Red Dead Redemption 2 i topp när SweClockers röstar om årets spel 2018

Permalänk
Melding Plague

Red Dead Redemption 2 i topp när SweClockers röstar om årets spel 2018

Äventyr med Arthur Morgan tar hem en överlägsen förstaplats. Längre ned i listan är det dock betydligt jämnare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det inte en lista med nästan bara konsoll titlar ?

Permalänk
Medlem

La min röst på Far Cry 5. Finns säkert spel i listan som är bättre men känns lite dumt att rösta på något man inte spelat.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Är det inte en lista med nästan bara konsoll titlar ?

Nej?

Vilka titlar tänker du på?

Flesta Xbox-spel går att lira på PC numera.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Jag är fortfarande besviken för att Doom inte blev goty 2016. Seriöst? Overwatch?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Är det inte en lista med nästan bara konsoll titlar ?

Skrivet av VadSaDu:

Nej?

Vilka titlar tänker du på?

Flesta Xbox-spel går att lira på PC numera.

Av de jag vet är det bara Spider Man, God of War och Red Ded 2 som är på konsol enbart (just nu) Nästan alla xbox one spel finns på pc nu

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Nej?

Vilka titlar tänker du på?

Flesta Xbox-spel går att lira på PC numera.

Skrivet av BrottOchStraff:

Av de jag vet är det bara Spider Man, God of War och Red Ded 2 som är på konsol enbart (just nu) Nästan alla xbox one spel finns på pc nu

Super Smash Bros finns inte på PC heller utan är switch-exklusivt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Good to see you Henry!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrottOchStraff:

Av de jag vet är det bara Spider Man, God of War och Red Ded 2 som är på konsol enbart (just nu) Nästan alla xbox one spel finns på pc nu

Det är väl inte ''bara nästan konsolspel''

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Super Smash Bros finns inte på PC heller utan är switch-exklusivt.

Tror man kan lira Smash-bros på PC om man vill

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Pass, inte spelat ett enda av dem.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Inget Fallout 76?

Permalänk
Inaktiv

Fortnite

Har släppts tidigare men det är under 2018 det har slagit igenom till fullo, lyckats förena spelare över plattformarna och visat att bra spel kan vara helt gratis. Sedan har dessvärre 2018 varit ett ganska dåligt spelår enligt mig så konkurrensen är inte jättestor.

Permalänk
Inaktiv

Har bara lirat Far cry 5, Hitman 2, Wreckfest och Insurgency: Sandstorm.

Kämpade mig igenom Far Cry, Hitman var "meh", Wreckfest och Insurgency är dock grymt roliga.

Permalänk
Skrivet av anon12433:

Fortnite

Har släppts tidigare men det är under 2018 det har slagit igenom till fullo, lyckats förena spelare över plattformarna och visat att bra spel kan vara helt gratis. Sedan har dessvärre 2018 varit ett ganska dåligt spelår enligt mig så konkurrensen är inte jättestor.

Vad spelar det för roll om det slagit genom detta år? Är ju release som är viktigt ändå...

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Jag vet att det är ett kasst spel. Men jag hade gärna sett Fallout 76 på listan. Tror få spel kommer ha den effekten på industrin som Fallout 76.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Christoffer1989:

Vad spelar det för roll om det slagit genom detta år? Är ju release som är viktigt ändå...

Nej, verkligen inte. Det beror ju på när content släppts, när spelarbasen ökat kraftigast etc. Ett spel kan vara rent av dåligt vid release för att sedan bli väldigt bra. Speciellt Fortnite är extremt dynamiskt och spelupplevelsen ändras enormt under året. Ännu krångligare blir det när Fortnite har olika spellägen som har släppts vid olika tidpunkter. Det där med releasedatum passar singleplayerspel.

https://www.telegraph.co.uk/gaming/news/golden-joystick-award...

Permalänk
Medlem

Two Point Hospital då?

Permalänk
Medlem

Two Point Hospital känns som en av de mest efterlängtade titlarna. Själv tyckte jag att Surviving Mars bjöd på något nytt men det säger väl mer om hur svagt spelåret varit på PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Two point hospital eller God of War är mina games of the year. Knappt något som har varit bra ens utöver dom.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av TimeCommando:

Two Point Hospital då?

Skrivet av ducedo:

Two Point Hospital känns som en av de mest efterlängtade titlarna. Själv tyckte jag att Surviving Mars bjöd på något nytt men det säger väl mer om hur svagt spelåret varit på PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Maximo:

Two point hospital eller God of War är mina games of the year. Knappt något som har varit bra ens utöver dom.

Det borde onekligen varit med, men dök aldrig upp i nomineringstråden och jag missade helt ärligt att lägga till "manuellt". Vill inte in och röra runt bland alternativen nu, så ni få (tyvärr) rösta "Annan titel" längst ned.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon:

Jag vet att det är ett kasst spel. Men jag hade gärna sett Fallout 76 på listan. Tror få spel kommer ha den effekten på industrin som Fallout 76.

Och vad är det för effekt?

Permalänk

Lägger en röst för Kenshi (som jag varit med på ett hörn och jobbat med för många år sen).

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Lunatech:

Inget Fallout 76?

Skrivet av Bacon:

Jag vet att det är ett kasst spel. Men jag hade gärna sett Fallout 76 på listan. Tror få spel kommer ha den effekten på industrin som Fallout 76.

Ingen nominerade Fallout 76, och då jag helt ärligt inte ser det som en kandidat till förstaplatsen (eller topp 10.. 20.) så lade jag inte till manuellt heller.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av anon12433:

Nej, verkligen inte. Det beror ju på när content släppts, när spelarbasen ökat kraftigast etc. Ett spel kan vara rent av dåligt vid release för att sedan bli väldigt bra. Speciellt Fortnite är extremt dynamiskt och spelupplevelsen ändras enormt under året. Ännu krångligare blir det när Fortnite har olika spellägen som har släppts vid olika tidpunkter. Det där med releasedatum passar singleplayerspel.

https://www.telegraph.co.uk/gaming/news/golden-joystick-award...

Så ett single player spel kan inte få en update som gör det bättre?...

"Fortnite Battle Royale släpptes den 26 september 2017", tankar?

Finns ju många "utmärkelser" man kan få, men ett "game of the year" ska ges enligt mig bara till det som släppts det året ;o

Men med andra ord, varför blir inte typ Candy Crush Saga game of the year? Dom har ju sjukt äckligt många spelare också..

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

Själv sitter jag fortfarande och spelar Skyrim när jag har tid.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu har jag inte spelat allt, men Dragon Quest XI var hästlängder bättre än Ni No Kuni II. Så min hade röst fallit på Dragon Quest XI men spelet är inte inkluderat i listan?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

har inte köpt ett enda spel som släpts 2018, har för lång backlog. Så jag avstår att rösta

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Relik 📜

Om ni har andra "Året-uppslag", shoot! @Edin samlar! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1542768-vad-vill-ni-sw...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Kul att se Obra Dinn på listan! Rejält bra lir

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33