Cooler Master förbereder nätaggregatsserien XG med egen plattform och tillverkning

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master förbereder nätaggregatsserien XG med egen plattform och tillverkning

Med siktet inställt på Corsair och Seasonic introducerar Cooler Master sina färska nätaggregat XG, vilka baseras på en helt egen plattform med ytterst städad layout och 80 Plus Gold-certifiering.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Spännande! Då kanske det blir ett CM-nätagg nästa gång.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Gold-certifiering känns inte spännande alls år 2019, men eftersom plattformen ska kunna kräma på med högre verkningsgrad så bör det ju komma Platinum och Titanium-agg också, och de kan bli intressanta.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Skippa lcdn och gör det möjligt att få den informationen på skärmen istället.

Fler bra agg är positivt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Skippa lcdn och gör det möjligt att få den informationen på skärmen istället.

Fler bra agg är positivt

Skickades från m.sweclockers.com

För att citera artikeln;
"Ovanför denna modell syns XG Plus vilken lägger till mjukvarubaserad styrning och övervakning."

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Coolermaster får någ släppa några versioner först för att bevisa sin kvallitet innan jag funderar över något i mina system.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

För att citera artikeln;
"Ovanför denna modell syns XG Plus vilken lägger till mjukvarubaserad styrning och övervakning."

Jo jag läste det, men det var inte samma modell

Också osäkert vad de refererar till med "styrning och övervakning".

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Jo jag läste det, men det var inte samma modell

Också osäkert vad de refererar till med "styrning och övervakning".

Fläktkurva kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I Sovjetunionen bygger datorn dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lichad3:

Fläktkurva kanske?

Förhoppningsvis. I värsta fall bara RGB.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Förhoppningsvis. I värsta fall bara RGB.

Behövs väl inte RGB i nätagg heller, mitt förra till exempel lös blått vid ca 130°C på MOSFET.

Skickades från m.sweclockers.com

Felstavning
Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810