Snustorrt på spelfronten - hjälp!

Permalänk
Medlem

Snustorrt på spelfronten - hjälp!

Hallå kamrater!

Jag har spelat spel i ca 15 år. Jag har plöjt ner tusentals timmar i spel som CS, dota, runescape och warcraft. Än idag kan jag inte säga vad jag riktigt gillar, men det får väl ses som en kombination av strategi, RPG, action.

Det senaste jag spelade var Spider-Man på PS4, och det var ju roligt. I ca 20 timmar.

Har ni några tips baserat på ovan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilsontaylor:

Hallå kamrater!

Jag har spelat spel i ca 15 år. Jag har plöjt ner tusentals timmar i spel som CS, dota, runescape och warcraft. Än idag kan jag inte säga vad jag riktigt gillar, men det får väl ses som en kombination av strategi, RPG, action.

Det senaste jag spelade var Spider-Man på PS4, och det var ju roligt. I ca 20 timmar.

Har ni några tips baserat på ovan?

God Of War 4 om du inte kört det. Sjukt bra spel.

Visa signatur

Mini ITX bygget:Corsair 250D | Asus z97i-plus | i5 4690k | Asus GeForce GTX 1070 Dual OC | EVGA 750w G2 | Corsair 8GB LP | 500GB SSD
Gamla bygget: Fractal Design Define S | MSI p67 | i5 2500k | Sapphire tri-x r9 290 | Fractal design 650W integra M | Corsair dominator 6GB | 256GB SSD
Fraktfritt för Sweclockers på Inet

Permalänk
Hjälpsam

Crossout är lite småsött bygg MadMax-bil och skjut spel man kan testa.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Permalänk
Medlem

Strategi, RPG och Action.. kanske Divinity original sins 2, Pillars of eternity eller kommande Thronebreaker: The Witcher Tales. Själv så tycker jag otroligt mycket om Divinity original sins 2 så kan rekommendera det.

Andra riktigt bra spel som jag lirat är Witcher 3 och Warhammer: Vermintide 2

Permalänk
Medlem

Black Ops 4 släpptes idag.

Witcher 3
Deus Ex

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Shadow of the Colossus på PS4! Klarade fram till tredje kolossen på PS2, men igår kom jag till den sjätte!
Helt fantastiskt spel, och helt magiskt med 4K, 100" och biosurround!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Skaffa nånting multiplayer/online som tex pubg ;). Det är minst 8 personer som spelar varje kväll i den här discord, men det brukar vara runt 20-40. https://www.sweclockers.com/forum/trad/1485592-geeks-gaming-d...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilsontaylor:

Hallå kamrater!

Jag har spelat spel i ca 15 år. Jag har plöjt ner tusentals timmar i spel som CS, dota, runescape och warcraft. Än idag kan jag inte säga vad jag riktigt gillar, men det får väl ses som en kombination av strategi, RPG, action.

Det senaste jag spelade var Spider-Man på PS4, och det var ju roligt. I ca 20 timmar.

Har ni några tips baserat på ovan?

Som dom nämt här tidigare så Divinity original sin spelen är bra
Annars har du Witcher 3, som jag starkt rekommendera.
Eller om du vill ha några spel med mycket utmaning men som är otroligt givande så är det Dark souls spelen.

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Oj, vilken respons! Tack allihopa.

God of War 4, Divinity original sin, Deus Ex ska jag kolla närmre på.

Crossout och PUBG intresserar mig inte, Witcher 3 lyckades jag aldrig fastna i (häng mig inte).

Warhammer har jag också kikat på, likaså Civilization-spelen, men jag känner mig bara riktigt korkad när jag tittar på gameplay.

