Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton89:

Vilken upplösning kör du?
Jag kör 1080p med allt på max med en 6600k @ 4.5 GHz och gtx970 och ligger mellan 130-280 FPS.

Ska testköra x5670 @4.6GHz (6c/12t) mot 6700k @4.9GHz tillsammans med ett 980ti ikväll, det ska bli kul att se resultaten men 6700k lär vinna den duellen.

Min native är 3440x1440 men det spelar ingen roll vilka inställningar jag väljer, spelet beter sig som en hög skit efter free to play uppdateringen. Vanlig DM funkar bättre än Danger Zone dock.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Jahopp, utgick från att CS:GO inte kunde hantera fler än en kärna eftersom folk skriker sig hesa att IPC är viktigast och inte kärnor i det spelet. Trots detta visar ju hans tester tydligt att fler kärnor faktiskt gjorde en klar skillnad.

Bra att veta i vilket fall! Inte för att jag lirar CS, kommer aldrig göra heller. Men i syftet att kunna upplysa andra var det ett bra klipp!

Tackar för upplysningen

Det var nytt för mig när jag såg den också för jag har sett flera tester som visar att i5 inte presterar så mycket sämre än i7 i CSGO.
Själv upplevde jag en ganska stor drop i prestanda och flyt när jag gick från en 4790k till en 6600k.

Det är ett spel som gillar både fler kärnor/trådar samt höga klockfrekvenser och det märks - en 9900k klockad till 5GHz drar verkligen ifrån allt annat i CSGO Men det gäller de flesta spel som finns ju nu

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Hedersmedlem

@Escen: Jag har sammanfogat en del av dina inlägg här. Ett tips är att använda knappen "Citera flera" om du vill svara på flera inlägg på en gång, då slipper du göra 3, 4, 5 inlägg på rad vilken kan göra tråden ganska rörig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Min native är 3440x1440 men det spelar ingen roll vilka inställningar jag väljer, spelet beter sig som en hög skit efter free to play uppdateringen. Vanlig DM funkar bättre än Danger Zone dock.

Ja, det börjar bli nästan komiskt illa nu med CS GO motorn. Antalet gånger jag dött med en satans granat klistrad i handen för att prestandan dyker som en gråsten i sötvatten precis när man ska kasta är tvåsiffrigt bara senaste veckan. Förstår inte att Valve inte bara gör en helt ny version av spelet.

Permalänk
Medlem

Uppdatering:

KAN det vara så att mina minnen inte är bra med denna setupen? Eller kan det vara PSUn som håller på och ge upp? alternativt mitt 1070??
Som sagt hade ju samma problem med min 6600 (utan k)

Och nu har jag bytt ut moderkort samt processor.

Permalänk

Innan jag bytte till en 8700k från en 2600k gav denna metod mig generellt ca +20fps.
Verkar vara en del som haft hjälp av detta som kör moderna AMD prollar också.

Iaf några praktiska benchmarks på att disable Core 0 (även lite snack om HT enable / disable) Om jag får gissa tror jag det mest beror på hur mycket bakgrundsprocesser man har igång som tar tillfällig CPU tid och därmed FPS drops ingame.

Men värt ett test kanske!

https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/6yukg1/thes...

Permalänk
Medlem

Flasha tillbaka bios, möjligt?

Tjenare sweclockerare!
Tänkte höra om det går att Flasha tillbaka bios till en ändre version om det nu går är det bara att ladda ner en senare?
Sitter på ryzen 5 1600 och upplever problem i csgo och det är min sista slutsats
Om det nu inte är fel på minnena som jag redan provat om drt är dom som är problemet samt kanske psu..

Mvh escen

Permalänk
Medlem
Skrivet av fLaXydotcom:

Innan jag bytte till en 8700k från en 2600k gav denna metod mig generellt ca +20fps.
Verkar vara en del som haft hjälp av detta som kör moderna AMD prollar också.

Iaf några praktiska benchmarks på att disable Core 0 (även lite snack om HT enable / disable) Om jag får gissa tror jag det mest beror på hur mycket bakgrundsprocesser man har igång som tar tillfällig CPU tid och därmed FPS drops ingame.

Men värt ett test kanske!

https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/6yukg1/thes...

