Permalänk
Medlem

Så vad tror folket om de ändringar som Wargaming började prata om igår på WGFest?

Snacka om att kasta om hela konceptet på 1 dag, stora fråga är som många har börjat prata om.
"Håller World Of Tanks på att dö?"

Special Ammo nerfen kommer inte vara populärt om de inte nerfar ner Super Heavy armor.
Stackars Tier 7, 8 och 9 som ska möta Type 4/5.

Matchmaker med +-1 och +-2 i vissa fall, den har man hört sen evigheternas tider.
Även 3-5-7 konceptet ska skrotas så ja tack. Inför 4-6-5 eller 5-5-5, som kan bli intressant.

Frontline kommer tillbaka men bara 1 vecka i början på varje månad.

Svenska Medium trädet ska ju äntligen komma också, meds med Siege mode hur det kommer funka.

T95/FV4201 Chieftain kommer äntligen att komma dock som en Clan Wars reward.....

Systmet som används i World Of Warships kommer till World Of Tanks nu med, så Bonds kommer kunna användas till mer än bara Equipments mm.

Premium Konto kommer delas upp, 1 basic och 1 "Premium", även snacks det om att man kommer få behålla den nuvarande modellen som ger på alla 3 spelen som WG har. Men att man ska få betala extra i varje spel för att få den nya bonusen. (Mer pengar till WG)
Pratas om 75% extra XP och Credit på den nya versionen.

Sen fanns det en lite tease video om olika saker.

Att Sixth Sense ska vara standard för alla.
Ja tack då den är en sån must have för hur spelet är designat.

Gömma Stats och Nickname, ja tack så man slipper bli focusad av arty i varenda jäkla battle.

Blacklisted Maps, undrar hur de någonsin kommer få att funka. Vissa kartor kommer dö fullständigt.

Friendly Fire, Ser inget negativt att ha det kvar, skulle bara få att folk skjuter helt vilt när man står nära en tank. (De gör folk ändå redan)

För er som vill läsa själva. https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/things-to-come-2...

Permalänk
Skrivet av FearKill:

Så vad tror folket om de ändringar som Wargaming började prata om igår på WGFest?

Snacka om att kasta om hela konceptet på 1 dag, stora fråga är som många har börjat prata om.
"Håller World Of Tanks på att dö?"

Special Ammo nerfen kommer inte vara populärt om de inte nerfar ner Super Heavy armor.
Stackars Tier 7, 8 och 9 som ska möta Type 4/5.

Matchmaker med +-1 och +-2 i vissa fall, den har man hört sen evigheternas tider.
Även 3-5-7 konceptet ska skrotas så ja tack. Inför 4-6-5 eller 5-5-5, som kan bli intressant.

Frontline kommer tillbaka men bara 1 vecka i början på varje månad.

Svenska Medium trädet ska ju äntligen komma också, meds med Siege mode hur det kommer funka.

T95/FV4201 Chieftain kommer äntligen att komma dock som en Clan Wars reward.....

Systmet som används i World Of Warships kommer till World Of Tanks nu med, så Bonds kommer kunna användas till mer än bara Equipments mm.

Premium Konto kommer delas upp, 1 basic och 1 "Premium", även snacks det om att man kommer få behålla den nuvarande modellen som ger på alla 3 spelen som WG har. Men att man ska få betala extra i varje spel för att få den nya bonusen. (Mer pengar till WG)
Pratas om 75% extra XP och Credit på den nya versionen.

Sen fanns det en lite tease video om olika saker.

Att Sixth Sense ska vara standard för alla.
Ja tack då den är en sån must have för hur spelet är designat.

Gömma Stats och Nickname, ja tack så man slipper bli focusad av arty i varenda jäkla battle.

Blacklisted Maps, undrar hur de någonsin kommer få att funka. Vissa kartor kommer dö fullständigt.

Friendly Fire, Ser inget negativt att ha det kvar, skulle bara få att folk skjuter helt vilt när man står nära en tank. (De gör folk ändå redan)

För er som vill läsa själva. https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/things-to-come-2...

Kan ju hoppas på förbättring, matchmaking tycker jag är lite bättre än förr. Där tier 5 kan möta 8:or eller 10:or XD

Om dom ska göra armor sämre, borde dom även se över uppdraget där man ska dinga rätt rejält med HP (som det är nu måste planeterna stå rätt och samtidigt dansar runt datorn typ). Tanks som borde kunna dinga kulor kan inte det (bäst för det är t.ex rysk TD).

