Red Dead Redemption 2 i topp när SweClockers röstar om årets spel 2018

Permalänk
Medlem

Anser att man borde få ge poäng istället. Tex man får ge 5 olika spel 1-5 i poäng med bara en som får 1,2,3 osv. Detta borde bli mer rättvist enligt mej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Pass, inte spelat ett enda av dem.

Samma här. Har inte köpt några spel 2018 så det blir svårt att rösta

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av employed:

Anser att man borde få ge poäng istället. Tex man får ge 5 olika spel 1-5 i poäng med bara en som får 1,2,3 osv. Detta borde bli mer rättvist enligt mej.

Bra uppslag! Betydligt mer komplext dock och inget vi kan göra med interna systemet, så för i år fick det bli väldigt enkelt och spontant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tråkigt att artifact inte fanns med

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Christoffer1989:

Så ett single player spel kan inte få en update som gör det bättre?...

"Fortnite Battle Royale släpptes den 26 september 2017", tankar?

Finns ju många "utmärkelser" man kan få, men ett "game of the year" ska ges enligt mig bara till det som släppts det året ;o

Men med andra ord, varför blir inte typ Candy Crush Saga game of the year? Dom har ju sjukt äckligt många spelare också..

Det sa jag aldrig, jag sade bara att det passar singleplayer.

Tankar kring att Fortnite Battle Royale "släpptes" 26 September 2017? Ja det är väl ingenting fel på det datumet. Vet inte vad det har att göra med GOTY. Om du nu faktiskt spelade Fortnite så skulle du veta att det har tillkommit enormt många fler spellägen sedan dess.
Faktum är att Fortnite tekniskt sett inte har släppts ännu utan är i så kallad "Early Access". Så definitionen av vad som anses vara årets spel är i högsta grad flytande. För mig är det så enkelt som vilket aktuellt spel som är bäst i år som avgör. Så länge någonting markant har ändrats som gör det till det bästa spelet det året. Det finns mig veterligen inget spel som har utvecklats i så rask takt som just Fortnite.

Du får såklart tycka vad du vill om GOTY, jag tycker det är Fortnite och det tycker Golden Joystick Awards också.

Permalänk
Skrivet av Lunatech:

Inget Fallout 76?

FO76 kommer i årets sämsta spel 2018.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Skrivet av anon12433:

Det sa jag aldrig, jag sade bara att det passar singleplayer.

Tankar kring att Fortnite Battle Royale "släpptes" 26 September 2017? Ja det är väl ingenting fel på det datumet. Vet inte vad det har att göra med GOTY. Om du nu faktiskt spelade Fortnite så skulle du veta att det har tillkommit enormt många fler spellägen sedan dess.
Faktum är att Fortnite tekniskt sett inte har släppts ännu utan är i så kallad "Early Access". Så definitionen av vad som anses vara årets spel är i högsta grad flytande. För mig är det så enkelt som vilket aktuellt spel som är bäst i år som avgör. Så länge någonting markant har ändrats som gör det till det bästa spelet det året. Det finns mig veterligen inget spel som har utvecklats i så rask takt som just Fortnite.

Du får såklart tycka vad du vill om GOTY, jag tycker det är Fortnite och det tycker Golden Joystick Awards också.

Om du nu faktiskt spelade Fortnite så skulle du veta att det har tillkommit enormt många fler spellägen sedan dess.

Vilket spelläge tänker du på som är så stort mer än Battle Royal delen?
Men jag förstår inte vad som "markat har ändrats" i fortnite battle royal? dom har lagt till lite vapen då o då, balanseringar etc, men det som jag anser är en "markat ändring" är väl just när dom la till battle royal delen.
Diskuterat detta med kompisarna också oh vi kom fram till att, sure, om battle royal delen släpptes iår, men det gjorde den ju inte heller.

Nu verkar det som att vilket spel som helst kan bli årets spel bara det har många spelare...
Är ju precis som om Candy Crush skulle släppa en ny uppdatering (som dom gör lite då o då, såg ngt på tv reklam nyss med ngt nytt candy crush spel), oh dom har ju extremt många spelare, så varför är dom inte äns med i nomineringen?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Christoffer1989:

Om du nu faktiskt spelade Fortnite så skulle du veta att det har tillkommit enormt många fler spellägen sedan dess.

Vilket spelläge tänker du på som är så stort mer än Battle Royal delen?
Men jag förstår inte vad som "markat har ändrats" i fortnite battle royal? dom har lagt till lite vapen då o då, balanseringar etc, men det som jag anser är en "markat ändring" är väl just när dom la till battle royal delen.
Diskuterat detta med kompisarna också oh vi kom fram till att, sure, om battle royal delen släpptes iår, men det gjorde den ju inte heller.

Nu verkar det som att vilket spel som helst kan bli årets spel bara det har många spelare...
Är ju precis som om Candy Crush skulle släppa en ny uppdatering (som dom gör lite då o då, såg ngt på tv reklam nyss med ngt nytt candy crush spel), oh dom har ju extremt många spelare, så varför är dom inte äns med i nomineringen?

På vilket sätt är t.ex. TDM ett Battle Royale spelläge? Det passar inte ens in på BR definitionen. I Fortnite är "Battle Royale" gratisläget i spelet som samlar en mängd olika spellägen som roteras eller byts ut konstant. Däribland t.ex. TDM som heter någonting annat.

Om det var releasedatum som styrde allt så skulle man behöva gå tillbaka till 2017 och göra om alla omröstningar, utmärkelser etc. på grund av att nytt innehåll släppts under 2018. "Tyvärr Nintendo, ert Zelda förlorade GOTY 2017 till Fortnite eftersom deras spel var bättre under 2018 men släpptes 2017".
Nej, självklart låter man Fortnite "tävla" under 2018 istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Ingen nominerade Fallout 76, och då jag helt ärligt inte ser det som en kandidat till förstaplatsen (eller topp 10.. 20.) så lade jag inte till manuellt heller.

