Windows 10 för recondade datorer, samma installation som vanliga?

Permalänk
Medlem

Windows 10 för recondade datorer, samma installation som vanliga?

Hej!

Har just köpt en recondad dator av Inrego. Det står att det är en Windows 10 pro nyckel för rekondad dator, har köpt en SSD jag ska sätta in som os disk. Jag undrar om det är samma installationsfil för vanliga 10 pro eller om det skiljer? Är det fler restriktioner med Rekond versionen?

Tacksam för svar!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Rekondversion? Sådant finns inte.

Samma installationsfiler(notera plural) ja, olika licensnycklar beroende på version.

Permalänk

är nog troligen någon OEM licens.

men ska inte vara något problem att flytta mellan olika diskar sålänge det är inom samma delar för övrigt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Rekondversion? Sådant finns inte.

Samma installationsfiler(notera plural) ja, olika licensnycklar beroende på version.

https://photos.app.goo.gl/AewJMBJSbVjnR1e78
Står att det är en "rekondnyckel" därför jag undrade om det var olika installationsfiler

Skrivet av Rouge of Darkness:

är nog troligen någon OEM licens.

men ska inte vara något problem att flytta mellan olika diskar sålänge det är inom samma delar för övrigt.

Tack!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Pantsoff:

https://photos.app.goo.gl/AewJMBJSbVjnR1e78
Står att det är en "rekondnyckel" därför jag undrade om det var olika installationsfiler

Tack!

Intressant, google verar inte ge alltför mycket heller.
Det lilla jag får fram är att det är en egen del, alltså inte OEM/Retail

Citat:

A refurbished PC is allowed to use an existing product key (2nd hand if you like) as long as it still comes with its authenticity certificate (COA). This is referred to as MAR (Microsoft Authorised Refurbisher) meaning that Microsoft authorise them to use existing product keys/licenses.

Permalänk
Medlem

@tcntad: Jag kan svara på min egen fråga, provade installera Windows 10 från usb, knappade in nyckeln i installern. Den accepterades och nu har jag Windows 10 Pro aktiverat Så nu vet vi det

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Pantsoff:

@tcntad: Jag kan svara på min egen fråga, provade installera Windows 10 från usb, knappade in nyckeln i installern. Den accepterades och nu har jag Windows 10 Pro aktiverat Så nu vet vi det

Toppen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Intressant, google verar inte ge alltför mycket heller.
Det lilla jag får fram är att det är en egen del, alltså inte OEM/Retail

Nja, MAR är en ny licens och det behöver inte vara samma operativ som datorn hade från början. Det du citerar verkar säga något annat. Inrego har fått använda OPK precis som om de skulle bygga nya datorer med OEM, och du får burken förinstallerad och med återställningspartition. Ny nyckel på CoA:n som ersätter den i UEFI hur som helst.