Nintendo slutar tillverka NES och SNES Classic Edition

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Antingen är jag för gammal eller för ung men jag har mest svårt att förstå varför nån skulle vilja ha en sådan här...

Finns många andra sätt att spela Nes och Snes på idag så jag ser inte det som ett dilemma heller, tex med en Nvidia shield.
Den klarar ju dessutom många andra format som är besvärliga att spela på annars idag.
Ser verkligen inte varför man ska köpa 10 olika classic konsoler när det ändå är ren emulering.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BerraJobb:

Finns många andra sätt att spela Nes och Snes på idag så jag ser inte det som ett dilemma heller, tex med en Nvidia shield.
Den klarar ju dessutom många andra format som är besvärliga att spela på annars idag.
Ser verkligen inte varför man ska köpa 10 olika classic konsoler när det ändå är ren emulering.

För att det är Nintendo eller original-företaget som tillverkar, vilket ökar värdet.

Annars kan du självklart hitta billiga kina-produkter med emuleringar och rom inkluderat. Inte riktigt samma sak.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

Man får ju verkligen hoppas på en N64 Classic, har väntat på en sådan i ett par år nu, innan det ens var ett rykte.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Avstängd

Vad bra då kanske SNES ökar i värde, jag har sparat min som jag köpte som är oöppnad med. xD

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Mm... Här har vi en produkt som nästan alla vill ha och är intresserade av. Det är ju vår barndom i classic-format liksim. Härliga tider man gärna återupplever i lite smidigare format, och så slutar de sälja den. Vill de hellre att folk kör med olagliga ROM's, Retro-PI och allt vad det är eller vad fan är det frågan om? Ofta man köper switch bara för att kunna spela NES-spel. Felriktat och misslyckat avslut av en härligt lyckat produktserie. Jag är väldigt besviken. Hade gärna velat ha en men nu är de snart slut till vettiga priser.

Emulatorer, ROM's och retro-PI är väl inte olagligt om man äger originalet av spelen?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Emulatorer, ROM's och retro-PI är väl inte olagligt om man äger originalet av spelen?

Programvara omfattas såvitt jag vet inte av privatkopieringsrätten, utan det gäller endast film och musik.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Emulatorer, ROM's och retro-PI är väl inte olagligt om man äger originalet av spelen?

Man får inte göra kopior på programvara, inte ens för privat bruk.
https://lagen.nu/1960:729#P12S1

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Det bokstavligen dräller ju med dem i varenda butik här som säljer elektronik. Jag gissar på att de ser en trend i att butiker och inköpare inte längre efterfrågar fler.

Att det kanske inte blir en N64-mini.. kan jag nästan köpa. Får de inte till en deal med Rare/Microsoft så skulle nog produkten anses som inkomplett av många nostalgiker. Jag hoppas på att få se Nintendos egna titlar från N64 och GCN till Switchen åtminstone.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Tog och beställde båda när jag läste om detta igår via Macworld. Har avvaktat ett tag då det känns lite "onödigt" men ska bli kul att ha och spela med grabben. Han tycker att min 14" CRT är lite för liten att spela multiplayer på

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Problemet med äldre konsoler är att de inte ger bra bild på en modern TV, utan ger bäst bild på en gammal CRT. Så såna här Classic-modeller är en bra lösning för den som vill spela gamla klassiker på ett lagligt sätt utan att behöva krångla till det med en massa dyra omvandlare m.m.

Jag ville ha en NES Classic mini. Men fick inte tag på en.
Ja det fanns till scalper pris av folk som köpt upp flera och säljer vidare.
Men inte till ordinarie pris.
Så jag köpte en Retro USB AVS istället.
FPGA NES clon, regoinsfri, tar både NES och Famicom och HDMI utgång.
Det blev inte billigare så jag fick nöja mig med bättre istället.

Permalänk
Medlem

Det verkar som marknaden är mättad sedan länge, man ser NES i överfyllda lager över allt sedan de släpptes en 2:a gång. Butikerna verkar inte bli av med dem, och detta kanske leder till att folk som fortfarande inte köpt en köper en för de inte ska ta slut i lager.

Jag är en såns om tvekar, vill bara spela Mario spelen, men 700 kr för det vet i tusan. Skaffade Snes classic som jag är grymt nöjd med.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Det verkar som marknaden är mättad sedan länge, man ser NES i överfyllda lager över allt sedan de släpptes en 2:a gång. Butikerna verkar inte bli av med dem, och detta kanske leder till att folk som fortfarande inte köpt en köper en för de inte ska ta slut i lager.

