Red Dead Redemption 2 i topp när SweClockers röstar om årets spel 2018

Permalänk

Hmmm står mellan spiderman eller god of war båda dom två otroligt bra spel Red Dead Redemption 2 har jag inte ens klarat med 10% kändes som man sprang hit och ditt allt tog för lång tid var väldigt snygg absolut men var väl inte mitt spel antar jag

Permalänk
Medlem

Insurgency <3
Grym(ur flera perspektiv) voice acting och otroligt "intressant" stämning, i ett multiplayer spel.

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Maze Thing:

Otroligt snygg grafik, men det känns som att man lade allt krut på grafiken och dialogen. Själva spelandet är jag inte så imponerad över. Uppdragen känns så otroligt fantasilösa och mest en tröttsam upprepning av liknande uppdrag i både första RDR, men även GTA-spelen. Jag undrar om det finns någon som orkar springa runt i den här gigantiska världen och leta efter de där förbannade dinosauriebenen utan att ta facit på nätet till hjälp. Bara för att ta ett exempel.

Ditt exempel är känns som den quest som är allra mest riktad mot de som vill göra exakt allt och knappast något som är riktat till normalspelaren. Kritiken hade känts mer relevant om den rörde sådant som har med handlingen att göra, eller åtminstone side quests som har egen handling.

Personligen tycker jag RDR2 är det första spel som på allvar antagit utmaningen som The Witcher 3 lade fram vad gäller spelande i en öppen värld.

Permalänk
Medlem

Beat Saber helt klart.
Jävlar vad kul det är! Längesen man längtade att komma hem och spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hur kan man ha missat Kingdom Come Deliverance?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Hur kan man ha missat Kingdom Come Deliverance?

Exakt! Och wow:bfa.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Blev en röst på Spiderman för min del. Förstår om den inte vinner då alla kanske inte har PS4 men jäklar vad många timmar jag lad ner och det är ett utav de få spelen jag verkligen fått barndomskänsla på. 5/5 webs

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem

Har knappt hunnit spelat nån utav storspelen än som finns på listan.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ser tyvärr inte många spel som faller mig i smaken. Tror jag spelat mig trött på det mesta. Jag saknar mitt favoritspel i listan. Rust - Har lagt obegripligt många timmar på det spelet.

Skrivet av Emtek:

Beat Saber helt klart.
Jävlar vad kul det är! Längesen man längtade att komma hem och spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Verkligen kul spel! Spel som vi bränt mycket kalorier i är Pavlov och Gorn..

Permalänk
Medlem

1. Booaah (Red Dead Redemption 2)
2. Boi (God of War 3)
3. Marvels Spider-man

Har hört väldigt mycket bra om Assassin's Creed Odyssey, lär nog bli mitt nästa spel att plocka upp.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Röstade Red Dead såklart That's ma boaaah

Permalänk
Inaktiv

Marvel's Spider-Man. Jag står inte ut med Red Dead Redemption 2 som jag också äger, hästarna går för sakta mitt tålamod ryter. Sedan hade det varit konstigt om hästarna gjorde +200km/h.

Permalänk
Medlem

Spelade Red Dead ~15 timmar tyckte inte alls om det

Smash får min röst, grymt nöjd med mitt köp

Permalänk
Medlem

Har inte ens hört talas om hälften av spelen så jag kanske inte ens borde vara kvalificerad att rösta. Med det sagt så gick rösten till Rimworld. Jag har spelat mer rimworld det senaste året än vad jag gjort något spel under de senaste tio. Trots det har jag inte ens vunnit...

Permalänk
Medlem

Har typ inte spelat något av dessa spel. The Forest spelade jag lite förra året, men det kändes sådär.

Jag har nog mest spelat spel från 2017 i år, annars från 2018 så har A Hat in Time spelats mycket.
Kanonbra plattformsspel.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk

Rimworld <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Nu har jag inte spelat allt, men Dragon Quest XI var hästlängder bättre än Ni No Kuni II. Så min hade röst fallit på Dragon Quest XI men spelet är inte inkluderat i listan?!

släpptes 2017, men ja mycket bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Vars fan är Cuphead på den här listan!? Inte heller är mega man 11 med eller Secret of mana remake som fortfarande borde gå som bästa local coop, någonsin. men visst, någon kanske orkar plöja sig igenom BF67 till hälften och röstar på grafiken, som de tröttnat på.

