SweClockers alternativa julkalender 2018

Permalänk
Medlem

För att vara den som är den, så länkar jag in dagens avsnitt och den saltade bonusen ifrån igår.

Ser verkligen fram emot morgondagens avsnitt!
Men om det är så långt som ni hintade, släpp det senast kl.10, tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nästa års alternativa julkalender så tar vi och testar statens specialbutik för roliga barnförbjudna drycker tycker jag, nån belöning ska väl Sweclockers försökskaniner ha för att ha riskerat liv och smaklökar i årets kalender, inte sant?

Permalänk
Relik 📜

God morgon, och välkommen till dagens avsnitt av KaosClockers!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

5 av 5 Gulasch på detta avsnitt.
Ett underbart sätt att spendera 43min på julafton med.

Avsnittet svarade egentligen inte på någon av mina frågor men har givit mig mycket lärdom angående Soda Streamer.
Ex. duschkabinen är en lämplig plats att använda den i om annat än vatten ska kolsyras.

Och God Jul

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur har ni det med akustiken där borta egentligen, få upp lite skit på väggarna / taket vafan

Permalänk
Medlem

Det här gjorde min dag!

Hade lite större förväntningar på Gulashen (= att den skulle explodera när alla fick så bråttom ut ur rummet) dock.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Efter att nu ha kollat på avsnitt 23 måste jag i egenskap av vän av ordning fråga varför 0 inte verkar vara ett möjligt betyg på er skala?!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Chromatic:

Hur har ni det med akustiken där borta egentligen, få upp lite skit på väggarna / taket vafan

Mängden /care med akustik i köket är lika med noll från vår sida. God jul!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

J: - Är vi säkra på att det här verkligen är en bra idé?
E: - Nu köööör vi!

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Mängden /care med akustik i köket är lika med noll från vår sida. God jul!

Jovars, är ju nog perfekt för julsångerna iaf! xD
God jul!

Permalänk
Medlem

HAHAHA ni är ju fan galna, måste vara den roligaste starten på en julafton någonsin

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Att det skummar så förbaskat är att att ni har "smaksättningen" innan Ni tillsätter kolsyra.

Vatten+kolsyra+smaksättning=inget problem
Vatten+smaksättning+kolsyra=problem

Go Hjuuuul

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Kanske ingen som blir förvånad men jag märkte att kalt hallon vin, tog emot klart mer kolsyra än svalt vatten. Anledningen till att man inte ska försöka kolsyra om läsk eller för den delen annat är att det lätt blir en beläggning ut från soda streamern i röret som kan bli ett område som bakterier svamp mm. Hittar inte rätt ord men på eng är det "breeding ground"

Bra initiativ. Läskblaskers fdw

Edit:
Om man minns tiden på vanligt vatten så gå på den inte på ljudet. Det funkar och man slipper tvätta tak och väggar. Men då jag började få till det så testade jag lite alt möjligt. Cola är en klassiker som det pratats om sedan lan tiden i gnesta.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Asså mjölken

Så jäkla bra

God jul på er läskers !!

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Frånvarolistan i juryn är ju katastrofal

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Käkat sura remmar någon gång? Finns med BCAA och koffein: https://www.google.com/search?q=amino+pro+sour+straps&client=...:

EDIT: På burken jag håller i handen står det "sura remmar" på, bilden säger "hallon reMar" xD

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

Sjukt rolig kalender! Ett rent nöje gå tillbaka och sammanställa allt också

Visa signatur

Fractal Design Meshify C || AMD Ryzen 7 5800X || Noctua NH-D15 || Gigabyte B550 AORUS PRO || Corsair Vengeance LP 32GB 3600MHz || ASUS TUF RTX3080 || Intel 660P 2TB

Permalänk
Medlem

Nästa år, testa öl och gör liknande tabell.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Nästa år kan jag rekommendera att testa "Fritz-kola" från Hamburg.
Mycket god läsk!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av r0bz:

Nästa år kan jag rekommendera att testa "Fritz-kola" från Hamburg.
Mycket god läsk!

Skickades från m.sweclockers.com

+1! Köper alltid 2st 6-pack när jag är nere i Tyskland. Har fortfarande några kvar... Mums

Permalänk
Medlem
Skrivet av skFriberg:

+1! Köper alltid 2st 6-pack när jag är nere i Tyskland. Har fortfarande några kvar... Mums

Avundsjuk på dig! Fick en flaska av min syster i julklapp som kom nyss hem ifrån studier i Berlin, skulle bett henne köpa mer om jag visste att den skulle vara så god.
Får gå på jakt efter den i Sverige!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av r0bz:

Nästa år kan jag rekommendera att testa "Fritz-kola" från Hamburg.
Mycket god läsk!

Skickades från m.sweclockers.com

Fast "läskklockers" verkar satsa på att testa äcklig läsk.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av r0bz:

Avundsjuk på dig! Fick en flaska av min syster i julklapp som kom nyss hem ifrån studier i Berlin, skulle bett henne köpa mer om jag visste att den skulle vara så god.
Får gå på jakt efter den i Sverige!

Hamburgerkedjan BMB i Stockholm har alltid den i kylarna, riktigt trevlig.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem

@Ratatosk: En trend som går att vända på!

Permalänk
Medlem

Köper bara på bolaget. Glöggen blossa årets slut!