Permalänk

Palit Gtx 1050 ti

Hej som rubriken lyder så gäller det ett Palit Gtx 1050 ti som jag har problem med, datorn funkade bra tills mitt grafikkort brann upp vilket jag då bestämde mig för att beställa ett nytt vilket blev ett gtx 1050 idag har det äntligen kommit men allt har inte gått som jag velat får upp att windows inte kan köra auto reparationen o senare får jag upp att det är något med system32 srttrail.txt men fattar inte vad som är fel har testat installera om Windows på två olika hårddiskar då funkar datorn ett tag innan den fryser sig helt o då lär man starta om den vilket slutar med att den fastnar på boot up screen efter att man har startat om den ytterligare en gång så får man upp auto reparation vilket sedan visar system32 bla bla srttrail.txt... Snäll säg att någon vet vad som är fel har hållit på sedan kl 18:00

Permalänk
Medlem

"Use Command Prompt from Windows 10 Boot Options menu.
When Boot Options menu appears, you need to do the following:

1. Choose Troubleshoot > Advanced Options.
2. Select Command Prompt from list of options.
3. When Command Prompt appears, enter the following lines and press Enter after each line in order to run it:

bootrec.exe /rebuildbcd
bootrec.exe /fixmbr
bootrec.exe /fixboot
4. To perform these commands, you need to know drive letters for all your hard drive partitions. In Command Prompt you should enter the following (but remember to use the letters that match your hard drive partitions on your PC):
chkdsk /r c:
chkdsk /r d:

5. Restart your computer and check if the issue is resolved."

Permalänk

@AGI: Har testat det o det funkar inte kan ej köra bootrec /fixboot :/

Permalänk

Har glömt att skriva att om man tar ut grafikkortet o kör på mobo grafiken så funkar det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av OfficialNorde:

Har glömt att skriva att om man tar ut grafikkortet o kör på mobo grafiken så funkar det..

Pci-e-porten kanske blev skrot när förra kortet gick sönder. Har du mer än en så kan du ju prova kortet i en annan port?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Elektron: Har provat i en annan port men funkade inget bättre men har en till port som jag ska testa.

Permalänk
Medlem

Om dator fungerar bra utan några problem med skärmkabeln kopplad till mobo så är det grafikkortet som är sönder.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kan vara moderkort också som är knass...

Visa signatur

Asus Rog Crosshair VIII DARK HERO| AMD Ryzen 9 5950X| G.Skill Tridentz RGB 16GB 3200 Mhz | Asus Rog Strix 3090 OC 24GB | EVGA G2 850W Gold| Samsung EVO 970 M.2 1TB | CPU kylare- NZXT Kraken X73 | Chassi: Fractal Design R6 | Skärm: Asus Rog Swift PG278Q | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Efter att förra kortet "brann upp", har du haft i nått grafikkort i den slot:en som har fungerat som det ska eller beställde du bara nytt kort direkt?

Permalänk

Jag beställde bara ett nytt men, fick allt o lira efter massor med funderingar slutade med att jag slet isär datorn o återställde moderkortets inställningar o så plockade jag ur två ramm minnen samt flyttade på grafikkortet o dubbel kollade allt o så bara funkade det efter allt de, satt i ramm minnena igen o de funkar fortfarande, sedan överklockade jag cpun o ramm minnena för o se om det var de som krångla då jag hade det överklockat innan jag reseta allt men det var inte felet så vet inte var felet satt men allt lirar perfekt nu efter massa frustrationer.. måste tacka alla som har försökt att hjälpa till!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OfficialNorde:

Jag beställde bara ett nytt men, fick allt o lira efter massor med funderingar slutade med att jag slet isär datorn o återställde moderkortets inställningar o så plockade jag ur två ramm minnen samt flyttade på grafikkortet o dubbel kollade allt o så bara funkade det efter allt de, satt i ramm minnena igen o de funkar fortfarande, sedan överklockade jag cpun o ramm minnena för o se om det var de som krångla då jag hade det överklockat innan jag reseta allt men det var inte felet så vet inte var felet satt men allt lirar perfekt nu efter massa frustrationer.. måste tacka alla som har försökt att hjälpa till!!

Vad roligt att höra att det löste sig.

Skickades från m.sweclockers.com