Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

Crackdown 1 gratis?

Tjena. Är det någon som har lyckats ladda ner Crackdown 1 här gratis än? Verkar inte gå för mig att ladda ner det gratis. Men andra verkar ju ja lyckats med det på andra forum läser jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Barbari: Crackdown var en deal tom sista november.
Dessutom är det ett gäng tillfälliga rabatter under games Awards som precis slutade.

Hittar man tips om gratis är det bäst att klicka hem det direkt på webben,
det är rätt ofta det bara är ett misstag. Förra månaden fanns pixark preview ett kort tag
och Hitman 2, som alltid har ett provuppdrag, lade ut ett paket med alla missions från ettan..
Båda två slutade plötsligt.

Permalänk

Någon som vet om prestandan försämras när man strömmar spelen till en pc? Brukar göra det när jag spelar bf1 och behöver använda mitt headset som inte är kompatibelt med xbox, men tycker prestandan (låg fps) i bf1 är lite kass funderar på om det beror på att jag strömmar till datorn samtidigt. (spelar altså på xboxet men tar ljudet via pc strömmen gäller one s.)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Någon som vet om prestandan försämras när man strömmar spelen till en pc? Brukar göra det när jag spelar bf1 och behöver använda mitt headset som inte är kompatibelt med xbox, men tycker prestandan (låg fps) i bf1 är lite kass funderar på om det beror på att jag strömmar till datorn samtidigt. (spelar altså på xboxet men tar ljudet via pc strömmen gäller one s.)

Med bra ”hemma lan” ska inte prestandan försämras. Inte för mig iaf. På One S. Sen är de 30fps i BF på konsol inget att hänga i granen direkt heller. Finns bättre spel på xbox

Jag har också en fråga!! Vet någon om Razer Mamba funkar på X-lådan?

Alltså den trådlösa Razermusen. Beställde en sån + corsair k63 (har stöd) då jag gjort om mancaven och har inget skrivbord längre och vill ha trådlöst av stilhets skäl. Vill kunna skifta från PC till konsolerna utan att ha miljoner olika möss

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Är det någon som fortfarande spelar The Division?
Jag jagar commendation poäng inför Division 2 och skulle behöva lite hjälp med "Flawless UG" i underground expansionen. Skriv här eller PM ifall intresse finns

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Hej!

Vibrerar era Xbox One X konsoler mycket när konsolen installerar spel från disc driven? Jag fick lägga under något precis för det spred sig i tv-bänken och lät riktigt mycket. Låter fortfarande mycket men blev bättre iaf.

Edit: vet inte om det var något fel på den andra Read dead Redemption skivan, för den första lät ok men när jag satte i nummer två så vibrerade läsaren som fan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Inaktiv

Går det välja engelskt tal och text i Spyro? Ser att det nämns svenskt tal i spelet men inget om engelskt språk. Kör mina Xboxar med engelskt språk så antar att spelet väljer systemspråket men vill inte slänga ut 300kr på en för mig sämre upplevelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Går det välja engelskt tal och text i Spyro? Ser att det nämns svenskt tal i spelet men inget om engelskt språk. Kör mina Xboxar med engelskt språk så antar att spelet väljer systemspråket men vill inte slänga ut 300kr på en för mig sämre upplevelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Om systemspråket är på engelska så bör spelet ha engelska som text och tal. Antingen det eller ge dig ett val att välja språk.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av broschi:

Om systemspråket är på engelska så bör spelet ha engelska som text och tal. Antingen det eller ge dig ett val att välja språk.

Låter bra, får nog bli ett köp då inom kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Är det någon som fortfarande spelar The Division?
Jag jagar commendation poäng inför Division 2 och skulle behöva lite hjälp med "Flawless UG" i underground expansionen. Skriv här eller PM ifall intresse finns

Vet inte om du fått nån hjälp, men det finns en xbox one-grupp på Facebook du kan kolla i annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Vet inte om du fått nån hjälp, men det finns en xbox one-grupp på Facebook du kan kolla i annars

Inte det. Men det visade sig att det inte är absolut nödvändigt med det "uppdraget", så det löste sig ändå.
Men tack för tipset, ska kolla in olika grupper på FB

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Hej!