Blacklisted Maps är ju grymt, då kanske WG äntligen tar bort värdelösa banor. T.ex assault mode är ren skit (förlorar nästan alltid i detta spelläge, så stängt av detta spelläge).

Sixth Sense borde vara standard ja Slösar ju rejält med XP för den funktionen.

Frontline har jag dålig koll på (tror jag inte kört det).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Kan ju hoppas på förbättring, matchmaking tycker jag är lite bättre än förr. Där tier 5 kan möta 8:or eller 10:or XD

Om dom ska göra armor sämre, borde dom även se över uppdraget där man ska dinga rätt rejält med HP (som det är nu måste planeterna stå rätt och samtidigt dansar runt datorn typ). Tanks som borde kunna dinga kulor kan inte det (bäst för det är t.ex rysk TD).

Blacklisted Maps är ju grymt, då kanske WG äntligen tar bort värdelösa banor. T.ex assault mode är ren skit (förlorar nästan alltid i detta spelläge, så stängt av detta spelläge).

Sixth Sense borde vara standard ja Slösar ju rejält med XP för den funktionen.

Frontline har jag dålig koll på (tror jag inte kört det).

Yes. De mission är totalt värdelöst, det är ingen skill att bouncha skott idag. Är mer tur när armor är balanserat runt Standard Ammo.
Du kan bouncha 3-4 skott sen laddar alla om till Guld och pennar dig rätt i tornet.
Är bara kolla på alla unicums som vill göra de mission fort, inte väljer de Type 5 eller Maus utan någon mer trollig tier 6a där folk är mycket troligare att skjuta vanliga skott på dig. Sen får du spela som en idot för att bouncha 6-8k skada. Liksom om någon gör misstaget att inte penna dig. Då skjuter jag tillbaka och försöker döda tanken, ska man ta emot skada får man skjuta i luften, så de går ut igen om försöker skjuta.

Finns en video där sirfoch visar hur idiotiskt du måste spela för att bouncha så mycket skada medvetet.
(https://youtu.be/_FSjxpgdGq8?t=526)

Frontline är det roligaste game modet så WG har släppt. Hoppas bara det inte är Tier 8 bara utan de låser upp för Tier X denna gång med. Även Tier 6 vore nog roligt för de som inte vill eller nått högre tiers än.

Permalänk
Skrivet av FearKill:

Yes. De mission är totalt värdelöst, det är ingen skill att bouncha skott idag. Är mer tur när armor är balanserat runt Standard Ammo.
Du kan bouncha 3-4 skott sen laddar alla om till Guld och pennar dig rätt i tornet.
Är bara kolla på alla unicums som vill göra de mission fort, inte väljer de Type 5 eller Maus utan någon mer trollig tier 6a där folk är mycket troligare att skjuta vanliga skott på dig. Sen får du spela som en idot för att bouncha 6-8k skada. Liksom om någon gör misstaget att inte penna dig. Då skjuter jag tillbaka och försöker döda tanken, ska man ta emot skada får man skjuta i luften, så de går ut igen om försöker skjuta.

Finns en video där sirfoch visar hur idiotiskt du måste spela för att bouncha så mycket skada medvetet.
(https://youtu.be/_FSjxpgdGq8?t=526)

Frontline är det roligaste game modet så WG har släppt. Hoppas bara det inte är Tier 8 bara utan de låser upp för Tier X denna gång med. Även Tier 6 vore nog roligt för de som inte vill eller nått högre tiers än.

Än värre med dom gamla uppdragen, du måste köra en HT. TD är så mycket bättre, som han visade i klippet.

Är så urusel komma ihåg namn, så googla på Frontline (kändes som jag måste kört det när du nämner tier 8). Ja det var kul spelmode, vet dock inte om det blivit lika kul med tier x.

Provar nu IS-M och den verkar kunna klara jobbet (redan dingat 4,900DMG med den) problmet jag inte lyckades med 2000dmg. Men kör ju som en idiot XD

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Special Ammo nerfen kommer inte vara populärt om de inte nerfar ner Super Heavy armor.
Stackars Tier 7, 8 och 9 som ska möta Type 4/5.

"We’ll reduce the damage output of “special ammo” by 25-30%, depending on the average damage of the shell, while their penetration will remain unchanged. The percentage of damage reduction will depend on the amount of damage per shot. The more damage per shot, the greater the percentage of reduction."

Hur kan detta bli annat än bra?

Folk som konstant skjuter guld och grinar för att det inte går att penna en tanks starkaste del framifrån med standard-ammo får helt enkelt lära sig att spela ordentligt.

Kommer man inte igenom en Tier 10 när man själv kör Tier 7 så får man helt enkelt nöja sig med lägre skada - det är helt rimligt.

