Permalänk
Medlem

Rma ärenden

Hej, köpte ett grafikkort hos proshop. Tyvärr kom det med ett klickande ljud från en fläkt. Så skapade en rma och fick en retirsedel skickad. Ringde supporten dagen efter och sa jag nog hellre ångrar köpet. Han sa inga problem. Du är väldigt skyddad med 14 dagar returrätt och han skriver att jag vill ha pengarna tillbaka. Detta var 3 veckor sedan. Vad kan anses vara en acceptabel tid på en retur för att få tillbaka sina pengar? Den står fortfarande som behandlas under rma på deras hemsida.

Permalänk
Medlem

2 veckor är acceptabelt, kring jul/nyår - något längre. Att den fortfarande står som "behandlas" tyder på att dom inte hunnit med, gissningsvis p.g.a. underbemanning under storhelgerna.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Hedersmedlem

I synnerhet om pengarna ska skickas över landsgränser, Proshop är väl danska?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja fast det visade sig dom hade missat att jag ville ha pengarna i retur ändå. Så nu blev den behandlad direkt idag.

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av två fall där garanti har behövts och vad jag läst runtom på nätet/swec/prisjakt är att dom väldigt gärna förhalar/missförstår frågor/aldrig fick ett mail/osv.
Vilket tyvärr inte är ovanligt idag då butiker som gör detta troligen tror att dom tjänar in pengar på att göra detta dvs dom hoppas att kunderna ska tröttna och ej utnyttja garanti/reklamation/ångerrätt/etc.
Och visst en hel del kunder tröttnar nog och ger upp och butiken sparar in några kronor.

MEN hur mycket förlorar butiken när denna kund sen troligen funderar både en o två gånger inför nästa köp och utöver det ryktet när kunden talar om hur denne blev behandlad inför vänner/släkt/bekanta/forum/prisjakt/etc?

Så med andra ord troligen ingen "miss" alls utan enbart normalt förhalande!

Så länge kunden inte ger upp och orkar bråka färdigt med dom så följer dom till slut svenska lagar men räkna dock med att få bråka en del för det.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Jag hade ju dock skickat in kortet redan så ser inte vAd dom skulle tjäna på.det? Är ju ingen som släpper på 4 papp.