En fråga till? Märkte nu när jag spelade Red Dead Redemption att fläktarna varvar upp och ner hela tiden. Är inget högt ljud men känns som dom ändrar varvtal ofta så det inte blir någon jämnhet i fläktljudet Har ni samma?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

En fråga till? Märkte nu när jag spelade Red Dead Redemption att fläktarna varvar upp och ner hela tiden. Är inget högt ljud men känns som dom ändrar varvtal ofta så det inte blir någon jämnhet i fläktljudet Har ni samma?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fick det på min vanliga one när jag bytte spel eller startade spel. Då när den varit på minst 1-2timmar. Min S gör det däremot inte.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

Jag fick det på min vanliga one när jag bytte spel eller startade spel. Då när den varit på minst 1-2timmar. Min S gör det däremot inte.

Tack för svar detta är en Xbox One X. Fläktarna beter sig normalt i övrigt tex i dashboarden osv men i tex Red Dead Redemption så är det precis som dom går upp och ner hela tiden. Vilken ger ett swooshande ljud som är mer störande än om fläktljudet varit konstant

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Tack för svar detta är en Xbox One X. Fläktarna beter sig normalt i övrigt tex i dashboarden osv men i tex Red Dead Redemption så är det precis som dom går upp och ner hela tiden. Vilken ger ett swooshande ljud som är mer störande än om fläktljudet varit konstant

Skickades från m.sweclockers.com

Den alstrar mycket värme, så har du den i ett dålig ventilerat utrymme så får dessa symptom, det fick jag med mitt S iallafall. Så har du testat den helt fritt så är det kanske något fel med xboxet.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

Den alstrar mycket värme, så har du den i ett dålig ventilerat utrymme så får dessa symptom, det fick jag med mitt S iallafall. Så har du testat den helt fritt så är det kanske något fel med xboxet.

Den står rätt så välventilerat tycker jag. Det låter liksom som den ligger och försöker hålla en precis temperatur. Som när man ställer in ett grafikkort på att hålla en viss temp. Fläktarna gasar upp och ner väldigt ofta. Känns konstigt att det skulle vara bara jag då den känns mer som fläktkurvan är konstig eller något. Det är inga missljud i fläktarna heller utan dom bara går upp och ner i varv, ibland typ var 5sekund

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Den står rätt så välventilerat tycker jag. Det låter liksom som den ligger och försöker hålla en precis temperatur. Som när man ställer in ett grafikkort på att hålla en viss temp. Fläktarna gasar upp och ner väldigt ofta. Känns konstigt att det skulle vara bara jag då den känns mer som fläktkurvan är konstig eller något. Det är inga missljud i fläktarna heller utan dom bara går upp och ner i varv, ibland typ var 5sekund

Skickades från m.sweclockers.com

Testat fabriksinställning? Om du har en extern hdd så lär det inte ta så lång tid. För den ska inte vara så aggressiv i sin fläktkurva, för det verkar som den går ner för lågt i varv. Annars vet jag faktiskt inte, kanske är ett fel med xboxet.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

Testat fabriksinställning? Om du har en extern hdd så lär det inte ta så lång tid. För den ska inte vara så aggressiv i sin fläktkurva, för det verkar som den går ner för lågt i varv. Annars vet jag faktiskt inte, kanske är ett fel med xboxet.

Hittade den här tråden

https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/7guwzg/my_xbox_one_...

Så är inte ensam iaf. Kanske bara är få som reagerar på det. Fläkten beter sig normalt i alla andra lägen. Det hade bara varit bättre om det varit en jämn fläktkurva istället.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Nu kom Hellblad till gamepass, någon som har spelat det? Är spelet bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Elektron: Spela det med hörlurar om du kan, ljudet är en stor del av spelet!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Inaktiv

1 år Gamepass för 599kr samt Assassins Creed: Origins och Spyro införskaffat till min XOX, hoppas verkligen att Gamepass fortsätter leverera under 2019, lär kunna förändra hur jag konsumerar spel rejält.

Skrivet av Oggmeiler:

@Jimemy: Spela det med hörlurar om du kan, ljudet är en stor del av spelet!

Kan inte annat än att instämma om detta. Man förlorar väldigt mycket om man använder något annat än just hörlurar pga den fenomenala ljuddesignen. Se till att ha ett par bra hörlurar med, inte några usla gamer-lurar dvs.
Är man ASMR-mottaglig så blir upplevelsen riktigt trevlig med.

Jag kan även rekommendera VR-versionen på PC för den/de som har möjlighet att spela den. Riktigt härlig med den. Blir en genomspelning av spelet för tredje gången för mig, ska vara både UHD och HDR med XOX så det tackar jag ju inte nej till.

