RTX 2080 - fortfarande problem med QC?

Permalänk
Medlem

RTX 2080 - fortfarande problem med QC?

hejsan muppar det är så att jag undrar om det är fortfarande problem med dålig kvalitet på dessa kort, då man har sett o hört folk få artifakter o korten dör innan 1-3 veckors tid ? man har ju inte lust kränga 8-9K på kort som bara dör så snabbt känns som nvidia har haft bråttom och rådande brist på kvalitetskontroller från fabriken.alla stora företag har ju kvalitetskontroll och följa, varför stressa då nvidia inte har någon konkurrens. amd har ju inget att komma med än tror jag iaf kan ha fel ? hört rykte om att Radeon RX 3080 NAVI ? skulle prestera mera än rtx 2080 det har jag svårt att tro. Men man kan ju hoppas + att navi skulle kunna vara billigare alternativ. Berätta gärna mera om detta funderar på navi faktiskt o kontra Nvidia

Rubrik /mod
Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Avstängd

Har haft mitt Msi 2080 några veckor nu.
Funkar kanonfint.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd

Haft mitt MSI Duke 2080 ca 1.5 månad nu inga som helst konstigheter och är hur nöjd som helst!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

kanske det var första vågen grafikkort från nvidia som var sämre nu har det gått ett tag sedan dom kommit ut. kan vara så att dom har fixat problemen ?

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Skrivet av podyx:

Haft mitt MSI Duke 2080 ca 1.5 månad nu inga som helst konstigheter och är hur nöjd som helst!

Skickades från m.sweclockers.com

Tjenare!
Har samma kort som dig och är supernöjd!
det ända problemet jag har är att jag måste starta datorn 2 gång för att kortet ska hitta skärmen (hittar den inte på första uppstarten men alltid på andra?)
Något du har haft problem med?
Och kör du på den senaste drivrutinen eller vad?
Tänkte på att vissa får problem när dom kört vissa drivrutiner
Mvh peter

Permalänk
Medlem

hur är driver 417.35 WHQL ? ska vara den nyaste nu för det kortet

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

@pytonOrm: Kör med den drivrutinen.. har artifakter samt en bild som fryser

Visa signatur

aaa

Permalänk
Medlem
Skrivet av dreten:

@pytonOrm: Kör med den drivrutinen.. har artifakter samt en bild som fryser

fy fan att dom inte fixar kvaliten på korten än o lurar folk på pengar jag blir så less nej jag tror jag köper 1070 ti eller 1080 ti istället

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pytonOrm:

fy fan att dom inte fixar kvaliten på korten än o lurar folk på pengar jag blir så less nej jag tror jag köper 1070 ti eller 1080 ti istället

lol..
Känns som att du hittade det du sökte..
En anledning till att inte köpa. Brukar man alltid kunna hitta bara man letar tillräckligt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag kör med 417.35 nu dock på 2080TI och har absolut inga problem överhuvudtaget.
Hade lite problem i början med att skärmen var svart efter att skärmen gått in i viloläge och man väckte upp den..
Nu har jag dock inga alls och funderar på om det kan vart min klockning av kortet som gjort det då dessa problem försvann i samband med att jag sänkte klockningen en aning.

Sen var väl problemen med döda kort härledda till taskiga PCB som nvidia levererat vilka dom använt i sina standard kort och vilka flera 3dje partstillverkare underkände? bland annat ASUS om jag inte har fel.
Inte riktigt följt med och sett om det har vart andra sådana problem också.

Permalänk
Skrivet av Dolesen:

Jag kör med 417.35 nu dock på 2080TI och har absolut inga problem överhuvudtaget.
Hade lite problem i början med att skärmen var svart efter att skärmen gått in i viloläge och man väckte upp den..
Nu har jag dock inga alls och funderar på om det kan vart min klockning av kortet som gjort det då dessa problem försvann i samband med att jag sänkte klockningen en aning.

Sen var väl problemen med döda kort härledda till taskiga PCB som nvidia levererat vilka dom använt i sina standard kort och vilka flera 3dje partstillverkare underkände? bland annat ASUS om jag inte har fel.
Inte riktigt följt med och sett om det har vart andra sådana problem också.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1542853-geforce-hotfix...
Den fixar black screen m.m
kanske det fixade sig med den drivrutinen du kör på.
Tyvärr inget om det problem jag har!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

En fråga kör ni alltid DDU innan ni in den nya drivrutinen?
Och inte måste man köra in drivrutinerna som kommit efter den man har? Bara ta den senaste?

kör för närvarande på 25.21.14.1694 drivrutiner men vet inte om jag vågar testa nyare för allt fungerar bra utom det där med att den inte hittar skärmen vid första uppstart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1542853-geforce-hotfix...
Den fixar black screen m.m
kanske det fixade sig med den drivrutinen du kör på.
Tyvärr inget om det problem jag har!

Skickades från m.sweclockers.com

Kan det mycket väl varit..glad att det nu verkar vara borta dock.

Skrivet av hollowman71:

En fråga kör ni alltid DDU innan ni in den nya drivrutinen?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag installerar min via Geforce experience och väljer alltid anpassad och utför ny ren installation och har aldrig upplevt problem med det..
Började med detta som lösning på ett problem jag hade med mitt 980TI där alla skrivbordsikoner kastades om på skrivbordet om jag inte körde ny ren installation.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hollowman71:

Tjenare!
Har samma kort som dig och är supernöjd!
det ända problemet jag har är att jag måste starta datorn 2 gång för att kortet ska hitta skärmen (hittar den inte på första uppstarten men alltid på andra?)
Något du har haft problem med?
Och kör du på den senaste drivrutinen eller vad?
Tänkte på att vissa får problem när dom kört vissa drivrutiner
Mvh peter

Har inte upplevt detta som ett problem, har inträffat en gång men löste det genom att starta om nätagget och efter de har det inte varit några bekymmer.

Kan tilläggas att jag kör 2x skärmar med DP
och senaste grafikdrivrutinen.

Fortsätter det är väl mitt tips att vända dig till återförsäljaren för möjlig felsökning om du inte har möjligheten att felsöka själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@pytonOrm: Mitt 2080 ti fungerade perfekt tills jag installerade de 2 senaste drivrutinerna då uppstod artifacting och bilden började frysa ..
Väntar på ny drivrutin innan jag skickar tillbaks kortet..

Visa signatur

aaa

Permalänk
Medlem

Ja kör 2080 strix o inga fel alls. Haft d i några veckor nu, sen BF typ. Varken coilwhine eller något annat.

Permalänk
Skrivet av dreten:

@pytonOrm: Mitt 2080 ti fungerade perfekt tills jag installerade de 2 senaste drivrutinerna då uppstod artifacting och bilden började frysa ..
Väntar på ny drivrutin innan jag skickar tillbaks kortet..

Har du testat att installera om drivisen som funkade perfekt med ditt kort? Och har du då upplevt samma problem?

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Skrivet av podyx:

Fortsätter det är väl mitt tips att vända dig till återförsäljaren för möjlig felsökning om du inte har möjligheten att felsöka själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte hur man skulle felsöka ett sånt här fel
Frågan är om det är kortet eller något annat som gör att den inte tar skärmen när man startar datorn första gången.