Biowares onlinerollspel Anthem får gameplay-video

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Om det bara är single player så kommer det garanterat att floppa, varför inte satsa på multiplayer..

God of war samt Spider-Man gick det bra för. Det är som jag förstod ett uttalade från EA att sp är dött. https://www.gamesindustry.biz/articles/2017-10-24-ex-visceral...

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Avstängd

EA... gäsp. Inte en chans att jag köper något som de har ett finger med i. R.I.P. WAR.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk

För mycket effekter, ser ut som skräp imo .. förstår inte varför devsen pumpar in massa pengar och tid i något som detta.

Visa signatur

🖥️  NZXT H1 - Intel ARC 770 - i7 12700 - 16GB DDR5
🖱️ Superlight 2

Permalänk

Online... yawn

Permalänk
Testpilot

Jag ställer mig optimistiskt väntande, kommer nog inte köpa EA Early Access som jag gjorde med BFV utöver förbeställning, men kan helt klart vara intressant - Kanske tom köper ett år Premiere om spelet ingår i det, blir typ bara 300kr mer totalt gentemot att köpa spelet på släpp i vilket fall.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

För att nämna några: Horizon zero dawn, Super Mario Odyssey, resident Evil 7, Zelda - breath of the wind samt wolfenstein 2. Tycker detta tar tid från utvecklarna som man istället kunnat lägga på att ge oss en bättre produkt vid release.

Det är ju ofta outsourcat till mindre studior som bara pumpar ut skins och dylikt dygnet runt.

Permalänk
Medlem

Blev riktigt trött av att titta på det där. Piggnade till så fort jag stängde av och gjorde annat. Hmm.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av magma86:

God of war samt Spider-Man gick det bra för. Det är som jag förstod ett uttalade från EA att sp är dött. https://www.gamesindustry.biz/articles/2017-10-24-ex-visceral...

Bara folk födda efter 2000 kan möjligen anse SP vara dött.

Jag spelar exakt aldrig online ch jag har vart en gamer i 28 år

Permalänk

Nja tror inte riktigt på detta spelet. känns för mycket destiney över det

Permalänk
Medlem

Har sett fram emot detta sedan E3. Men har inte sett så mycket info efter det. Sjukt besviken nu. Hade råkat förvänta mig ett gritty mech-lir I snygg miljö, titanfalliknande rolig singelplayer/co-op kampanj osv.

Men ser ju ut som nån djävla korsning mellan Diablo och WOW.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Meh, såg extremt generic ut. Nothanks!

Permalänk
Skrivet av magma86:

För att nämna några: Horizon zero dawn, Super Mario Odyssey, resident Evil 7, Zelda - breath of the wind samt wolfenstein 2. Tycker detta tar tid från utvecklarna som man istället kunnat lägga på att ge oss en bättre produkt vid release.

Både Super Mario och Zelda har amiibos...
Jag tycker visuella mikrotransaktioner är väldigt smart även om lotteriaspekten borde begränsas eller tas bort.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Meh, såg extremt generic ut. Nothanks!

påminner om mass effect, jag gillar det.

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligt att det är kul att spela, för det ser makalöst läckert ut!

Visa signatur

hehu

Permalänk
Medlem

är skeptisk. Synd att det inte verkar vara någon singel player, bara coop ?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Röstskådespeleriet är verkligen HEMSKT dåligt!
Tonläge. tempo. betoningar och stress är HELT off.
Dessutom är det snack precis hela tiden!

Efekterna är uppskruvade till 11.
Och AI'n ser as tråkig ut.
Känns som hela videon var ett speed run typ.

Ville verkligen gilla det här spelet, men dom videos som dom visat hittils ser inte spelet kul ut tycker jag. Det ser ut som bara sjukt mycket effekter, och inte så mycket utmaning.
Väntar med spänning på rescensionerna på det här spelet.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Jag började spela Mass Effect Andromeda i somras, kan inte sluta spela det.
Mest underskattade spelet jag spelat.

tror jag kom halvvägs innan jag la ner spelet, tycker det förhåller sig som episode one jämfört med originaltrilogin

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Fyfan vad värdelöst det ser ut. Alltså verkligen, kan verkligen se mig själv tröttna på detta spel efter 4 minuter. Verkligen 4 minuter! Usch, vad hände med passionen inom dataspel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Skrivet av femkantig:

tror jag kom halvvägs innan jag la ner spelet, tycker det förhåller sig som episode one jämfört med originaltrilogin

Jag tycker det är mer ett renodlat rollspel version av Mass Effect, mer frihet samt att combat är riktigt kul.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk

Känns som Iron Man 4 med olika Jarvis röster uppskruvat i tempo till max. Inget för mig men kan tänka mig att det blir en hit faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Förstår inte riktigt hur folk tänker destiny när dom ser detta, kontroll och gameplay påminner om något om ME Andromeda, inte D2. Enda sammankopplingen med D2 vore att det är lootcentriskt och sci-fi

Skickades från m.sweclockers.com

Det eviga studsbollandet fram och tillbaka. Destiny 2
Klusterbaserade statiska enemyspawns. Destiny 2

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Jag var en av de som hade tur och fick prova Alphan - väldigt tacksam för det!
Spelet i sig tror jag på, det kommer nog bli otroligt bra om de fortsätter i samma stuk.