Finns en sak med spelet jag fortfarande inte gillar och det är striderna. Men de är värda att ta sig igenom tack vare en i övrigt bra titel. VR och mottaglighet för ASMR förstärker upplevelsen ytterligare.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Fick bli en X i julklapp till mig själv då jag fick tag på en refubished för 2k. Plockar upp den på nyårsafton så har den inte i min ägo ännu. Ingen 4k skärm/tv att ackompanjera med men hoppas supersamplingen ska göra sitt, framförallt i RDR2.

Annars blir det mest nhl som tyvärr har sett likadant ut i 5 år haha. Kanske blir menyerna lite mer lättnavigerade?

Vilka är era favorittitlar bland "enhanced"? Är som sagt ganska enformig när det kommer till konsol (sport- och bilspel mest). RDR2 går hyfsat när det kommer till att sikta och så. Men det behöver nästan vara den typen av auto-aim om jag ska lyckas skjuta saker, höhö.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Vilka är era favorittitlar bland "enhanced"?

Assassins Creed Origins och Odyssey
The Witcher 3

Ovan anledningarna till jag köpte Xbox One X.

Finns många fler trevliga i listan.

https://www.xbox.com/en-us/games/xbox-one/xbox-one-x-enhanced...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Skaffade en Xbox One X nyligen och det är konstant strul med att kontrollen tappar kontakten med konsolen i tid och otid när jag spelar (och, ja, jag har kontrollerat batterierna). Har även hänt en gång när jag använt kabel till kontrollen att den tappat kontakten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Maze Thing:

Skaffade en Xbox One X nyligen och det är konstant strul med att kontrollen tappar kontakten med konsolen i tid och otid när jag spelar (och, ja, jag har kontrollerat batterierna). Har även hänt en gång när jag använt kabel till kontrollen att den tappat kontakten.

Jag hade det problem i början också. Köpte min på black friday, men det problemet har försvunnit. Vet inte hur, för jag har inte gjord någonting vad jag vet.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Hur är det enklast att göra om man spelar med någon annan med Xbox one och vill prata med den personen? När vi spelar med dator, så pratar vi genom skype. Vi är bara två så det behövs inte vara någon större gruppsamtal. Tror jag har Xbox chatt headset, men har för mig att jag testade den för länge sen, men jag ljudet var väldigt lågt.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Fick bli en X i julklapp till mig själv då jag fick tag på en refubished för 2k. Plockar upp den på nyårsafton så har den inte i min ägo ännu. Ingen 4k skärm/tv att ackompanjera med men hoppas supersamplingen ska göra sitt, framförallt i RDR2.

Annars blir det mest nhl som tyvärr har sett likadant ut i 5 år haha. Kanske blir menyerna lite mer lättnavigerade?

Vilka är era favorittitlar bland "enhanced"? Är som sagt ganska enformig när det kommer till konsol (sport- och bilspel mest). RDR2 går hyfsat när det kommer till att sikta och så. Men det behöver nästan vara den typen av auto-aim om jag ska lyckas skjuta saker, höhö.

Köpte också en One x åt mig själv i julklapp, skulle också vilja ha lite tips på spel. Har Game pass också. Rdr 2 är en självklarhet, men sen då? Gärna också tips på spel som kan funka att spela med sambon så att hon kanske blir intresserad samt spel som kan liras med barnen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@zosma: Längesen jag gjorde det nu men du kan bjuda in din vän till någon slags grupp eller party och starta voice chat därefter. Med headset då såklart. Gillar du inte det inkluderade kan man köpa ett bättre kompatibelt.

Permalänk
Inaktiv

Köpte AC: Odyssey, Life is Strange: Before the Storm och The Crew 2 nu i mellandagarna. Ser ut som traditionen att spela igenom ett LiS-spel runt nyår håller i sig. Hade nog föredragit LiS2 men då det är så pass segt tempo med att få ut delar så blir det att vänta tills hela LiS2 är klar... Förhoppningsvis innan nästa nyår.

MS har verkligen tryckt in spel i Ganepass nu i december, hoppas de fortsätter även nästa år och utvidgar så fler spel går att spela på PC. Fungerar med ett fåtal av de Xbox One spel som finns med redan, men kan bli mycket bättre.

Skickades från m.sweclockers.com