Permalänk
Medlem

Insurgency: Sandstorm

En ny favorit!

https://store.steampowered.com/app/581320/Insurgency_Sandstor...

https://youtu.be/hnMoij4yvWo

Kan varmt rekommendera detta spel. Efter flertalet tillbringade nätter i rad tillsammans med vännerna summerar jag det som nytänkande, snyggt och beroendeframkallande spelkänsla.

Intensiva dueller med moderna vapen i makalös grafik där snabb fps gameplay varvas med realistiskt inslag. Rekylen känns riktigt bra, verklighetstroget (innebär svårt!) där ett till två skott räcker för att sänka motståndaren. Co-op element i conquest eller push (rush i BF) med genomtänkta banor.

Någon mer som testat det? Vad tycker ni andra?

Permalänk
Medlem

Körde betan men tänkte jag skulle testa det på riktigt nu. Börjar tröttna rätt rejält på CS GO och den ständiga kampen mot diverse olika "teknikproblem". Har dock initialt problem med att få "smooth gameplay" i detta spel, trots 7700K och 1080ti och GSync.

Edit:
Och ja, jag inser ironin

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med spelet? Sitter med dator i sig och hoppar runt mellan 100-130 fps, dock får jag drops ner till 80 och spelet fryser sig då i 1-2 sekunder vilket oftast resulterar i död. Provat installera om samt ha det på SSD/HDD och det verkar inte göra någon skillnad. Spela på low eller very high verkar inte heller spela någon roll!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet är att det är 50/50 mellan client/server side.
Nu spelar jag dock främst coop. Men när alla textures är laddade till gpu minnet, så är det i princip bara när bottar spawnar som det hackar till.(server side dvs)

Sedan påverkar inställningen sight "picture in picture" mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe:

Någon annan som har problem med spelet? Sitter med dator i sig och hoppar runt mellan 100-130 fps, dock får jag drops ner till 80 och spelet fryser sig då i 1-2 sekunder vilket oftast resulterar i död. Provat installera om samt ha det på SSD/HDD och det verkar inte göra någon skillnad. Spela på low eller very high verkar inte heller spela någon roll!

Testa stäng av
* texture streaming pool
* keep loaded textures
* aktivera frame rate smoothing

Ha spelet alltid på SSD.

Spelade du betan något? Om du gjorde så sök %LOCALAPPDATA%\Insurgency\Saved\Config\WindowsClient och ta bort alla filer där i. De kommer resetta dina inställningar i spelet, så glöm inte skriv ner om du ändrat sensivity osv

Testa och återkom Detta hjälpte mig

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Spelat Insurgency tidigare. Co- op Checkpoint. Finns det även i Sandstorm?

Vad tror ni om mina möjligheter att köra Sandstorm? Det verkar ju som om ni med fet hårdvara har problem med att köra spelet.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

@ElWeed:

Är jag inte helt fel ute verkar ett R9 290x prestera nära ett RX 480 8gb. I det fallet kommer du inte ha några som helst problem med låga fps. Kompisen kör med ett 970. Ryzen 1200 i 3.8ghz räcker. Spelet sitter och myser med ca fyra kärnor med min 1700.

Jag har upplevt dessa frysningar och microstutter. Ibland får jag server connection error, händer även vid Alt+tab.

- Blev något bättre med drivrutinen 417.22 till mitt 1070Ti, ska vara "optimerat" för Sandstorm
https://twitter.com/insurgencygame/status/1069640417925308417
- testat utan OC, felet upprepade sig
- la till -useallavailablecores i Steam, om inte placebo steg procenten från 15-20% till ca 32% - 38% i använd CPU
- felet eskalerade efter följande uppdatering:
December 11, 2018—KB4470502 Cumulative Update for .NET Framework 3.5 and 4.7.2 for Windows 10 version 1809 and Windows Server 2019, tog bort den och det blev något bättre
- installerade ny LAN drivrutin för moderkortet, kan också vara placebo - men det verkar ha löst mitt problem!

Kör i 1440p, very high

Ryzen 1700 @ 4ghz
G skill Flare X @ 3200mhz CL14
1070Ti Strix @ 2038mhz & 9040mhz mem
Samsung 850 Pro

Permalänk
Medlem

Alright!

Tack för svar! Det låter ju lovande. Då blir det ett köp i mellandagarna. Det ser jäkligt fint ut. 👍🏼

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Gameplay Overview Trailer

Ger en bra introduktion till spelet.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Köpt det nu och spelat lite ikväll. Satt på en slö uppkoppling.