Provade detta och blev tyvärr inge bättre.. Blir så tokig på detta.. Liksom bf5 fungerar hur bra som helst lika så pubg men inte CS blir galen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Escen:

Provade detta och blev tyvärr inge bättre.. Blir så tokig på detta.. Liksom bf5 fungerar hur bra som helst lika så pubg men inte CS blir galen

Skickades från m.sweclockers.com

Gjorde en bench på hela min rigg och det enda jag tänkte på vad grafikkortet ser det okej ut?

Bench

Permalänk
Medlem

Vad är värt att prova uppgradera?

Tjenare joo det är så att jag har upplevt bekymmer med riggen jag hade innan lika så riggen jag har nu

Specs innan :
B250m mortar
2400mhz hyper x fury 8gig 2x4
I5 6600 utan k
Samsung evo 250gb m2 disk
Bytte ut allt förutom nätagg samt minnen till denna build
B450 gaming plus
Ryzen 5 1600
Samma minne å SSD och nätagg
PS. Nätagget har några år på nacken så funderar om det kan vara det som håller på ochge upp..
Då är min fråga vilket ska jag prova att utesluta först eftersom det har blivit mycket fps drops i 2-3sec lite då och då vilket är jävligt irriterande, såå.. Minnen eller psu? Eller finns det något sätt att utesluta psun också?
Tack på förhand!

Mvh escen

Permalänk
Medlem

Vad har du för grafikkort?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Vad har du för grafikkort?

GTX 1070 8gb rog strix non oc

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Escen: Hade du alltså samma problem innan du uppgraderade datorn, eller är det ett nytt problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Escen:

GTX 1070 8gb rog strix non oc

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, vad spelar du i för upplösning och spel? Windows är ominstallerat efter bytet?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

@Escen: Hade du alltså samma problem innan du uppgraderade datorn, eller är det ett nytt problem?

Japp och har bytt ut allt förutom m2 disken nätagget minnena och grafikkortet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Ok, vad spelar du i för upplösning och spel? Windows är ominstallerat efter bytet?

Spelar bf5 pubg csgo det är i csgo det största problemet är men som sagt haft samma problem innan jag bytte ut också. Kör i 1080p, allt är ominstallerat osv

Men var kanske försnabb att installera nya bios.. Har ingen aning va det kan vara men känns som när det blir belastat som mest i CS då får jag fps drops som f*n.
Har optimerat alla saker också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Escen:

Spelar bf5 pubg csgo det är i csgo det största problemet är men som sagt haft samma problem innan jag bytte ut också. Kör i 1080p, allt är ominstallerat osv

Men var kanske försnabb att installera nya bios.. Har ingen aning va det kan vara men känns som när det blir belastat som mest i CS då får jag fps drops som f*n.
Har optimerat alla saker också

Skickades från m.sweclockers.com

Ok! Vad har du för temperatur på grejerna då?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Ok! Vad har du för temperatur på grejerna då?

Cpun ligger på Ca 55 i full load lika så gpun

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Prova köra memtest för att utesluta fel på ramminnen?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk

Vad kör du för grafikinställningar i spelen? Det kan vara så att texturerna måste hämtas från RAM vilket bidrar till FPS droppet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goatwhopper:

Vad kör du för grafikinställningar i spelen? Det kan vara så att texturerna måste hämtas från RAM vilket bidrar till FPS droppet.

Kör lägsta på allt. Är en sån som vill ha ut all fps

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Prova köra memtest för att utesluta fel på ramminnen?

Grejen är den jag har gjort memory test det som finns i wi dows men kollar man på mitt moderkort på tex inet så står det standard 2666 och mina är i 2400 så vet inte om det kan vara felet heller därav tips om vad jag skulle kunna prova först.. Har kanske möjlighet att prova 2 andra stickor men måste höra med polaren först

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Gå in i BIOS och kolla vad klockfrekvensen för RAM är där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goatwhopper:

Gå in i BIOS och kolla vad klockfrekvensen för RAM är där.

Dom går i 2400 eller vad menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

jag skulle börjat med att köra resource monitor under drift och se om något går upp i 100% samtidigt som framedropsen kommer, i så fall har du troligtvis felkällan där.
Ger det inget skulle jag börja med memtest i minst 24H, och sen stressa systemet med occt och furmark.
Kan säkert vara PSUt med, dom spökar mycket innan dom dör om dom inte bara plötsligt blåser.
går dock inte att testa utan tillgång till konstlast annat än att du kan se rippelvärden med vissa program. Aida64 körde jag för nåt par år sen och det visade rippel, samt det kan blåsa om du stressar datorn, eller att byta nätagg och se om det hjälper...

