Borttappat paket från DHL?

Permalänk

Borttappat paket från DHL?

Har beställt ett paket med ett värde av drygt 1000 kr från Amazon DE. Paketet är skickat enligt dem och i appen.
Paketet skulle anlänt för ca 2 dagar sedan, och deras leveransangivelser har alltid stämt tidigare.

Det jag blir orolig inför, är att när jag kollar i appen på min order så står det "No tracking number available".
Ringer även Amazons kundtjänst och de kan inte heller spåra paketet eftersom det har skickats utan spårnings-id.

Varken Amazon eller DHL vet alltså inte vart mitt paket finns. Leveranstiden är även överskriden med 2 dagar.
2 dagar kanske inte låter mycket, men som van Amazon kund är det en evighet.

Det märkliga är även att jag beställde 2 andra saker av betydligt mindre värde. Dessa beställde jag dock med s k "Expidited delivery".
Imga problem, paketen kom efter 2 dagar med spårningsnummer ända fram till utlämningsstället. Hur smidigt som helst. Helnöjd.

Mitt borttappade paket är av normal leverans, alltså ingen priority och saknar därför sändningsnummer.
Tycker det är helmärkligt att DHL skickar paket som inte går att spåra. Jag misstänker att detta beror på att min order ej är s k expidited delivery.

Någon som också är van Amazon-kund från DE? Vad gör man i nuläget? Bara att vänta och reklamera efter ett tag?

Visa signatur

Fatal1ty FXM 200 Gaming Headset // Corsair Crystal 460X ATX RGB // ASUS B450 TUF Gaming Plus Motherboard // AMD Ryzen 5 2600X //ASUS Geforce GTX 1060 6GB Strix Gaming // Corsair Vengeance 16GB DDR4 RAM // Kingston SSD Now UV400 120GB // CoolerMaster B500 V2 // Zowie XL2411P 144Hz Gaming Monitor // Samsung 27" LCD Monitor // Zowie EC2-A Gaming Mouse // Corsair K65 LUX RGB Mechanical Keyboard // 100/10 Bahnhof Internet Fiber Connection.

Permalänk
Medlem

För mig har sällan leveransdatumet som Amazon skriver ut stämt, det har alltid kommit några dagar senare. Sen är det ju Amazon som valt att skicka det utan möjlighet att spåra det, inte DHL.
Har du det inte på måndag är det bara höra av dig till Amazon så skickar de säkert ett nytt paket.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

För mig har sällan leveransdatumet som Amazon skriver ut stämt, det har alltid kommit några dagar senare. Sen är det ju Amazon som valt att skicka det utan möjlighet att spåra det, inte DHL.
Har du det inte på måndag är det bara höra av dig till Amazon så skickar de säkert ett nytt paket.

Fick mitt paket idag, dock var det levererat med Postnord.

Visa signatur

Fatal1ty FXM 200 Gaming Headset // Corsair Crystal 460X ATX RGB // ASUS B450 TUF Gaming Plus Motherboard // AMD Ryzen 5 2600X //ASUS Geforce GTX 1060 6GB Strix Gaming // Corsair Vengeance 16GB DDR4 RAM // Kingston SSD Now UV400 120GB // CoolerMaster B500 V2 // Zowie XL2411P 144Hz Gaming Monitor // Samsung 27" LCD Monitor // Zowie EC2-A Gaming Mouse // Corsair K65 LUX RGB Mechanical Keyboard // 100/10 Bahnhof Internet Fiber Connection.

Permalänk
Medlem
Skrivet av badshroud:

Fick mitt paket idag, dock var det levererat med Postnord.

DHL har olika tjänster, både tyska posten samt globala DHL. När paket ska mellanlanda hos Postmord brukar det ta några dagar extra.

Har för mig att "priority" alltid går via DHL hela vägen medans de billigaste går via "vanliga" Posten.

Skickades från m.sweclockers.com