Jag tycker tyvärr att gamla Insurgency på custom servrar är roligare. Mycket mer känsla. Nu kommer väl Sandstorm att utvecklas med tiden men jag hade nog hoppats på lite mer får jag säga.

Jag kommer såklart att fortsätta spela det. Kan hända att jag växer in i det.

Vad tycker ni andra? Tycker ni inte att det är bättre känsla i "originalet"?

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Kört det lite mer nu och måste hålla med trådskaparen om att spelet är FETT!

Tog ett tag innan man kom in in det. Mycket upplyftande med grafiken! Den är ju mycket fräshare än det gamla Insurgency. Skönt att bottarna fått lite mer intelligens också.

Jag spelar i 1080p och ligger på 50- 90 fps med riggen i sign. Det är ok tycker jag.

Så spelet är väl värt ett köp tycker jag. Jag fick 20% rabatt totalt eftersom jag har det gamla Insurgency så det kostade mig 250 kr. Det är inte farligt tycker jag. Spelet kommer ju att utvecklas mer i framtiden också.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Testa stäng av
* texture streaming pool
* keep loaded textures
* aktivera frame rate smoothing

Ha spelet alltid på SSD.

Spelade du betan något? Om du gjorde så sök %LOCALAPPDATA%\Insurgency\Saved\Config\WindowsClient och ta bort alla filer där i. De kommer resetta dina inställningar i spelet, så glöm inte skriv ner om du ändrat sensivity osv

Testa och återkom Detta hjälpte mig

Spelade inte betan men aktiverade framerate smoothing och dom andra två och petade runt med lite olika inställningar och nu liggar jag stabilt mellan 90-144 fps utan spikes så bugar och bockar!

Skrivet av ElWeed:

Kört det lite mer nu och måste hålla med trådskaparen om att spelet är FETT!

Tog ett tag innan man kom in in det. Mycket upplyftande med grafiken! Den är ju mycket fräshare än det gamla Insurgency. Skönt att bottarna fått lite mer intelligens också.

Jag spelar i 1080p och ligger på 50- 90 fps med riggen i sign. Det är ok tycker jag.

Så spelet är väl värt ett köp tycker jag. Jag fick 20% rabatt totalt eftersom jag har det gamla Insurgency så det kostade mig 250 kr. Det är inte farligt tycker jag. Spelet kommer ju att utvecklas mer i framtiden också.

Håller med, tycker spelet är extremt roligt, spelade mycket av det gamla och tycker det är ett riktigt bra steg framåt i serien, lite fler vapen så är jag 100% nöjd!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Spelade "Ranked" och fick till slut nivå Gold 4 (@ lvl 29). Någon som har koll på hur rankingstegen ser ut?

Permalänk
Medlem

Kul att höra! Har köpt spelet men väntar på min nya dator innan jag kan spela det
blev trött på CS GO pga för mycket fuskare. Hoppas detta är bättre )

Permalänk
Medlem

@TimeCommando: You are in for a treat! Det är skitkul! Kan inte låta bli att spela. Håller nästan på att få fysiska men för att jag spelar för mycket.

Favoritbanan är nog Precinct. Full server co-op checkpoint på den banan är svårslaget...

Precinct, favoritbanan!

Skulle bara haft bättre rigg och bättre bredband.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Väl sammanfattad recension av IGN. 8,8 i betyg (BFV 7,5, COD BO4 9,0).

Håller dock inte med om att det inte är snyggt, i very high är vapnen bland det finaste jag sett i ett spel. Reflektionerna inomhus är ren njutning. Tycker även att animationerna flyter på snyggt och "ragdoll" effekten på gubbarna är klockren.

Se recensionen här:

https://www.youtube.com/watch?v=mlWWILcsIao

Permalänk
Medlem

Denna video visar en stor del av banan så vill ni uppleva den själv för första gången så låt bli att kika på videon!

No one survives the Precinct

Bra video! Jag är inte på något sätt med i den. Kikar bara lite för att se. De kom en bra bit längre än jag någonsin gjort. Det skall vara riktigt svåra servrar tycker jag. Annars så tappar man lite av vitsen med det.