ÄNTLIGEN!!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

WG löser inte problemet med armor/guldammo genom att ge guld lägre DPM. Även om man skulle ta bort guldammo helt återstår ju ändå problemet med att flertal tanks har för mycket armor. Gämfört man armor på tanks nu med 4-5 år sedan hade alla tanks weakspots.

Folk kommer fortfarande spamma guld, 25% lägre DPM kanske låter mycket med det kommer göra en stor skillnad ändå. De bästa lösningen vore självklart att ta bort guldammo helt och ge alla tanks weakspots, sedan tjäna pengar på annat sätt t.ex. genom skins, 3d dekaler och annat lull lull.

För att guldammo verkligen ska bli ett "taktiskt" alternativ likt HE borde kostanden sänkas radikalt samt DPM också. På en tier 8 MT ger ap 240 skada och guld kommer att ge 180, skillnaden är inte så stor om man räknar in RNG. En IS3 get 390 vs 290, igen inte så extremt stor skillnad med tanke på att man kommer kunna penna motståndaren mer effektivt.

WG kommer aldrig kunna lösa problemet med guldammo såvidare de inte ombalanserar alla tanks och tar bort guld helt.

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX: Men nu får du väl ändå ge dig! Du blir uppenbarligen aldrig nöjd, vad som än händer? 25% lägre DPM är helt klart en betydande skillnad. Visst kan man behöva se över balanseringen i övrigt när detta implementeras, men det är ju en riktigt bra utveckling!

Du har flertalet gånger klagat på att tanks har för dåligt pansar - men nu så har de helt plötsligt för bra? Bestäm dig!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Mitt argument är logiskt. Vissa tanks har för dålig armor, andra för bra och situationen görs värre med guldammo. Den mest logiska lösningen vore att endast arbeta med tankbalans och ta bort guldammo helt.

Tankbalans, banor, MM och arty ska vara högsta prio enligt mig. Vi som varit med ett tag har ju sett hur spelet har blivit fördummat genom åren.

Om alla tanks hade weakspots skulle inte guldammo behövas. Så fungerade balansen för några år sedan dvs. tanks med sämre armor hade bra kanoner eller mobilitet, tanks med bra armor hade sämre kanoner osv. Och det fungerade relativt bra, mycket bättre än nu.

Man löser inte ett problem genom att reducera effekten, man löser ett problem genom att skära bort den för gott.

Permalänk

yes jag klara det XD med IS-M, andra tanks som kan fungera är T-150 eller O-I problmet är HP polen (svårare få ihop 2000 DMG samtidigt som kamraterna inte får ta för mycket).

http://wotreplays.eu/site/4676974?secret=4b142eb0aaaefaa2d185...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

yes jag klara det XD med IS-M, andra tanks som kan fungera är T-150 eller O-I problmet är HP polen (svårare få ihop 2000 DMG samtidigt som kamraterna inte får ta för mycket).

https://i.imgur.com/0N1FwiC.jpg

http://wotreplays.eu/site/4676974?secret=4b142eb0aaaefaa2d185...

Snyggt! Jag klarade den med O-Ni, men är fast på HT-15 nu ^^

Men blockmissions uppdragen är sjukt svåra, man måste hitta ett par noobs som dingar en utan att börja spamma guld, och sen avsiktligt missa dem så de inte flyr

Permalänk
Skrivet av SuperOlsson:

Snyggt! Jag klarade den med O-Ni, men är fast på HT-15 nu ^^

Men blockmissions uppdragen är sjukt svåra, man måste hitta ett par noobs som dingar en utan att börja spamma guld, och sen avsiktligt missa dem så de inte flyr

Den tanken är så sjuk att du dingar guld (is-M) om du vinklar fronten eller tar det i tornet (dock kan kulorna gå igenom om du lyckas träffa comando cupolen). Dingade minst 5 guld skott den här matchen (om inte mer).

O-Ni har egentligen sämre armor än O-I, vinkeln i fronten är rätt kass (bara tornet som är bättre). Annars går kulorna enklare genom och svårare ställa sig så skotten inte går igenom (sen storleken gör det inte bättre).

Ja sista uppdraget blir knepigt Även TD uppdraget med 6000DMG är inte lätt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Nice, får säga att det gick rätt snabbt ändå. Verkade vara något man lätt kan fastna i ett år på (eller ett par)

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk

6k bör inte vara så svårt i typ en Jagdtiger, JPZ E100 eller liknande

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

De flesta har riggat sig till sina specialtanks, ja även många superunicum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

De flesta har riggat sig till sina specialtanks, ja även många superunicum.