Däremot, stort däremot, så var Alphan ca två månader innan release. Jag, som inte alls är insatt i den världen, tycker det är sjukt kort tid. Många buggar som var direkta deal breakers om de kvarstår vid release. Orolig att detta blir obra vid release, speciellt eftersom EA har ett finger med i spelet.

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som blir trött på att se "gameplay" på konsoll?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Det eviga studsbollandet fram och tillbaka. Destiny 2
Klusterbaserade statiska enemyspawns. Destiny 2

Studsbollandet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Håller med kommentarerna i liknelserna till Destiny, till den grad att jag undrar om dem medvetet tagit efter Destiny. T.om Robot-rösten är ju väldigt slående. Är ju Alpha men just nu ser det lite B ut. Utöver det ser det ut som det inte är smooth, verkar som att effekterna nästan upplevs laggigt. Dem pratar ju non-stop, så misstänker att en lång spel-session blir lidande.

Ber om ursäkt för negativiteten men detta kändes verkligen oslipat, hade hoppats på detta spelet.

Permalänk
Medlem

Gäsp... låter som ett bra spel i teorin men vad man sett hittills i gameplay så ser det inte lovande ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Nej.

Alpha och Beta idag har samma funktion när det gäller spel som t.ex. Battlefield. Det är ett sätt att marknadsföra och skapa hype då man tillåter pelle 11 och bertil 53 spela spelet. Det är demos och ingenting annat.

En riktig Alfa är i princip ospelbar, en alfa lägger man endast till funktioner och dylikt.

Det är väl Prototyp -> Alfa > Beta (inte något fånigt Battlefield trams) -> Öppet Test om man nu måste ha ett -> Spelsläpp.

Varför lägger du så mycket energi på argumentera mot ett namn? Din definition av alpha grundar sig på hur vissa spelutvecklare har valt att göra saker för många år sen, tyvärr har inte ordet samma betydelse idag. Själv var jag med med på The Division 2 closed alpha test några veckor sen, spelet var fullt spelbar dock i en mindre skala. Man måste inte gå de vägar som du beskrev, ett spel kan vara spelbar redan vid prototypstadiet. Snarare skulle jag säga varje steg har mycket med vad utvecklarna anser har kvar att göra innan release, och även det skiljer sig från utvecklare till utvecklare. Bethesda tycker ett spel som Fallout 76 var klar för release då det släpptes men för andra företag kanske de tycker spelet bara befann sig i alphastadiet. Hur som helst, helt onödig att klaga på en sån oversäntlig sak.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem

Här var det gnälligt värre.. jag tycker spelet ser väldigt intressant ut

Det är ju gjort först och främst som ett coop spel så förstår inte gnället om always online..hur är detta ett problem på ett teknikforum i dagens Sverige?

Mikrotransaktioner för kosmetiska saker känns som helt rätt väg att gå, vill man inte köpa dom så slipper man och folket med plånboken får sitt så att utveckling av spelet kan fortsätta. Det är precis vad jag hoppades på att Blizzard skulle göra med Diablo 3 istället för att helt ge upp utveckligen av spelet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Carliz:

Varför lägger du så mycket energi på argumentera mot ett namn? Din definition av alpha grundar sig på hur vissa spelutvecklare har valt att göra saker för många år sen, tyvärr har inte ordet samma betydelse idag. Själv var jag med med på The Division 2 closed alpha test några veckor sen, spelet var fullt spelbar dock i en mindre skala. Man måste inte gå de vägar som du beskrev, ett spel kan vara spelbar redan vid prototypstadiet. Snarare skulle jag säga varje steg har mycket med vad utvecklarna anser har kvar att göra innan release, och även det skiljer sig från utvecklare till utvecklare. Bethesda tycker ett spel som Fallout 76 var klar för release då det släpptes men för andra företag kanske de tycker spelet bara befann sig i alphastadiet. Hur som helst, helt onödig att klaga på en sån oversäntlig sak.

Det är inte en alpha.

Det är en ursäkt för spelutvecklaren idag, ifall det finns något problem. Alpha/Beta test idag har ingen egentlig funktion. Oftast så spelar ni gamla builds.

Riktig alpha, kommer alltid vara ett spel i naket stadie.
Bara kika på Early Access, så får du ett Hum.

Permalänk
Medlem

Har verkligen potential!