bara det gör det värt tiden. @Beijing @griid

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Kan bara instämma, Thronebreaker är sjukt kul. Även om all combat bara är kortspel så är det överraskande omväxlande och kul. Om än lite lätt i vissa fall men storyn är bra så bara det gör det värt tiden. @Beijing @griid

Bör jag spela klart witcher 3 med tanke på om det finns spoilers? har dragit ut på expansionen "blood & wine" för att jag inte riktigt vill att det ska ta slut

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av griid:

Bör jag spela klart witcher 3 med tanke på om det finns spoilers? har dragit ut på expansionen "blood & wine" för att jag inte riktigt vill att det ska ta slut

Inte alls. Handlingen i Thronebreaker är helt separat, andra karaktärer och andra platser men i samma universum.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Kanske köper de nedan.
Dungeons 3 om jag har en bra upplevelse av bittorrent versionen.
Dusk, en retro shooter.
Amid Evil verkar bra - https://store.steampowered.com/app/673130/AMID_EVIL/
Sugen på:
Prey
PC Building Simulator
Last Door - https://store.steampowered.com/app/284390/The_Last_Door__Coll...
Driftland - https://store.steampowered.com/app/718650/Driftland_The_Magic...
My Time At Portia https://store.steampowered.com/app/666140/My_Time_At_Portia/
Green Hill - https://store.steampowered.com/app/815370/Green_Hell/

Permalänk
Medlem
Skrivet av marow:

Shadow Warrior 3?, finns det?


Namngav dom i "ordning" om man så säger, 1997, 2013 å 2016.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk

Jag försöker köpa "Assassin's Creed Odyssey" men det går inte. Allt går ruggigt segt. Har servrarna säckat ihop fullständigt eller är det bara jag?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tommytuffing:

Jag försöker köpa "Assassin's Creed Odyssey" men det går inte. Allt går ruggigt segt. Har servrarna säckat ihop fullständigt eller är det bara jag?

Rekommenderar permanent dubbel XP som går att köpa till, insåg att det fanns efter att jag spelade ut. Tror att jag hade haft mer kul med dubbel XP, som hade gett mer frihet i vilken ordning man gör uppdragen.

Permalänk
Medlem

@Bankai: Jag kan starkt rekommendera Diablo klonen Dungeon Siege 1, 2, 3 som du kan köpa nu på rean för 30kr.
Ingen multiplayer men helt klart värt 30kr.

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Medlem

@anCOOL: a antog nåt sån

Permalänk
Medlem

Köpte Hotline Miami som ligger på 13:e plats i denna topplista:
https://steamdb.info/stats/gameratings/

För 2 euro. Har dock inte spelat det än.

Skrivet av Blobster:

PC Building Simulator

Köp inte. Man tröttnar efter en kvart.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |