Aktiva högtalare till TV. Förförstärkare, hur koppla? Audio Pro Addon T20

Permalänk

Aktiva högtalare till TV. Förförstärkare, hur koppla? Audio Pro Addon T20

Hej!

Fick precis hem ett par Audio Pro Addon T20 högtalare.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2789275

Dessa vill jag ha kopplade till min TV, och även ha en Chromecast Audio.
Det jag har lite funderingar över är hur jag bäst kopplar detta till TVn? Är det att använda optiska ingången, eller något annat jag missar?

Har för övrig även en sån här: Tangent Preampster.
https://www.power.se/ljud-och-hogtalare/hifi-komponenter/fors...
Är detta något jag behöver, vad ger det mig om denna är ikopplad?

Tack!

Permalänk
Medlem

Koppla den optiska.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Optisk ut från TVn och in i högtalarna bör fungera fin-fint. Kopplar du optiskt gör försteget ingenting.

Permalänk
Skrivet av TrinitoN:

Optisk ut från TVn och in i högtalarna bör fungera fin-fint. Kopplar du optiskt gör försteget ingenting.

Så försteget tillför inget eller så?
Fick det av kompis som hade ett extra, vet inte ens vad ett försteg är....

Permalänk

Om jag spelar på Playstation 4 till TVn, då skickas ljudet via HDMI till TVn som skickar det via optiska till högtalarna, right? Eller ska jag köra optiskt från playstation till högtalarna också?

Permalänk
Inaktiv

Det räcker att TV är kopplad till högtalarna via optisk. Jag använder PS4-hdmi-tv-optisk-t20, funkar utmärkt.

Permalänk
Skrivet av anon114633:

Det räcker att TV är kopplad till högtalarna via optisk. Jag använder PS4-hdmi-tv-optisk-t20, funkar utmärkt.

Dröm! Drar och köper optisk imorgon.
Antar man höjer och sänker volymen med T20 remote, och att inte tvns funkar över?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

Dröm! Drar och köper optisk imorgon.
Antar man höjer och sänker volymen med T20 remote, och att inte tvns funkar över?

Skickades från m.sweclockers.com

Stämmer