Nytt grafikkort: Nvidia Geforce GTX 770, svart skärm

Permalänk

Nytt grafikkort: Nvidia Geforce GTX 770, svart skärm

Hej,

Jag hoppas ni kan hjälpa mig!

Jag har köpt ett grafikkort till min dator, men när jag kopplar in det nya grafikkortet så får jag svart skärm med en blinkande tangent uppe i vänstra hörnet, bios startar aldrig utan jag får svart skärm direkt. Har testat med en dwi kabel mellan skärm och grafikkort, har tyvärr ingen HDMI utgång på skärmen. Har kopplat mellan grafikkortet och nätagget både 6 & 8 "kontakterna". Fläktarna går igång fint på grafikkortet men det hjälper föga när man inte kommer in i windows.

Stoppar jag i det gamla grafikkortet igen fungerar datorn hur bra som helst.

Jag har fått lite olika tips, men jag vet inte riktigt vilken information jag ska lita på, hoppas ni sitter inne på fakta och inte killgissar.

1, Ta bort gamla drivrutiner för nuvarande grafikkort.
2, Flasha Bios.
3, Ändra bus inställning i bios

Vissa hävdar att man alltid ska ta bort gamla drivrutiner, vissa säger att det inte behövs längre. Vissa förespråkar en uppdatering av bios vissa säger att det är att leka med elden och oftast onödigt.

Jag är långt ifrån kunnig på området, men jag har bytt grafikkort förut med gott resultat. Ser dock på moderkortet att det står PCIe3.0 Ready, kan det spela in?

Här nedan ser ni en spec.

Specifikation:
Nytt grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 770 - 2048 MB GDDR5
Moderkort: Asus P9X79 PRO - PCIe3.0 Ready.
Nätagg: Corsair HX850

Skulle uppskatta om ni kunde förklara i något enklare termer, allergisk mot personer som bara försöker stajla med sin kunskap!

Permalänk
Medlem

Har du ingen tv eller något med hdmi och testa? Då kan du iaf utesluta att det är fel på en utgång på grafikkortet.

Kan även vara värt och kika ifall det finns nyare bios för ditt moderkort. För ibland behöver bios uppdateras för att nyare kort ska fungera. Nu är ju kanske inte 770 ett splittnytt kort men kan vara värt och kika på det iaf.

Skickades från m.sweclockers.com