Permalänk
Avstängd

Destiny 2

Permalänk
Medlem

Spelar AssCreed Oddyssey för allt vad tygen håller mellan blöjbytena här

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

IRL sägs vara ett väldigt bra sätt att spendera massa tid på
köp en radio typ frsky x-lite och flyg drone race simulator, och när du är så pass att du kan flyga några varv utan att krasha så bygger du en drönare och far ut å rejsar me dina homies, det blir ju lite som ett spel då man flyger med fpv brillor och man får frisk luft/gemenskap av vänner win-win-win

plus att det är satans kul!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Har spelat wow en hel del och har börjat spela Neverwinter på PS4. Det är free to play. Sätt det på nedladdning och testa. Det är mindre komplext än wow men ger lite trevligt slö-spelande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Fallout: New Vegas, Fallout:4, Skyrim, Middle Earth: Shadow Of Mordor ( Samt dess uppföljare ).
Tropico 5 och Civilization V också bra spel men väldigt tidsslukande!

Permalänk
Medlem

Klassiskt att spela Warcraft, ett 24 år gammalt spel. Varför inte testa 2:an?

Permalänk

Betrayer, The Forest, The Long Dark, Besiege, Bad North

Edit: FrostPunk är live just nu på Steam om det intresserar. Kikade på det spelet innan när jag kollade på city builders och sånt.

Annars söker jag bara på <spelnamn> PC gameplay på Youtube så får jag en uppfattning om hur det är att spela. I princip alla trailers är ju helt värdelösa på att visa det.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyFather:

Betrayer, The Forest, The Long Dark, Besiege, Bad North

The Long Dark är grymt bra. Älskar verkligen texturerna och grafiken i spelet, blir sån häftig atmosfär.

Permalänk

Hej
Du kan kicka på
Division (du behöver inte peta på pvp delen om du inte vill ) FPS samt lite RPG
Dishonored 1 och 2 samt 2½ smyga + lura ut hur man tar sig fram
Och kan starkt recomendera alla Borderlands mycket humor i dem.

Permalänk

Warhammer vermintide 2 ganska så skoj speciellt om man spelar med vänner

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sjukt skoj med Battlefield 5. Skapa en squad med några kompisar från Origin och ut å plöjröj !

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem

Dungeon Keeper 2 på GOG.com...

Resident Evil 7

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk

Diablo 3, Witcher 3, Elder Scrolls/fallout spelen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Subnautica är förbannat trevligt spel. Finns gratis i Epic Games store
Sen finns ju Fortnite där med Är lite love or hate på det spelet, tycker själv att det är riktigt kul.

Visa signatur

Desktop: Fractal Define C / Gigabyte Aorus Elite B550 V2 AMD Ryzen 5800X3D / Be Quiet! Dark Rock Pro 4 / Corsair Vengence 3600MHz 32GB DDR4 / Radeon RX 7900 XT 20GB
Server: SilverStone Grandia GD09 / MSI x470 Gaming Pro Carbon / AMD Ryzen 2700X / Corsair Vengence 3200MHz 16GB DDR4 / Nvidia GT 710

Permalänk
Medlem

Horizon: Zero Dawn - Förra årets bästa spel enligt mej

Permalänk
Medlem

@wilsontaylor: Tilägg Assassin's Creed Odyssey är också grymt:)

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem

@wilsontaylor: Testa DayZ nu när det äntligen kommit ur early access. Ser lovande ut det lilla jag spelat det sedan det kom ur early access för 2 veckor sedan.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Inaktiv

Subnautica var enormt kul.

Om du fastnar för något som Europa Universal IV, då har du många timmar bokade framöver..

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0bz:

Kan rekommendera Fallout: New Vegas, Fallout:4, Skyrim, Middle Earth: Shadow Of Mordor ( Samt dess uppföljare ).
Tropico 5 och Civilization V också bra spel men väldigt tidsslukande!

Dessa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

@wilsontaylor: Testa DayZ nu när det äntligen kommit ur early access. Ser lovande ut det lilla jag spelat det sedan det kom ur early access för 2 veckor sedan.

Trodde aldrig att det skulle komma ut, får ta och testa igen.