Jag är en såns om tvekar, vill bara spela Mario spelen, men 700 kr för det vet i tusan. Skaffade Snes classic som jag är grymt nöjd med.

Marknaden är inte mättad, priset är för bara för högt.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Marknaden var nostalgiker, och nu är den mättad. Inte så konstigt egentligen.

Att göra en N64 Classic är nog både svårare och inte lika attraktivt. Dels är den säkert svårare att emulera, dels är typen av spel mycket mer lik de som finns idag snarare än alla 2D sidescrollers till gamla konsoler så att jämförelsen mot moderna spel blir svårare. Att de säkert blir dyrare att licensiera alla spel man behöver gör det ju inte lättare. Jag tror att en sån här Classic-konsol skall kosta ungefär 800 kr som de här gör, och det blir svårt att fixa med dyrare hårdvara och dyrare spel i en N64.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deepy:

Nintendo: "We're not in it for the money."

Deepy: "I work for free."

Skrivet av Ozzed:

Mm... Här har vi en produkt som nästan alla vill ha och är intresserade av. Det är ju vår barndom i classic-format liksim. Härliga tider man gärna återupplever i lite smidigare format, och så slutar de sälja den. Vill de hellre att folk kör med olagliga ROM's, Retro-PI och allt vad det är eller vad fan är det frågan om? Ofta man köper switch bara för att kunna spela NES-spel. Felriktat och misslyckat avslut av en härligt lyckat produktserie. Jag är väldigt besviken. Hade gärna velat ha en men nu är de snart slut till vettiga priser.

Ingen i min bekantskapskrets har en eller vill ha en, brorsan har däremot köpt båda två och båda samlar damm. Däremot kör han ROMS ibland, personligen tror jag att när marknaden är tillräcklig mättad så kommer detta att trappas ner en del (hype), man kan inte äga varenda liten mini konsol men kan förstå varför vissa köper då det är plug & play.

Enligt prisjakt finns Nintendo och Supernintendo Mini Classic i lager och har gått ner med 30-50% i pris sedan 1år tillbaka, bara beställa nu om du tror att det kommer att gå upp eller bli svårt att få tag på i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Man får inte göra kopior på programvara, inte ens för privat bruk.
https://lagen.nu/1960:729#P12S1

Det där tolkar jag att man inte får framställa och använda upphovsrättsskyddade datorprogram på sin arbetsplats, men att det är tillåtet för privatbruk.
Och vad jag vet så har detta ännu inte prövats rättsligt i Sverige, så jag skulle säga att det rör sig om en gråzon, så att helt säga att det är olagligt, skulle jag säga är felaktigt.

Men går säkerligen att tolka på flera sätt, en annan tolkning är följande: En själv får inte göra en egen ROM, men att det är lagligt att använda en redan färdig ROM från nätet, som dessutom kanske är utgiven av den som äger upphovsrätten, så länge man äger original programmet.

Efter lite googlande hittade jag följande källor:

Källa: https://www.nordichardware.se/nyheter/zelda-breath-of-the-wil...
så för Zelda-sugna PC-användare som inte har eller planerar att investera i en Nintendo Switch eller Wii U vore en välfungerande emulering på PC ett potentiellt drömscenario – om än ett lagligt tveksamt sådant, för den som inte faktiskt har köpt spelet till konsol först.

Kommentar: Dom hävdar liksom jag att det är lagligt så länge man äger originalspelet.

Källa: https://www.pcgamer.com/the-ethics-of-emulation-how-creators-...
The ethics of emulation: how creators, the community, and the law view console emulators

Kommentar: Amerikansk sida, så vet inte hur aktuellt detta är för Sverige.

Källa: https://www.senses.se/ skriver inte ut hela länken ifall den skulle bryta mot Sweclockers regler, så ni som vill ha hela kan få den via PM.
"Den juridiska situationen kring ROM:ar är lite knepig, då det inte är fritt fram att ladda ned ROM:ar till vilka spel som helst. Vissa är dock släppta som public domain eller free ware, ofta via tillverkarens egna hemsida. En inställning – som inte testats 100% juridiskt – är att du under rätten till privatkopiering får använda ROM:ar av spel du äger original-cartridgen till (eller göra egna backuper för eget bruk/säkerhetskopior). Om du Googlar finner du mer info om detta. Eftersom läget är juridiskt komplicerat så publicerar vi inga länkar till sidor med ROM:ar, utan var och en av er måste själva Googla och ansvara för att de ROM:ar ni tar ned och använder är lagliga."