Cuphead släppted 2017, mega man 11 var väl bra men ingen nominerade det, och själv tycker jag inte alls om remaken av Secret Of Mana men det hör inte hit, ingen nominerade det.

Permalänk
Medlem

Det är/var illa.

Det enda spelet jag har spelat på listan är FC5, så min röst hamnar där.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Skrivet av marow:

Cuphead släppted 2017, mega man 11 var väl bra men ingen nominerade det, och själv tycker jag inte alls om remaken av Secret Of Mana men det hör inte hit, ingen nominerade det.

En djävla skitomröstning med andra ord?

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Utan tvekan RDR2 men det tar emot att rösta på ett konsolexklusivt spel.(får hoppas det inte är de länge till)

Visa signatur

.:Main:.
Windows 11 | Fractal design Define R6 TG | LG 38'' 38GN950 + Acer 34" Predator X34A | ASUS PRIME Z690-P | i7-12700k | ASUS STRIX GeForce RTX 4090 | DDR5 32GB@5200mhz | Samsung 980 PRO M.2 NVMe
.:Hackintosh Mini-ITX:.
macOS Monterey | Cooler Master NR200P | Intel i7 6600k | AMD 5500 XT | 16GB

Permalänk
Inaktiv

Jag har spelat många titlar under året men jag är inte så imponerad av 2018. Väntar spänt på Elder scrolls och GTA6, tyvärr får vi vänta länge, men det är det värt. - 79'a

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Jink:

Hur kan man ha missat Kingdom Come Deliverance?

Det är med i listan.

Skrivet av KingCobra:

Exakt! Och wow:bfa.

Reglerna vi kör är inga expansioner eller DLC-paket.

Skrivet av The Kristoffer:

En djävla skitomröstning med andra ord?

Nästa gång vi kör får du nominera titlarna du vill ha med, helt enkelt. Då blir det kanske en bättre omröstning?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Inte med på listan, men för mig är Banner Saga 3 årets spel. Lite kort kanske men väver ihop Banner Saga-triologin snyggt. Undrar vad Stoic nu ska göra...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | Asus Prime B450-Plus | Corsair LPX 3000mhz 2x8gb | Asus Strix GTX 970 | Crucial MX500 500gb | Fractal Define C | Seasonic Focus+ Gold 550 | CM Hyper 212 Black | Dell Ultrasharp 2407wfp-hc | Argon 6340A | Logitech MX518

Permalänk
Medlem

God of War för mig... wooaaa kan inte sluta spela det. Far Cry 5 var också roligt.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Vart är fallout 76 🤣

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Riktigt svagt spelår faktiskt. Lade min röst något motvilligt på Marvels Spiderman... och det är inte något GOTY-material, även om det är helt ok.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emilakered:

Det är med i listan.

Reglerna vi kör är inga expansioner eller DLC-paket.

Nästa gång vi kör får du nominera titlarna du vill ha med, helt enkelt. Då blir det kanske en bättre omröstning?

Men Fortnite då? Jag får nästan en känsla av att ni inte tycker det är årets bästa spel. Jag tycker Swec-redaktionen kan köra en streamingkväll i det som kompensation för att det föll bort ut omröstningen. Jag tänker mig temat "GOTY Stream - Den riktiga vinnaren" och varje gång ni förlorar i BR måste ni utföra valfri dans från spelet IRL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Men Fortnite då? Jag får nästan en känsla av att ni inte tycker det är årets bästa spel. Jag tycker Swec-redaktionen kan köra en streamingkväll i det som kompensation för att det föll bort ut omröstningen. Jag tänker mig temat "GOTY Stream - Den riktiga vinnaren" och varje gång ni förlorar i BR måste ni utföra valfri dans från spelet IRL.

Fortnite lanserades 2017, så det har inget i en "årets spel 2018"-omröstning att göra.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MinscS2:

Fortnite lanserades 2017, så det har inget i en "årets spel 2018"-omröstning att göra.

Fortnite är inte släppt eller lanserat ännu, det är i så kallad early access. Det är också därför spelet inte har något releasedatum listat på t.ex. Wikipedia.
Det är dock världens största spel (lite beroende på hur man räknar) och är det mest aktuella spelet 2018. Så det har precis allting att göra i en "årets spel"-omröstning. Detta speciellt med tanke på att Fornite vann "Game of the Year" i golden joystick awards: https://www.telegraph.co.uk/gaming/news/golden-joystick-award...

Däremot så sätter ju Sweclockers reglerna för deras omröstning bäst de vill, att jag sedan har synpunkter är en annan sak.

§1