Problem med Windows update!

Permalänk
Medlem

Problem med Windows update!

Hej alla!

Har ett delikat problem med min Windows 10 update som jag inte får till..

Byggde mig en ny dator förra veckan men nu har jag gett upp hoppet om att själv lösa problemet

I9-9900k CPU
Asus maximus hero xi wi-fi moderkort
32 GB vengeance lpx minne
Evga 2080ti grafikkort
Evga g2 nätdel
Samsung 970 PRO ssd 512gb

Till detta kör jag Windows 10 PRO men där tar det stopp.. när jag ska uppdatera (1803 uppdateringen ) så tar det först flera timmar då jag sitter på ADSL.
Har 2mbit uppkoppling så det tar sin lilla tid.. efter det så tar det åtskilliga timmar för att den ska förbereda för uppdatering 1803, efter 4-5 timmar så startar datorn om och den gör lite nya uppdateringar som går fort.. nu när jag går in i Windows update igen så står det att uppdateringen har misslyckats och den säger att den provar igen senare, eller om man vill göra det direkt,, ja då börjar den ladda ner 1803 igen!!! Tredje gången nu den gör så.

Vad hur när skall jag göra? Måste jag tanka ner en ny ISO från appen mediacreation för att få det att funka? Eller vad sitter det i?

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Platinum:

Hej alla!

Har ett delikat problem med min Windows 10 update som jag inte får till..

Byggde mig en ny dator förra veckan men nu har jag gett upp hoppet om att själv lösa problemet

I9-9900k CPU
Asus maximus hero xi wi-fi moderkort
32 GB vengeance lpx minne
Evga 2080ti grafikkort
Evga g2 nätdel
Samsung 970 PRO ssd 512gb

Till detta kör jag Windows 10 PRO men där tar det stopp.. när jag ska uppdatera (1803 uppdateringen ) så tar det först flera timmar då jag sitter på ADSL.
Har 2mbit uppkoppling så det tar sin lilla tid.. efter det så tar det åtskilliga timmar för att den ska förbereda för uppdatering 1803, efter 4-5 timmar så startar datorn om och den gör lite nya uppdateringar som går fort.. nu när jag går in i Windows update igen så står det att uppdateringen har misslyckats och den säger att den provar igen senare, eller om man vill göra det direkt,, ja då börjar den ladda ner 1803 igen!!! Tredje gången nu den gör så.

Vad hur när skall jag göra? Måste jag tanka ner en ny ISO från appen mediacreation för att få det att funka? Eller vad sitter det i?

Tack på förhand!

Om du kan så ladda ner en ISO med mediacreation. Sen spara iso-n på någon disk som du har inte installerat (Kopplad) under en installation. Windows formaterar alla diskar om du glömmer boka i på vissa ställen. Så har du en iso nu kan köra 100 gånger om du behöver det. så slipper du ladda ner 100 gånger.

Sen kör en ren ny installation. Då med iso du har laddat ner. Bara formatera ett USB till Fat32 och sen boota från usb.
ISO kan du öppna bara genom att öppna den i utforskaren och sen kopiera över filerna till USB som du har FAT32.

Permalänk
Medlem

@Platinum: Jag hade exakt samma problem, preparing installation tog flera timmar för 1803, och sedan kom det något error-meddelande utan någon felkod. Löste sig genom att jag laddade ner Windows uppdateringsassistent, https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10 .

Gick hur smidigt som helst efter det.

Permalänk
Medlem

Troligtvis är det inte samma problem, men jag hade ett liknande problem när jag skulle uppdatera till 1809, det visade sig att det berodde på att jag körde i Windows Developer läge (har slagit på det när jag utvecklade med Visual Studio någon gång).

För att komma runt det fick jag ställa om till "Sideload apps" eller "Microsoft Store apps" läge och även avinstallera Windows Developer Mode tillägget i windows.

https://www.windowslatest.com/2018/11/27/in-rare-cases-window...

Permalänk
Medlem

Att uppgradera till Windows 10 - 1803 med hjälp av Windows Update fungerar väldigt sällan. Jag har själv erfarenhet av närmare 200st datorer där detta har strulat. Detta verkar dock MS ha löst när det är dags att gå från 1803 till 1809, för där har Windows Update fungerat klockrent.
Ska man uppgradera enstaka datorer så fungerar uppgraderingsassistenten väldigt bra: https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=799445