Älskar ljudet när knallarna ekar mellan husen under en rejäl eldstrid. Fet bana! När man tänker på CS och Italy eller Dust så kan man inte låta bli att dra på smilbanden. Det här är ju något HELT annat!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Är det någon som spelar som vill slå följe? Heter yezpr på steam och spelar gärna med andra.

Permalänk
Medlem

Yo! Har kört Sandstorm ett tag nu och tycker det är skitbra när det fungerar! Dock har det varit struligt på senaste, lite osäker på om det är min wifi som strular. XLB ColPlay här
Insurgency blev ett nytt uppvaknande för mig, efter att ha ledsnat på bf och cod.

Visa signatur

Ryzen 5 2600x / ASUS ROG STRIX B450-F Gaming/ HyperX 16GB (2x8GB) / 2666MHz/ Intel 660P SSD 512GB M.2 PCIe 3.0 / ASUS Strix 980ti / PSU Corsair 750w /Corsair Carbide Series 275R Tempered Glass

Permalänk
Medlem

Körde ett par timmar idag. 😀 Jäkligt kul spel men intensivt! Man blir helt slut. Skulle behöva bättre hårdvara märker jag. Skall omgående klippa en Ryzen gen. 3 när de kommer ut.

Tror en 8- kärnig propp på 5 GHz hade gjort nytta. Vidare så hade jag gärna haft en 144 Hz gaming skärm. Detta spel är så kul att man gärna uppgraderar hårdvaran. 😀

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Spelar Sandstorm i princip varje kväll. Helt sanslöst beroendeframkallande.

Balansen är enastående. Tempot, realism, att varje liv är skört och kostar väntetid i form av våg eller respawn först vid ockupering av ett objekt i Firefight (conquest). Innebär att alla tänker efter och inte rushar hela tiden. Gillar det starkt.

Egoism straffas och lagspel/taktik belönas!

Sidenote. Bytte från en G903 mus till G305 - vilken skillnad! 88 gram mot 111 märks av då jag flickar musen konstant. Sensorn är minst lika bra, om inte bättre. G903 gör fortfarande sin rätt i all annat förutom FPS. Omvänt för G305.

Testade även att gå från låg DPI 400/800 till 1600 med sänkt sensitivity i spelet och för egen del siktar jag betydligt bättre. Tips från: https://youtu.be/jss9Zo37MCQ

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@miizoo: Kör du coop Checkpoint något? Det är den enda spelformen jag kör. 🤩

Tack för tipset på musen. Tror dock att jag måste lägga pengarna på annan hårdvara först.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElWeed:

@miizoo: Kör du coop Checkpoint något? Det är den enda spelformen jag kör. 🤩

Tack för tipset på musen. Tror dock att jag måste lägga pengarna på annan hårdvara först.

Fullt förståeligt! Nej faktiskt inte! Får testa det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte detta igår, "bara" hunnit med 4 timmar ännu, men det är riktigt kul. Högre tempo än jag hade förväntat mig så det kommer nog ta lite tid att komma in i det ordentligt.
Svårt att få till alla settings bra också, men tycker jag fick till det hyffsat med ganska höga grafikinställningar, problemet är då att jag ibland kan droppa ner till 50fps. Men sänker jag ser spelet helt ospelbart ut i mina ögon, något med AA (det flimrar överallt). Kanske dags att uppgradera gamla bettan när ryzen gen 3 kommer.

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBjud:

Köpte detta igår, "bara" hunnit med 4 timmar ännu, men det är riktigt kul. Högre tempo än jag hade förväntat mig så det kommer nog ta lite tid att komma in i det ordentligt.
Svårt att få till alla settings bra också, men tycker jag fick till det hyffsat med ganska höga grafikinställningar, problemet är då att jag ibland kan droppa ner till 50fps. Men sänker jag ser spelet helt ospelbart ut i mina ögon, något med AA (det flimrar överallt). Kanske dags att uppgradera gamla bettan när ryzen gen 3 kommer.

Min burk klarar det med högsta inställningarna i 1440p, 80-90 FPS i multiplayer, PUSH som det händer mest i.

Spelar ändå med textures på Low ibland High och anti aliasing på TAA. Resten på low! Ser inget flimmer, samtidigt är det riktigt responsivt i musen, viktigt då varje millisekund räknas känns det som :).

Testa?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Körde några timmar i morse. Inte så mycket annat att göra när det är så kallt ute. Önskar att AMD kunde släppa de nya propparna nu istället och inte i sommar.

