Mellandagsrean på SweClockers

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för alla svar! Och jo precis @fue, jag efterfrågade ju egentligen svar på funktionaliteten hehe men jag tycker ändå att alla svar om mellandagsrean (huruvida årets rea var bra eller ej) säger någonting ändå. Vi kanske inte borde simma mot strömmen om trenden pekar mot att reorna blir allt sämre och intresset sjunker, då anser iallafall jag att vi fokuserar på fel saker.

Jag tar ej illa upp av kritik av vare sig layout eller funktioner utan blir tacksam när ni säger som ni tycker, många bra inlägg som fick mig att fundera kring dagens reor och SweClockers roll i det hela.

Måste fråga dock - alla som bland annat har gillat inläggen från @XHI och @Ryzer, är det själva mellandagsrean som ni ger dåligt betyg eller var det portalen som inte höll måttet?

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett att de lite mer okända butikerna fick mer plats. Tycker listorna mest består ev exempelvis inets erbjudanden som man ändå ser reklam för överallt och som de flesta på swec ändå kollar först.

I övrigt uppskattar jag portalen. Den är överblicksmässigt bättre än prisjakts version.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Gurt:

Tack för alla svar! Och jo precis @fue, jag efterfrågade ju egentligen svar på funktionaliteten hehe men jag tycker ändå att alla svar om mellandagsrean (huruvida årets rea var bra eller ej) säger någonting ändå. Vi kanske inte borde simma mot strömmen om trenden pekar mot att reorna blir allt sämre och intresset sjunker, då anser iallafall jag att vi fokuserar på fel saker.

Jag tar ej illa upp av kritik av vare sig layout eller funktioner utan blir tacksam när ni säger som ni tycker, många bra inlägg som fick mig att fundera kring dagens reor och SweClockers roll i det hela.

Måste fråga dock - alla som bland annat har gillat inläggen från @XHI och @Ryzer, är det själva mellandagsrean som ni ger dåligt betyg eller var det portalen som inte höll måttet?

Jag tyckte tråden som skapades för BF och mellandagsrean var kanonbra.

Bara innehållet som ehmm... sög.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Nu använde inte jag sidan för mellandagsrea eller black friday speciellt mycket i år men har ändå några synpunkter / önskemål.

Om det går att få med procentuell sänkning i pris gentemot säg 1 vecka innan vore det grymt.
Om det hade gått att sortera på kategori, pris och antal +1 skulle underlätta, ibland vill man bara hitta fynd under 500 kr t.ex. Även justera färgen beroende på hur många +1 det får kanske?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Det efterfrågas feedback på funktionaliteten och användarna skriver in att rean var dålig. Haha!

Ja man upphör fan aldrig att förvånas...

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Både BF och mellandagsrean var ett skämt. 1/10 ostar.

håller med om div reor, men BF håller jag inte med dig alls... bästa BF på länge imo.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Från sweclockers sida var rapporteringe bra, men själva rean var ett skämt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle1884:

Köper det jag behöver när jag behöver det. Reor etc är därför nästan alltid ointressanta för mig. Så var även fallet här, jag tittar oftast inte ens efter vad som reas ut.

Tricket är att vänta med att köpa det man behöver tills det är rea för att tjäna en slant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Tricket är att vänta med att köpa det man behöver tills det är rea för att tjäna en slant.

sparar, om du inte sätter pengarna i arbete under tiden du väntar

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Intressant med anekdoter som beskriver reorna som meningslösa. Allt säljs inte ut billigt men CPU:er, GPU:er, minnen, SSD:s, HDD:s, Nätagg, skärmar, headset var något jag såg tydliga och markanta prissänkningar på. Ska man köpa nytt system kunde man säkerligen spara många tusenlappar (men beror såklart på vad man letade efter).

Jag tycker GUI:et på Sweclockers är grötigt och svårt att läsa av. Tittar man där ofta kan man ha en någorlunda koll men annars är det svårt. En del bra tips har redan dykt upp i tråden.

Sen är ju frågan hur mycket tid man vill lägga på detta också. Det är några enstaka dagar om året och att lägga tid på att utveckla andra delar kanske ger mer tillbaka till användarna.

Jag är däremot inte emot lite snabba förbättringar. Färgskalan var ett bra tips.

Lite förvirrande blir det dock när vissa tipsar om flera produkter i ett inlägg och de delar på likes.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Tycker förändringen var bra, senaste tips gör att det räcker med en snabb titt för att följa likt tipstråden i forumet, välkomnar också fler kategorier

Om inte butikerna ger några reklamintäkter i sina specifika rutor kan de slopas eller hamna längre ner på sidan

Något jag saknar är minus-prio när ett tips inte längre är aktuellt, reorna pågår lång tid, och det skulle göra att sidmallen kan användas även annars

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Inaktiv

Jag kikade på några hemsidor genom att gå via sweclockers, köpte inget, men kul att titta! Tack

Permalänk
Hedersmedlem

Kul att det verkar som att portalen gör nytta hos några av er, tack för era åsikter!

@Pecken: Kul idé med mer okända butiker, är det någon specifik du tänker på eller vill du bara se något annat än de stora butikerna?

@FredrikMH Japp, även vi har uppmärksammat att ett inlägg med flera produkter delar på likes. "Bra inlägg" i det här sammanhanget är inte helt oproblematiskt - vissa inlägg får likes för att det är ett roligt tips (behöver inte vara ett bra tips), de första tipsen får alltid många likes i början, vid vissa tillfällen kommer det in så många tips att vissa drunknar i mängden och får inte likes trots att det är bra tips.

Vi försöker hålla en rimlig nivå på underhållet av portalen för precis som du säger så måste man fråga sig hur mycket tid som borde läggas på det. Vår ambition är inte att bli Prisjakt 2 men vi vill gärna ge en bra upplevelse till er