Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

LG OLED C8 55” med Chromecast

Köpte en LG OLED C8 55” igår och när jag säger ”spela (valfri serie) på netflix i vardagsrum” till min Google Home Mini så overridear inte Chromecasten teven och väljer den inputen direkt. Jag måste nu gå fram och byta input. Vet någon som har teven ifall detta går att justera? Detta var inte fallet med min gamla Sony tv.

Tack på förhand!

EVGA GeForce GTX 970 - Intel Core i5 4670K 3.8 Ghz - Corsair Vengeance 8 GB DDR3 RAM - Samsung SSD 840 EVO 370 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2012

Har du tittat över inställningarna för HDMI CEC? Simplink heter det på LG' maskiner, chromcast får du kolla i appen "Home", vet ej vad Google har för marknadsföringsterm för HDMI CEC. Jag skulle även kolla över OM det är så att du behöver koppla in chromecasten i HDMI-porten som är märkt ARK men jag kan inte se hur det ska vara relaterat men diverse guider benämner oftast just den porten av någon anledning.

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: Intel i7 6700 | Kylare: Noctua NH-L12 | Ram: 16 GB DDR4 | GPU: EVGA GTX 1080 FTW DT ACX 3.0 | MB: MSI H170i Pro AC | PSU: Corsair SF450 | SSD: Samsung 960 EVO |
Skärm: Acer Predator XB241YU | Ljud: HD650+NuForce uDAC 3 | KB: Vortex Pok3r | Mus Logitech G403 Wireless |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av PointNPraise:

Jag måste nu gå fram och byta input.

Har du ingen fjärrkontroll? ;D

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av PointNPraise:

Köpte en LG OLED C8 55” igår och när jag säger ”spela (valfri serie) på netflix i vardagsrum” till min Google Home Mini så overridear inte Chromecasten teven och väljer den inputen direkt. Jag måste nu gå fram och byta input. Vet någon som har teven ifall detta går att justera? Detta var inte fallet med min gamla Sony tv.

Tack på förhand!

Någon speciell anledning till att du inte kör appen i tvn?

Skickades från m.sweclockers.com

Richard aka inkui

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Lyckades du lösa problemet?
Passar även på att fråga om du är nöjd med TV i det stora hela? Har varit lite inne på att köpa den jag med. Dock hade det varit skönt med inbyggd chromecast, vilket jag förstått det som att denna inte har...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2010

Har inte TVn inbyggd chromecast? Provat att casta till den?

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD R7-2700 @4.1GHz - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.