Såg ganska hektiskt ut, men de har förmodligen valt ett uppdrag som är fast-paced för att få med så mycket som möjligt på kort tid.
Kan väl dra lite paralleller med Destiny, men egentligen inte så jättemånga, Anthem verkar exempelvis bero mer på förmågor än att skjuta (vilket jag tyckte såg sköjj ut), samt att slagfältet även bygger på höjd, vilket skiljer sig från Destiny.
Microtransaktionerna ska ju omfatta enbart visuella aspekter, vilket är helt och hållet OK.
Sen kan man ju spela single-player om man vill (men måste vara online verkar det som, vilket kan ifrågasättas). Men spelet är ju designat för coop, vilket bl.a visar sig i att ingen multiplayer finns, detta tyder på att de har ett klart designmål med spelet och det är positivt om något.
Jag hoppas att spelet blir bra, men håller mig förmodligen till februari lite beroende på hur polarna gör. Men till skillnad från många negativa one-line kommentarer så tror jag nog ändå att det kan bli bra.