Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffervarholm:

Någon som lyckats få in vattenkylning i den utan tophat eller vinkelslip

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror att det går att få in en magicool 120mm rad med en 120X15mm fläkt under psu med ytterst lite modifiering av chassi

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Höjd 11.645 cm
Bredd 4.024 cm
Får man in ett sånt här grafikkort tro?

minns inte vad höjd restriktioner var utan tophat men bredden är ju 4cm.. Så 0.024cm.. lol vilket konstigt mått...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Höjd 11.645 cm
Bredd 4.024 cm
Får man in ett sånt här grafikkort tro?

minns inte vad höjd restriktioner var utan tophat men bredden är ju 4cm.. Så 0.024cm.. lol vilket konstigt mått...

Bredd är 4.5 cm enligt deras sida, så de lär gå. Vilket kort?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Gigabyte windforce 2080
Säger ghost 4.5 cm tillgänglighet?

Edit
Höjder lär bli ett problem dock.. En hslv cm högre än det palit och gainward ja testat tidigare. Kommer bli svårt att få toppen på utan problem. Det e tight som det är .
Var får man egentligen tag på low profile pcie kontakter?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Gigabyte windforce 2080
Säger ghost 4.5 cm tillgänglighet?

Edit
Höjder lär bli ett problem dock.. En hslv cm högre än det palit och gainward ja testat tidigare. Kommer bli svårt att få toppen på utan problem. Det e tight som det är .
Var får man egentligen tag på low profile pcie kontakter?

alltså jag har ett Gigabyte windforce 2080ti och det får plats utan några som helst problem tillsammans med ett Corsair SF600 V1. Jag har svårt att tro att 2080 windforce är större.

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

alltså jag har ett Gigabyte windforce 2080ti och det får plats utan några som helst problem tillsammans med ett Corsair SF600 V1. Jag har svårt att tro att 2080 windforce är större.

Det passade verkligen utan problem. Förstår inte hur det kan vara en halv cm högre än gainward och palit, kändes som halv cm lägre. Eller så är pcie kablarna rekält nedsänkta..

SUPER!
Tyvärr verkar kortet lida av mycket coilwhine detta med...
Ska ge det några dagar se om det blir bättre.
Men får man inte battlefield på köpet till alla RTX kort nu? inte fått något av netonnet kanske borde kontakta tillverkaren eller någon som vet?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

Det passade verkligen utan problem. Förstår inte hur det kan vara en halv cm högre än gainward och palit, kändes som halv cm lägre. Eller så är pcie kablarna rekält nedsänkta..

SUPER!
Tyvärr verkar kortet lida av mycket coilwhine detta med...
Ska ge det några dagar se om det blir bättre.
Men får man inte battlefield på köpet till alla RTX kort nu? inte fått något av netonnet kanske borde kontakta tillverkaren eller någon som vet?

Bara vissa återförsäljare som har avtal med Nvidia tyvärr. Jag köpte mitt kort från mrpc.se och fick inte heller Battlefield med på köpet.

Här kan du se vilka återförsäljare som har avtal https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/campaigns/battlefield-v/...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Case: Louqe Ghost S1 Limestone w/o TopHat Motherboard: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac CPU: Intel Core i7 9700K 4,0GHz @ 1,01V RAM: Ballistix Sport AT DDR4 3000MHz 2x8GB GPU: INNO3D GeForce RTX 2080 X2 OC SSD: Samsung 970 EVO 500GB + Crucial MX500 2TB PSU: Corsair SF600 v2 Heatsink: Noctua NH-L12 Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Keyboard: CM Storm Quickfire Rapid (Cherry MX Red) Mouse: Razer Deathadder Laptop: MacBook Air 13" mid-2012 Phone: iPhone SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bearolverine:

Bara vissa återförsäljare som har avtal med Nvidia tyvärr. Jag köpte mitt kort från mrpc.se och fick inte heller Battlefield med på köpet.

Här kan du se vilka återförsäljare som har avtal https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/campaigns/battlefield-v/...

Skickades från m.sweclockers.com

Ahh tack.
Där e inte netonnet med nej. Trist...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Gjort en tråd om 2080 gigabyte windforce som precis släpptes och får plats i ghosten om någon är intresserad:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1543103-erfarenheter-a...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Går det att klämma in 2 ssd och en 3.5" hdd om man har large top hat?

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

I våras diskuterades ett antal tillbehör till Ghost.
Vet ni som hänger på Slack om det fortfarande är aktuellt med dessa?
Är själv intresserad av t ex väskan...

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

I våras diskuterades ett antal tillbehör till Ghost.
Vet ni som hänger på Slack om det fortfarande är aktuellt med dessa?
Är själv intresserad av t ex väskan...

Har inte hört mycket om dessa tillbehör på Slack.
Senaste jag hörde låg högsta prio på dammfiltrerna. Hoppas också att få höra om detta mer snart

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Medlem
Skrivet av 165Hz:

Har inte hört mycket om dessa tillbehör på Slack.
Senaste jag hörde låg högsta prio på dammfiltrerna. Hoppas också att få höra om detta mer snart

Skickades från m.sweclockers.com

Hur kommer jag in på slacken?

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royael:

Hur kommer jag in på slacken?

Slacken känns overkill nu mer och tror den kommer bli övergiven snart.

https://www.reddit.com/r/Louqe

Reddit är nu uppe, samt att det ska finnas en discordserver som jag inte har länk till än.

