Permalänk

Behöver nytt datorbord/kontorsbord - tips

Hallå,

Så sitter vid ett bord nu, rätt standard, inga hyllor, enbart en skiva och 4 ben. Ungefär 120cm långt.

Det utgör att jag får perfekt plats med en 34" ultrawide monitor, 2st studiohögtalare även om dom får stå lite bakom skärmen för att få plats.

Men då jag har en amp setup också som står i en egen hylla och har planer på att lägga till en till skärm vid sidan av som kommer vara runt 22-27" så behöver jag mer utrymme.
Ett alternativ är att montera den sekundära monitorn i väggen med en svängarm men vill helst undvika det.

Så tänker vad det finns för lösningar på bord, tänker att ett ända långt bord är bökigt och inte så lätt att möblera utan tänker mera på ett bord som ser ut som ett L.

Vad har ni för lösningar om ni kör med många skärmar och behöver stort utrymme?
Tips på olika bords uppsättningar vore tacksamt!

MVH

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

Jag skulle avråda från ett L bord, de år väldigt otympliga. Mer så än väldigt breda bord.

Det går att montera enkel eller dubbel-arm för skärmarna på skrivbordet om du inte behöver mer bänk yta.

Har sett vissa som monterar mindre hyllor på väggen bakom skrivbordet för att ställa upp saker.

Annars ett vanligt 160x80 skrivbord. Det säljs många begagnade från Ikea på blocket, facebook och liknande köp-och-sälj siter för en billig peng.

Skickades från m.sweclockers.com