Fallout 76 skulle bara vara med om listan avsåg årets sämsta spel. Det kan antagligen bli bra, men det skulle kräva 3-4 månader till i alpha test och 1 år i beta följt av 1 år Early Access.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Nej, verkligen inte. Det beror ju på när content släppts, när spelarbasen ökat kraftigast etc. Ett spel kan vara rent av dåligt vid release för att sedan bli väldigt bra. Speciellt Fortnite är extremt dynamiskt och spelupplevelsen ändras enormt under året. Ännu krångligare blir det när Fortnite har olika spellägen som har släppts vid olika tidpunkter. Det där med releasedatum passar singleplayerspel.

https://www.telegraph.co.uk/gaming/news/golden-joystick-award...

Kan så vara, men Fortnite är riktat till 9-åringar och newbies och spelas av dito.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Lessismore:

Kan så vara, men Fortnite är riktat till 9-åringar och newbies och spelas av dito.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu tycker jag vi sjunger We Shall Overcome tillsammans!

(Håll en trevlig diskussion nu så slipper vi gå loss med diverse obehagliga modereringsverktyg. )

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Becky lemme S M A S H

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Odyssey fick min röst, roligaste jag och sambon haft med ett spel på länge. 90h in och vi är inte klara med main storyn än
😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem

Odyssey blev för repetivt för min del även om det var bra. Subnautica var riktigt bra dock!

Permalänk
Medlem

Röstar på Starcraft 2, även om spelet är något gammalt ;D

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem

@Bacon: Du menar att F76 blir ett avskräckande exempel, ett bevis på att man inte kan krysta ut vilken skit som helst?

Permalänk

Självklar röst på kingdom come deliverence, har knappt spelat de men så himla välgjort så dom andra spelen bleknar i jämförelse

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeckarN:

Odyssey fick min röst, roligaste jag och sambon haft med ett spel på länge. 90h in och vi är inte klara med main storyn än
😊

Skickades från m.sweclockers.com

Blev nyss klar efter 98 timmar. Spurtade rejält på slutet för kunna börja om med ny gubbe 😉

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

God of War solklart, kanske till och med det bästa spelet jag kört!

Permalänk

Vars fan är Cuphead på den här listan!? Inte heller är mega man 11 med eller Secret of mana remake som fortfarande borde gå som bästa local coop, någonsin. men visst, någon kanske orkar plöja sig igenom BF67 till hälften och röstar på grafiken, som de tröttnat på.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Röstade på Rimworld för det gav och ger så mycket spelglädje. Man känner verkligen att det är utvecklat med hjärta när man spelar det. Genomtänkt och med enormt återspelningsvärde. Kan närmast liknas vid ett modernt Dwarf Fortress utan den höga inlärningskurvan.

Permalänk
Medlem

Min röst blir nog fallout 76 av alla de spel jag spelat med release i år, synd det inte fanns med på listan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
Medlem

Har inte spelat ett spel från listan. Backloggen bara växer och växer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om inte Red Dead Redemption 2 vinner, kan ni låsa tråden direkt, med ett stort hänglås som är godkänt av försäkringsbolagen och certifierad enligt SSFN 014 i klass 4.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Om inte Red Dead Redemption 2 vinner, kan ni låsa tråden direkt, med ett stort hänglås som är godkänt av försäkringsbolagen och certifierad enligt SSFN 014 i klass 4.

Nääää , vi måste va patrioter och rösta på BF5 " DICE "

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Om inte Red Dead Redemption 2 vinner, kan ni låsa tråden direkt, med ett stort hänglås som är godkänt av försäkringsbolagen och certifierad enligt SSFN 014 i klass 4.

Smaken är som baken. Hade höga förväntningar på RDR2 men trots att jag brukar gilla allt som har med vilda västern att göra så gillade jag det inte alls. Förstår inte alls grejen.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Om inte Red Dead Redemption 2 vinner, kan ni låsa tråden direkt, med ett stort hänglås som är godkänt av försäkringsbolagen och certifierad enligt SSFN 014 i klass 4.

Svårt för mig (och jag gissar även många andra) att rösta på ett spel jag inte har eller kan spela.
Hade RDR2 kommit till PC hade det varit en helt annan femma.

Hade personligen röstat på Far Cry 5 om det inte vore för det minst sagt underväldigande slutet.
Har även lagt många timmar på Vermintide 2, men det förtjänar inte GoT även om det är ett kul spel.
Röstade slutligen på BF:V eftersom jag lagt många timmar på det och eftersom det trots alla kontroverser faktiskt är ett (imo) väldigt bra och kul spel. Dessutom, heja Sverige!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

La min röst på Far Cry 5. Finns säkert spel i listan som är bättre men känns lite dumt att rösta på något man inte spelat.

Man kan ju ha kollat youtube, streams och recensioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Om inte Red Dead Redemption 2 vinner, kan ni låsa tråden direkt, med ett stort hänglås som är godkänt av försäkringsbolagen och certifierad enligt SSFN 014 i klass 4.

Otroligt snygg grafik, men det känns som att man lade allt krut på grafiken och dialogen. Själva spelandet är jag inte så imponerad över. Uppdragen känns så otroligt fantasilösa och mest en tröttsam upprepning av liknande uppdrag i både första RDR, men även GTA-spelen. Jag undrar om det finns någon som orkar springa runt i den här gigantiska världen och leta efter de där förbannade dinosauriebenen utan att ta facit på nätet till hjälp. Bara för att ta ett exempel.