Permalänk
Medlem

just det kom på att jag inte registrerat mitt chassi än..
Köpte den i andra hand från en medlem på forumet (helt oöppnat).
Lyckades inte riktigt få till registrering när jag försökte första gången. Tror ni det är viktigt för garanti osv...?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

just det kom på att jag inte registrerat mitt chassi än..
Köpte den i andra hand från en medlem på forumet (helt oöppnat).
Lyckades inte riktigt få till registrering när jag försökte första gången. Tror ni det är viktigt för garanti osv...?

Varje chassi är serialiserat, så det borde räcka med ditt serienummer. Å andra sidan skadar det ju inte att registrera chassit om inte den ursprunglige ägaren har gjort det redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Varje chassi är serialiserat, så det borde räcka med ditt serienummer. Å andra sidan skadar det ju inte att registrera chassit om inte den ursprunglige ägaren har gjort det redan.

var hittar jag serienumret?

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royael:

var hittar jag serienumret?

En klisterlapp på baksidan av chassi

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

En klisterlapp på baksidan av chassi

Skickades från m.sweclockers.com

insidan av chassit? förra ägaren kanske tog bort den :/

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royael:

insidan av chassit? förra ägaren kanske tog bort den :/

Det är på lappen som sitter brevid moderkortsplåten på bak på utsidan av chassit.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

En fråga som kanske inte riktigt hör hemma här. Men.
Ska ge mig på mitt bygge nu i dagarna. Vad som stoppar mig just nu är att jag inte hittar mina licensnycklar till windows. Har haft dom nerskrivna i ett worddokument men kan inte hitta det nu. Det ligger inte på datorn och inte heller, där jag trodde att jag sparat dom, på onedrive eller google drive. Inte heller något av mina USB-minnen.
Så vad händer nu när jag flyttar över min processor, minnen och GPU till mitt spöke? Det är bara dessa delar som följer med. I övrigt är det nya komponenter, inkl två nya m.2-diskar.

Jag har för mig att det ska gå att logga in i windows och på så sätt verifiera att man äger den licensen. Om ni förstår hur jag menar? Den andra datorn kommer ju inte fungera, så jag använder ju bara samma licens fast på en ny maskin. Och det är tillåtet fr.o.m. windows 10 om jag minns rätt?

Permalänk
Medlem

Nackdelen med små chassin:

Jag hade redan ett Silverstone ST45SF-G nätagg. SFX, modulärt och 80+ gold. Underbart.
Problemet är bara att strömkontakten på det sitter för nära kanten så det enda sättet att montera det i Ghost S1 är med fläkten inåt, in mot chassits ryggrad. Det får väl gå tänkte jag. Monterade därför en noctua 120-fläkt under nätagget för att öka luftflödet. Problem nr 2 är att nätaggets kablar är runda och tjocka och styva och blockerar det mesta av luftflödet från nämnda fläkt, med resultatet att nätagget trots hjälpen ändå blir väldigt varmt och låter mycket.

Blev till att beställa ett Corsair SF450. Känns som pengar i sjön.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Usling:

Nackdelen med små chassin:

Jag hade redan ett Silverstone ST45SF-G nätagg. SFX, modulärt och 80+ gold. Underbart.
Problemet är bara att strömkontakten på det sitter för nära kanten så det enda sättet att montera det i Ghost S1 är med fläkten inåt, in mot chassits ryggrad. Det får väl gå tänkte jag. Monterade därför en noctua 120-fläkt under nätagget för att öka luftflödet. Problem nr 2 är att nätaggets kablar är runda och tjocka och styva och blockerar det mesta av luftflödet från nämnda fläkt, med resultatet att nätagget trots hjälpen ändå blir väldigt varmt och låter mycket.

Blev till att beställa ett Corsair SF450. Känns som pengar i sjön.

Gjorde du ens några tempmätningar innan du beställde nytt? Vet du att det inte skulle funka? 🤔

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Gjorde du ens några tempmätningar innan du beställde nytt? Vet du att det inte skulle funka? 🤔

Jag gillar inte oljud. Om fläktarna spinner upp när jag spelar gör det inget, men det ska va tyst i idle.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Usling:

Jag gillar inte oljud. Om fläktarna spinner upp när jag spelar gör det inget, men det ska va tyst i idle.

Jag förstår precis. Plånboken brukar var mindre förstående..

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

Är det någon som kör vattenkylning till sin GPU i ghosten? När kortet blir runt 70-75 grader, kan fläktarna låta lite väl. Är rätt ljudkänslig :/
Någon som sitter på en L-tophat i limestone och vill byta till en S-tophat i limestone?

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royael:

Är det någon som kör vattenkylning till sin GPU i ghosten? När kortet blir runt 70-75 grader, kan fläktarna låta lite väl. Är rätt ljudkänslig :/
Någon som sitter på en L-tophat i limestone och vill byta till en S-tophat i limestone?

Får förhoppnigsvis min H55 imorgon som jag ska köra på min GPU. Kan återkomma med resultat!

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Får förhoppnigsvis min H55 imorgon som jag ska köra på min GPU. Kan återkomma med resultat!

var får du plats med radiatorn?

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royael:

var får du plats med radiatorn?

Kör en M "ass hat" så fläkt i utsnittet under PSU och sen radiatorn i asshaten

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

Dagens ghettomod är att lyfta av locket på chassit, då blir det genast svalare.

Visa signatur