Finns säkert bättre källor, men detta är vad jag lyckades finna efter lite snabb googling.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av ekipz:

Man kanske vill slippa blåsa i kasetterna varje gång man byter spel?
-Fast, det kanske är en del av charmen med att spela NES?

De hör till spelupplevelsen man måste kämpa för att få spela man måste utföra hlr på maskinen helt klart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem

Är inte ens en Nintendo!
Falsk marknadsföring är vad det rent ut sagt är.
Jag kan inte köra mina Nintendo spel i den.
Spelen som finns har inte samma känsla, ljud å bild.

Sluta å promota nåt som inte är vad det sägs vara.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabaYaga85:

De hör till spelupplevelsen man måste kämpa för att få spela man måste utföra hlr på maskinen helt klart.

Skickades från m.sweclockers.com

Körde gamla Zelda, had haft igång spelet i 3 dagar non-stop sen kommer lillbror å stampar i golvet så det fryser.
Blev snabbt beslut att köpa guld versionen
Förbaskade syskon å dela sin kärlek så brett.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Körde gamla Zelda, had haft igång spelet i 3 dagar non-stop sen kommer lillbror å stampar i golvet så det fryser.
Blev snabbt beslut att köpa guld versionen
Förbaskade syskon å dela sin kärlek så brett.

Nu talar du väl ändå i nattmössan? Alla Zelda var väl guld, förutom möjligen nån liten serie av senare omsläpp som var gråa. Alla versioner kunde väl dessutom spara spelet!?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Nu talar du väl ändå i nattmössan? Alla Zelda var väl guld, förutom möjligen nån liten serie av senare omsläpp som var gråa. Alla versioner kunde väl dessutom spara spelet!?

Den längst till höger va den som var i ens ägo vid aktuella tillfället.
Och nej alla Zelda kunde inte spara.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

https://i.warosu.org/data/vr/img/0010/05/1376948982067.jpg
Den längst till höger va den som var i ens ägo vid aktuella tillfället.
Och nej alla Zelda kunde inte spara.

Det där är en Amerikansk re-release som kom senare. Den är ganska ovanlig (och idag dyrare pga detta). Den kan spara. Då jag samlar på Nintendo, och aldrig hört talas om en Zelda som inte kan spara blir jag intresserad. Hittar inget om detta på webben. När Zelda lanserades var det på guldkassett. Och det fanns mig veterligen ingen billigare grå variant som inte kunde spara. Om du inte hade nån dålig piratkopia kanske..

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Det där är en Amerikansk re-release som kom senare. Den är ganska ovanlig (och idag dyrare pga detta). Den kan spara. Då jag samlar på Nintendo, och aldrig hört talas om en Zelda som inte kan spara blir jag intresserad. Hittar inget om detta på webben. När Zelda lanserades var det på guldkassett. Och det fanns mig veterligen ingen billigare grå variant som inte kunde spara. Om du inte hade nån dålig piratkopia kanske..

Haha möjligt, det där ligger i det förgångna, kan också ha varit att batteriet var dött.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Vidriga produkter. Lika som amiibos och andra superbilliga mikrochip förpackade i miljöförstörande plast. Pumpas ut ur fabriker för att säljas i drivor till barn och vuxna barn. Vi lever i en tid där du har en kamera, dator, miniräknare, musikspelare, bankdosa, bärbar filmsspelare i en och samma pryl (din smartphone). Men folk är dumma nog att köpa sånt här skräp som är fördummat, ineffektivt och dyrt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk

RetroArch är ju bättre än både denna och to.m originalhårdvaran numera dock. Skulle kunna tänka mig att köpa en för 300:-, men inte mer.

https://www.libretro.com/index.php/retroarch-1-7-2%E2%80%8A-%...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roxkz:

Marknaden är inte mättad, priset är för bara för högt.

Haha, det var ju ett lustigt sätt att se på det Skall man vänta till dess att tillverkaren ger bort prylarna (och ingen vill ha dem ändå) för att anse att marknaden är mättad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Haha, det var ju ett lustigt sätt att se på det Skall man vänta till dess att tillverkaren ger bort prylarna (och ingen vill ha dem ändå) för att anse att marknaden är mättad?

Inte alls särskilt lustigt, men priset är för högt för vad det är.. Ingen har pratat om gratis.

Bara för att folk inte köper teslor för en miljon i någon större mån betyder det varken att marknaden är mättad eller att de ska he bort dem gratis. Däremot så finns det begränsat med köpare i den prisklass de rör sig i.