Haha, vad betyder ens det vilda påståendet?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av e1m1:

Nice, får säga att det gick rätt snabbt ändå. Verkade vara något man lätt kan fastna i ett år på (eller ett par)

Bara hållit på av och till i 5/6 månader med just HT-12 alla LT och SPG är klara (båda är rätt lätta förutom SPG-15 och LT-15), men SPG-15 var lätt i jämförelse med HT-12 LT-15 var ändå rätt enkel (rätt matchmaking och rätt tank (eller ja funkar säkert med många i tier 8/9/10 klassen), samt rätt bana).

Var fel banor som gjorde det tog längre tid med LT-15 i alla fall.

Är ju uppe i tredje delen av uppdragen och har jag inte fel började jag förra hösten (inga orders använda, men bara plöjt igenom inte alla uppdrag klarade med honors).

TD och MT är jag på 15 och HT nu då på 14 (13 irriterade HT uppdrag) Gillade gamla bättre där man skulle klara dessa två i plutt (13 och 14), var roligare så

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow:

Ah, utgick från att du började nyligen.

Vad kör ni för taktik med honors? Känns som det är bäst att bara fortsätta och ta honors på det man saknar när x-15 är avklarad? Tänker att det rimligtvis bör ta lika lång tid för varje del ändå, men man får en chans att låsa upp grejer snabbare.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Skrivet av e1m1:

@Broken-arrow:

Ah, utgick från att du började nyligen.

Vad kör ni för taktik med honors? Känns som det är bäst att bara fortsätta och ta honors på det man saknar när x-15 är avklarad? Tänker att det rimligtvis bör ta lika lång tid för varje del ändå, men man får en chans att låsa upp grejer snabbare.

Ska som sagt låsa upp T-55 nu XD Men kanske tar bra tag till (TD uppdraget är inte lätt).

Ja snabbaste är att bara mosa på, dom honors man får på vägen är bara bonus Men har man möjlighet kan man försöka ta sista uppdraget då får man ju order (som man kan använda om man inte klarar uppdrag).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

De flesta har riggat sig till sina specialtanks, ja även många superunicum.

Källa på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min källa är mina egna observationer samt andras. Ser man spelare som är relativt svaga i T22 samt object 266 och T55 har de fuskat enligt mig.

Permalänk
Medlem

Super unicums brukar vara rätt svaga, men tack för din åsikt?

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Min källa är mina egna observationer samt andras. Ser man spelare som är relativt svaga i T22 samt object 266 och T55 har de fuskat enligt mig.

Hehe, så att någon har nött igenom ett gäng uppdrag som i huvudsak premierar ihärdighet med vissa inslag av skicklighet även om den är dålig betyder att den fuskat. Hur har den fuskat förresten? Snackat ihop sig med 100 andra och klickat battle samtiigt?

Nej du, litar faktiskt inte alls på in källa för detta påståendet.

Den här replayen är ett bra exempel på vad jag menar.

http://wotreplays.eu/site/2382571#stats

Gjorde nästan HT15 för t55a i en tier 6 vagn. Spelade jag extremt skickligt? Nej.

Det enda jag gjorde var att få en bra matchup och mötte spelare som spammade skott som inte pennade. Den enda tillstymmelsen till skicklighet var att inse att det var en bra matchup utan arta och att gå och sätta mig i mitten.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Min källa är mina egna observationer samt andras. Ser man spelare som är relativt svaga i T22 samt object 266 och T55 har de fuskat enligt mig.

Haha! Ja det är ju ett sätt att se på saken. Förlåt men jag ger tyvärr inte ett skit för "observationer", inte med tanke på t ex hur mycket jag blev anklagad för aimbot när cross-team chat var en grej. T-22 kanske men den tror jag att jag har sett en gång i randoms sen den släpptes för majoriteten fick sina tillbakadragna och vart bannade för fusk.

Och jag ser inte riktigt relevansen att när vi diskuterar missions så ska du komma och förstöra diskussionen med att gnälla på att "de flesta har fuskat sig till specialtanks", du försöker inte ens skapa nån diskussion, snarare tvärtom, du bara ventilerar ut din frustration och kan inte ens backa upp ditt påstående. För ett gäng sidor sen var det jätteviktigt för dig att man skulle ha källa på ens påståenden, och vbaddict var ingen trovärdig källa pga av anledningar, förrän du själv använde den sidan som källa några sidor senare förstås. Med andra ord är du ett troll.