Visa signatur

"If you know the answers beforehand, it isn't research" - J. Allen Hynek
Dator högtidligen döpt till Dame Stephen Mongrella von FrankenPC:
|Asus P5Q PRO(socket 775)|Xeon E5430(socket 771 oh yeah!)|8gb ddr2 800MHz: 2x2gb Corsair XMS2(1066 uc till 800MHz)2x2gb Team Elite||XFX 5850BE(combo av stock & AC Twin Turbo kylare och limmad kondning!)|Define r3|Samsung 830 120gb|1750gb misc WD diskar|

Permalänk
Medlem
Skrivet av EverGrowingNoob:

jag skulle börjat med att köra resource monitor under drift och se om något går upp i 100% samtidigt som framedropsen kommer, i så fall har du troligtvis felkällan där.
Ger det inget skulle jag börja med memtest i minst 24H, och sen stressa systemet med occt och furmark.
Kan säkert vara PSUt med, dom spökar mycket innan dom dör om dom inte bara plötsligt blåser.
går dock inte att testa utan tillgång till konstlast annat än att du kan se rippelvärden med vissa program. Aida64 körde jag för nåt par år sen och det visade rippel, samt det kan blåsa om du stressar datorn, eller att byta nätagg och se om det hjälper...

Okej har du nåt schysst program till det? Msi afterburner och monitora allt som går?
Som sagt skulle kanske kunna låna 2 stickor a min polare så kan man ju utesluta dom där?
Är väldigt fundersam om psun haha..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Sök på rescource monitor i sökfältet. Finns inbyggt i windows vet inte hur W10s ser ut, men i 7an klickar du bara i allt du vill övervaka (allt skulle potentiellt vara felkällan.)
Memtest installerar du på bootbart media och kör utanför OS
Om du inte har nån tempmonitor bör du installera det också, övrrhettning är definitivt en vankig felkälla. Rekommenderar HWmonitor om du vill se belastning och temp i samma program och realtemp för rena temperaturer.

P.S. har knappt använt afterburner så vet ej hur informativt det är nuförtiden, kanske räcker... Gillade det aldrig själv

Visa signatur

"If you know the answers beforehand, it isn't research" - J. Allen Hynek
Dator högtidligen döpt till Dame Stephen Mongrella von FrankenPC:
|Asus P5Q PRO(socket 775)|Xeon E5430(socket 771 oh yeah!)|8gb ddr2 800MHz: 2x2gb Corsair XMS2(1066 uc till 800MHz)2x2gb Team Elite||XFX 5850BE(combo av stock & AC Twin Turbo kylare och limmad kondning!)|Define r3|Samsung 830 120gb|1750gb misc WD diskar|

Permalänk
Medlem
Skrivet av EverGrowingNoob:

Sök på rescource monitor i sökfältet. Finns inbyggt i windows vet inte hur W10s ser ut, men i 7an klickar du bara i allt du vill övervaka (allt skulle potentiellt vara felkällan.)
Memtest installerar du på bootbart media och kör utanför OS
Om du inte har nån tempmonitor bör du installera det också, övrrhettning är definitivt en vankig felkälla. Rekommenderar HWmonitor om du vill se belastning och temp i samma program och realtemp för rena temperaturer.

P.S. har knappt använt afterburner så vet ej hur informativt det är nuförtiden, kanske räcker... Gillade det aldrig själv

Tjenare kollar på den där recourcen du pratade om och fattar nada hur ser jag fel?
Har kollat hwmonitor och allt ser ut att vara som det ska

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@EverGrowingNoob: HWMONITOR+csgo

Så där ser allt ut när jag 'är inne och spelar på DM.

Märkte också en sak gick jag in på en server med BARA bottar så var "lagget" MYCKET mindre! Kan det ha nåt att göra med min router också??

Permalänk
Medlem

Uppdatering !

Kört lite pubg nu och hackar där med.. blir tokig... enda som fungerar bra nu är bf5 wth..

Bild : Pubg hwmonitor