Finns gott om potentiella köpare som dels tycker det är för dyrt, och sedan även blir Monette köpsugna av Nintendos velande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roxkz:

Inte alls särskilt lustigt, men priset är för högt för vad det är.. Ingen har pratat om gratis.

Bara för att folk inte köper teslor för en miljon i någon större mån betyder det varken att marknaden är mättad eller att de ska he bort dem gratis. Däremot så finns det begränsat med köpare i den prisklass de rör sig i.

Finns gott om potentiella köpare som dels tycker det är för dyrt, och sedan även blir Monette köpsugna av Nintendos velande.

Jag missförstår dig förhoppningsvis men, jo, marknaden är mättad även om folk tycker priset är för högt. Gratis är faktiskt den logiska slutpunkten på ett vanvettigt resonemang (att det är för dyrt i det här fallet).

Ditt exempel: marknaden för Teslor är mättad om det inte är så att folk står i kö för att köpa dem och de inte kan få sin bil oavsett om de betalar vad som begärts eller mer. Vem är du att bestämma att de är för dyra? Att din ekonomi inte tillåter att du köper en fast du gärna vill ha en betyder inte att marknaden inte är mättad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Jag missförstår dig förhoppningsvis men, jo, marknaden är mättad även om folk tycker priset är för högt. Gratis är faktiskt den logiska slutpunkten på ett vanvettigt resonemang (att det är för dyrt i det här fallet).

Ditt exempel: marknaden för Teslor är mättad om det inte är så att folk står i kö för att köpa dem och de inte kan få sin bil oavsett om de betalar vad som begärts eller mer. Vem är du att bestämma att de är för dyra? Att din ekonomi inte tillåter att du köper en fast du gärna vill ha en betyder inte att marknaden inte är mättad.

Vi behöver inte tycka lika men...

Det finns potentiella kunder men priset är fel i min mening. Gratis är inte den logiska slutsatsen, det är den den 'vanvettiga' slutsatsen på ett logiskt resonemang. De kan sälja dessa betydligt billigare och ändå gå med vinst, gratis skulle ge företaget rejäla förluster och underminera deras framtida försäljning. Kunderna, i detta fallet jag och några miljarder till, bestämmer med våra plånböcker vad som är värt våra pengar. Jag och X antal andra anser inte att produkten är värd vad de begär, därför köper jag ej produkten i fråga. Det har inget att göra med huruvida jag vill ha den eller inte.

Däremot har de säkerligen mättat den specifika delen av marknaden som är villiga att betala priset de satt. Sen om du är av en annan åsikt är det din egen, om något är värt sitt pris eller inte går alltid att diskutera, det är trots allt åsikter. Jag har råd med en, eller tre eller tio av dem om jag kände för det. Men jag anser att det värde mina pengar ger mig är för lågt.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roxkz:

Vi behöver inte tycka lika men...

Det finns potentiella kunder men priset är fel i min mening. Gratis är inte den logiska slutsatsen, det är den den 'vanvettiga' slutsatsen på ett logiskt resonemang. De kan sälja dessa betydligt billigare och ändå gå med vinst, gratis skulle ge företaget rejäla förluster och underminera deras framtida försäljning. Kunderna, i detta fallet jag och några miljarder till, bestämmer med våra plånböcker vad som är värt våra pengar. Jag och X antal andra anser inte att produkten är värd vad de begär, därför köper jag ej produkten i fråga. Det har inget att göra med huruvida jag vill ha den eller inte.

Däremot har de säkerligen mättat den specifika delen av marknaden som är villiga att betala priset de satt. Sen om du är av en annan åsikt är det din egen, om något är värt sitt pris eller inte går alltid att diskutera, det är trots allt åsikter. Jag har råd med en, eller tre eller tio av dem om jag kände för det. Men jag anser att det värde mina pengar ger mig är för lågt.

Med avseende på dig (och alla andra som inte VILL köpa en Tesla för det pris som är begärt) så är marknaden mättad. Skall det vara så svårt att förstå? Marknaden är mättad om det inte finns fler kunder än att du som säljare i praktiken skulle kunna ta ut ett till och med högre pris. Anledningen till att kunderna inte köper är i det här fallet ointressant. Det må vara snålhet, fattigdom, ointresse eller vad som helst. De som inte är intresserade av att köpa varan påverkar inte mättnaden av marknaden.

Och, jo, den logiska fortsättningen på ditt resonemang är ett nollpris för det kommer då att finnas en stor mängd "spekulanter" som skulle vara intresserade till just det priset. Kan du inte se det?