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Hehe, så att någon har nött igenom ett gäng uppdrag som i huvudsak premierar ihärdighet med vissa inslag av skicklighet även om den är dålig betyder att den fuskat. Hur har den fuskat förresten? Snackat ihop sig med 100 andra och klickat battle samtiigt?

Nej du, litar faktiskt inte alls på in källa för detta påståendet.

Den här replayen är ett bra exempel på vad jag menar.

http://wotreplays.eu/site/2382571#stats

Gjorde nästan HT15 för t55a i en tier 6 vagn. Spelade jag extremt skickligt? Nej.

Det enda jag gjorde var att få en bra matchup och mötte spelare som spammade skott som inte pennade. Den enda tillstymmelsen till skicklighet var att inse att det var en bra matchup utan arta och att gå och sätta mig i mitten.

Riggat! Fuskare! Hädare!!!

Permalänk

T22 riggandet är intressant då den var låst bakom missions med absurda requirements i ett gamemode knappt någon spelade. Så den riggades definitivt. men vad spelar det för roll egentligen, om någon riggar missions i en vitrysk virtuell pansarvagnsarkad?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Snackat ihop sig med 100 andra och klickat battle samtiigt?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Min källa är mina egna observationer samt andras. Ser man spelare som är relativt svaga i T22 samt object 266 och T55 har de fuskat enligt mig.

Inte så jag är någon proffsspelare, men mycket beror också på dessa andra 29 spelare och deras tanks samt väljer rätt sida på bannan.

Har kört matcher förr med T-64 med en polare och gjort över 5000DMG, men idag är det inte lika lätt. Samt så snor en eget lag oftast killen tyvärr.

Skrivet av HugSeal:

Hehe, så att någon har nött igenom ett gäng uppdrag som i huvudsak premierar ihärdighet med vissa inslag av skicklighet även om den är dålig betyder att den fuskat. Hur har den fuskat förresten? Snackat ihop sig med 100 andra och klickat battle samtiigt?

Nej du, litar faktiskt inte alls på in källa för detta påståendet.

Den här replayen är ett bra exempel på vad jag menar.

http://wotreplays.eu/site/2382571#stats

Gjorde nästan HT15 för t55a i en tier 6 vagn. Spelade jag extremt skickligt? Nej.

Det enda jag gjorde var att få en bra matchup och mötte spelare som spammade skott som inte pennade. Den enda tillstymmelsen till skicklighet var att inse att det var en bra matchup utan arta och att gå och sätta mig i mitten.

Tyvärr har spelet ändrat sig hel del efter 2016 :/ inte lika lätt göra så bra matcher med japanarna idag, arty nästan varje match t.ex och mer guld än någonsin

Skrivet av SuperOlsson:

Haha! Ja det är ju ett sätt att se på saken. Förlåt men jag ger tyvärr inte ett skit för "observationer", inte med tanke på t ex hur mycket jag blev anklagad för aimbot när cross-team chat var en grej. T-22 kanske men den tror jag att jag har sett en gång i randoms sen den släpptes för majoriteten fick sina tillbakadragna och vart bannade för fusk.

Och jag ser inte riktigt relevansen att när vi diskuterar missions så ska du komma och förstöra diskussionen med att gnälla på att "de flesta har fuskat sig till specialtanks", du försöker inte ens skapa nån diskussion, snarare tvärtom, du bara ventilerar ut din frustration och kan inte ens backa upp ditt påstående. För ett gäng sidor sen var det jätteviktigt för dig att man skulle ha källa på ens påståenden, och vbaddict var ingen trovärdig källa pga av anledningar, förrän du själv använde den sidan som källa några sidor senare förstås. Med andra ord är du ett troll.

Vänta lite nu så man kunde få T-22 genom några special missions och sen bli banad för det?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Vänta lite nu så man kunde få T-22 genom några special missions och sen bli banad för det?

Japp! För 4-5 år sen eller nåt, de hade ett eget spelläge för det, det var väl en hel del som loggade in mitt i natten när det var lite folk och riggade uppdragen som var sinnessjukt svåra att klara av. Tor det är sen dess är alla events, typ ranked battles/frontline tidsbegränsade så det inte går att upprepa T-22 fiaskot. Många vart bannade och fick den tillbakadragen efter det, huruvida det var permaban eller inte minns jag dock inte.

Permalänk
Medlem

Vad vill ni jag ska säga egentligen? För mig spelar sällan folk ärligt om ni fattar vad jag menar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Vad vill ni jag ska säga egentligen? För mig spelar sällan folk ärligt om ni fattar vad jag menar...

Nej, jag fattar faktiskt inte vad du menar.

Skulle du vilja utveckla vad som är oärligt?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar