Aorus rtx 2080 Ti extreme överlägset bäst?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EroHebi:

Jag har kollat tonvis med jämförelser, läst recensioner, Reddit etc..

Msi Gaming x trio/asus strix /evga ftw3 ligger bäst till hos mig

Alla kort presterar likvärdigt. +- några fps beroende på fabriksklock. Sen hur mycket mer du kan klocka korten landar i hur tur du har med ”silicone lotteri” Jag tycker att man ska välja kort efter hur pass låg ljudnivå samt låg temperatur dom får. Och självklart estetiken

Mina pengar kommer jag att lägga på MSI gaming x trio i detta fallet

"kisel lotteri" på svenska.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om Aorus 2080ti men...

Grymt snygga fläktar iaf

Permalänk

@employed:
Haha det är visst fan snygga fans
Något mindre bra är att de fokuserat så mycket på bling bling och gjorde bort sig lite när det gäller kylförmåga hos luftmodellerna.
Gigabyte har som andra tillverkare flera modeller, med olika Power Limits för dem. I tråden verkar några ha missuppfattat detta och trott att det rör sig om 300W max, när det egentligen är 375W. Okej, detta kort kom ju ut ganska nyligen så man visste inte.

Visa signatur

<RIGS>
Sth10, Smh10, Rtx 2080 Ti, Vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandlådan:

@employed:
Haha det är visst fan snygga fans
Något mindre bra är att de fokuserat så mycket på bling bling och gjorde bort sig lite när det gäller kylförmåga hos luftmodellerna.
Gigabyte har som andra tillverkare flera modeller, med olika Power Limits för dem. I tråden verkar några ha missuppfattat detta och trott att det rör sig om 300W max, när det egentligen är 375W. Okej, detta kort kom ju ut ganska nyligen så man visste inte.

Nej, det är 290W max, bara det att man släppt (efter påtryckningar?) BIOS för 366W på utvalda modeller och det kan vara så att vissa fått kort med det BIOS flashat från fabrik.
https://www.techpowerup.com/248867/gigabyte-updates-its-rtx-2...

Permalänk

@Gamers:
Jag säger inte att du har fel, men vi pratar om olika modeller. Det du skrev om är (enligt länken) modeller byggda på referenskort där de släppte nytt BIOS med högre Power Limit för ett tag sedan. Det rör sig om Windforce samt Gaming modellerna.

Aorus korten är ju av annan PCB och släpptes ganska långt efter, dvs det är just dessa kort som tråden handlade om från början.

Jämför med listan så hittar jag faktiskt inte BIOS för mitt kort där. Waterforce Wb versionen är ännu inte listat där heller så. Huruvida vad det är för Power Limit för luftkylda Aorus kan bara de som har korten ifråga svara på.

Visa signatur

<RIGS>
Sth10, Smh10, Rtx 2080 Ti, Vatten

Permalänk