Intel anklagar Qualcomm för tveksamma affärsmetoder

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Intel klagar på nägon annan för "tveksamma affärsmetoder"? Vet lnappt om man skall skratta eller gråta. Intel har ju själva gjort så mycket tveksam sk*t och typ aldrig tagit ansvar för det eller velat erkänna så detta blir lite tragikomiskt.

Sedan skall sådant här följas upp och undersökas. Men att Intel står i vad som framstår som någon moralisk ställning och drar upp detta blir lite för mycket dubbelmoral för att man inte skall reagera.

Klart qualcomms ska kollas lite extra.

Likaså Intel/AMD/Nvidia*insert minnestillverkare här* men det kan ju vi hoppas att dom görs också. För er som jag tycker jag låter som en fanboy har har jag både en Intel CPU+AMD CPU med både Nvidia och AMD GPU men rätt ska fan vara rätt. Så dra inte den gubben. *§1*

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Låt oss göra en sak jävligt klart här: Jag försvarar inte Intel med deras 4 cores uppdateringar flera år men dom kallar ut att qualcomm inte är bättre och det stämmer men ändå sitter folk och klagar på Intel och deras affärsstrategier Jag blir spyfärdig

En kommentar om qualcomm på 2 sidor.. point proven

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Överlag är det nog väldigt få globala bolag som inte håller på med någon sorts fuffens. (Om det ens finns ett enda ärligt bolag som inte är typ Nisses Chark och Skrot, dvs. ett mindre familjeföretag där ägaren bara vill ha ett ärligt kneg.) Alla har någon mängd skit i det blåa skåpet.

Det är väl så den typen av karriärmänniskor fungerar, helt enkelt. Girigheten styr, och man försöker bedra och lura så mycket man tror man kan komma undan med för maximal egen vinning. De som inte är intresserade av att tjäna en massa pengar är kanske inte de som satsar på en sådan karriär.

Så är väl inte direkt överraskad över att det blir lite fingerpekande när en annan firma beter sig likadant som ens egen.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Avstängd

För några dagar sedan ville USA att Kannada skulle lämna ut någon högt uppsatt från Huawei och nu har Kina börjat arrestera folk från Kannada.

Känns som det är lite tjafs mellan USA och Kina när det kommer till 5g och intellektuell egendom.

Blir lite ironiskt när de nämner konsumenter som om de skulle bry sig om oss HAHA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Ja, theguardian väldigt oärliga
https://www.theguardian.com/business/2018/jan/24/qualcomm-fin...

"Qualcomm illegally shut out rivals from the market for LTE baseband chipsets for over five years, thereby cementing its market dominance," said the EU's Competition Commissioner Margrethe Vestager.

"Qualcomm paid billions of U.S. dollars to a key customer, Apple, so that it would not buy from rivals. These payments were not just reductions in price – they were made on the condition that Apple would exclusively use Qualcomm's baseband chipsets in all its iPhones and iPads."

Ser du inte hyckleriet? Men vi hatar lite på Intel istället. Det blir bra så...

edit. rätta till länken

edit2: don drink and drive
https://www.forbes.com/sites/ralphjennings/2018/09/19/how-qua...

Nej då. Halmgubbar gör ju saken bättre. Ingenstans menar jag att man ska hata på Intel. Däremot att se ironin i uttalandet är inte att hata.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Haha, kasta sten när man sitter i glashus är inte så begåvat
Intels hyckleri finner inga gränser...

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Låt oss göra en sak jävligt klart här: Jag försvarar inte Intel med deras 4 cores uppdateringar flera år men dom kallar ut att qualcomm inte är bättre och det stämmer men ändå sitter folk och klagar på Intel och deras affärsstrategier Jag blir spyfärdig

En kommentar om qualcomm på 2 sidor.. point proven

En stor del av detta är hur Sweclockers artikel är skriven. Intel är ändå första ordet i rubriken. Och vi som är PC-entusiaster har ju fått se direkt från första parkett hur Intel betett sig. Reaktionerna och kopplingarna är helt naturliga.

För en typisk PC-entusiast så är Qualcomm ett betydligt mer obskyrt namn. Jag har inte sett ett enda inlägg som försvarar Qualcomms agerande. Men att det skulle förekomma diskussion om Intel under en artikel där Intel är en av spelarna och temat är tveksamma affärsmetoder är inte direkt en lågoddsare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Låt oss göra en sak jävligt klart här: Jag försvarar inte Intel med deras 4 cores uppdateringar flera år men dom kallar ut att qualcomm inte är bättre och det stämmer men ändå sitter folk och klagar på Intel och deras affärsstrategier Jag blir spyfärdig

En kommentar om qualcomm på 2 sidor.. point proven

Tror ärligt mer det är att Intel försöker med denna kommentar "be the good guy", vilket retar upp folk. Tvivlar på att någon här ifrågasätter vilka rövhål Qualcomm är, eller hur mycket skit de gjort mot 4G/LTE utvecklingen från konkurrenter. De är denna generations monopol. Du kan lägga till både Samsung och Apple till denna lista, som båda gör också massor med skit i denna klass. Som andra sagt ovan, listan kan göras lång här...

Så alla av dem sitter i ett glashus... men endast en av dem har en PR avdelning som kastar sten just nu, och det är Intels. De inser att de tappar marknadsandelar på flera fronter, och de verkar mer eller mindre göra allt de kan för att folk ska titta på något annat. Just detta gör folk förbannade, för det är verkligen som att sitta där berusad och anklaga alla andra för att vara fulla... vilket bara är idiotiskt. Intel har inget öht att komma med här, tills de själva ändrar sitt företags sätt att behandla kunder.

Sen att qualcomm är idioter som också förtjänar skit för den monopol de gör, håller jag helt med dig om.