Behöver foto av BIOS inställningar för Asus ROG G750J*

Permalänk
Medlem

Behöver foto av BIOS inställningar för Asus ROG G750J*

Hej!

Försöker återuppliva en Asus ROG G750JX där polarn lekte med BIOS inställningar och nu bootar den med skärmen av och funkar inte med extern skärm. Detta har hänt tidigare när jag "reparerade" den förut och lösningen var att ändra "Secure Boot" och "Key Management" inställningarna tillbaka i blindo, som jag lyckades med.

Denna gång så var det inte jag som ställde till det och jag har svårt att komma ihåg var de inställningarna befinner sig. Det är just "Key Management" pga det finns inga bilder på nätet.

Om någon av er har denna modellserie och kan fota några bilder för att hjälpa en som får minnen av MK fatality kombos, haha. Tack!

OBS: Det är möjligt att nycklarna i "Key Management " är viktiga. Sudda bort det!

Visa signatur

😑

Permalänk
Medlem

Load defaults i bios löser inte något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deki90:

Load defaults i bios löser inte något?

Det har jag testat och de inställningar ändras tyvärr inte.

Visa signatur

😑

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aizu:

Det har jag testat och de inställningar ändras tyvärr inte.

Har du försökt att dra bort strömmen och sedan batteriet på moderkortet i 10min?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AGI:

Har du försökt att dra bort strömmen och sedan batteriet på moderkortet i 10min?

Ja, datorn har legat nästan ett halv år utan ström och man gör det för att återställa CMOS men de här inställningarna är skyddade och sparas separat. Har gått igenom det här tidigare och lösningen på nätet var att RMA eller löda om chipet men ingen tänkte att tangentbordet lyser och fungerar och att ändra inställningarna tillnaka i blindo fixar det, men nu kommer jag inte ihåg hur det ser ut i BIOS. Det närmaste jag har kommit med hjälp av YouTube och bilder från nätet är "Security" fliken och inte djupare.

Visa signatur

😑

Permalänk
Medlem

Har klurat ut att jag ska aktivera "Secure Boot" och i "Key Management" återställa till standard inställningar.

Detta aktiverar Secure Boot och sparar inställningarna.
Kombo: höger, höger, höger, upp, enter, enter, ner, enter, F10, enter.

För att komma till Key Management:
Kombo: höger, höger, höger, upp, enter, ner, enter.

Allt som fattas är infon om hur Key Management menyn ser ut. Ganska nära fatality!

Kommer ihåg att det liknar den här bilden:

Bild*
Visa signatur

😑