Hoppas också att det börjar komma lite nya banor och custom servers snart. Men det är nog ett gediget arbete att skapa en bana antar jag. Nåväl, kul att spela i alla fall.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Kan också rekommendera spelet, riktigt kul. Lät som en patch skulle hitta ut i feb med 5 nya vapen bland annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattheangler:

Lät som en patch skulle hitta ut i feb med 5 nya vapen bland annat

Alright! Spännande!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Jag tycker också spelet är riktigt roligt och intressant.

När det gäller tekniken, med en RX480:

Till slut jag fick det bra, tycker jag. Jag skriver det jag gjorde för den intresserade. Jag vill bara påpeka att mina vänner med High End kort gjorde likadant, fast för att nå stabil 144FPS. De kunde också unna sig Texture i Very High och Shadow Post Process i Medium.

Följ den guiden från 1 till 6:
https://www.reddit.com/r/insurgency/comments/9btu3r/performan...

Sen resten:
Anti-Aliasing: FXAA
Textures: High
Effects: Medium
Foliage: Medium
Shadow: Low
Post Processing: Low
FR Smoothing: Off
Frame Limit: 90FPS
Motion Blur: Off
Scope Qual: Normal
Dismemberment: On
Ragdool Count : Low
Foliage Interactions : Off
Super Sample : Off
AmbOcc: Off
Anis Filter: 8x
Tessel: Off
Screen Space Ref: Off
Texture Streaming Pool Size : High
Dyn SR : 512x512
Cas SR : 512x512

Äntligen när det gäller spelet:
- Versus (Casual) är lite Kaos och frustrerande för det finns folk överallt och många "campers". Dessutom servrarna verkar ibland ha svårt att hantera så mycket folk.
- Competitive är riktigt bra men det kan gå fel när man spelar med random folk som inte förstår tre ord : Play the Objective

Jag har spelat allt typ av FPS genom åren, älskade CoD i Början och de äldre Battlefield men till slut tröttnade jag på det att folk "spawn" vart som helst, när som helst och att ingen bryr sig om objektiven och samarbetet.
Det spelet är inte till alla, kanske folk som har spelat CS, Siege, eller CoD i Search and Destroy kommer vara mer intresserade av Insurgency.

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2724DM- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinceAkStyle:

Jag tycker också spelet är riktigt roligt och intressant.

När det gäller tekniken, med en RX480:

Till slut jag fick det bra, tycker jag. Jag skriver det jag gjorde för den intresserade. Jag vill bara påpeka att mina vänner med High End kort gjorde likadant, fast för att nå stabil 144FPS. De kunde också unna sig Texture i Very High och Shadow Post Process i Medium.

Följ den guiden från 1 till 6:
https://www.reddit.com/r/insurgency/comments/9btu3r/performan...

Sen resten:
Anti-Aliasing: FXAA
Textures: High
Effects: Medium
Foliage: Medium
Shadow: Low
Post Processing: Low
FR Smoothing: Off
Frame Limit: 90FPS
Motion Blur: Off
Scope Qual: Normal
Dismemberment: On
Ragdool Count : Low
Foliage Interactions : Off
Super Sample : Off
AmbOcc: Off
Anis Filter: 8x
Tessel: Off
Screen Space Ref: Off
Texture Streaming Pool Size : High
Dyn SR : 512x512
Cas SR : 512x512

Äntligen när det gäller spelet:
- Versus (Casual) är lite Kaos och frustrerande för det finns folk överallt och många "campers". Dessutom servrarna verkar ibland ha svårt att hantera så mycket folk.
- Competitive är riktigt bra men det kan gå fel när man spelar med random folk som inte förstår tre ord : Play the Objective

Jag har spelat allt typ av FPS genom åren, älskade CoD i Början och de äldre Battlefield men till slut tröttnade jag på det att folk "spawn" vart som helst, när som helst och att ingen bryr sig om objektiven och samarbetet.
Det spelet är inte till alla, kanske folk som har spelat CS, Siege, eller CoD i Search and Destroy kommer vara mer intresserade av Insurgency.

Alright! Låter bra. Skall kika på det. Tror jag behöver en annan processor dock. De rekommenderar ju en 2700x.

Gillar spelet. Det jag inte gillar är rösterna. Varför låter både Security Forces och Insurgents likadant? Det stör mig en del. Om jag spelar som Security Force så vill jag inte låta som en taliban som pratar engelska med dålig brytning! Där har de missat en del.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix