Biowares Anthem får stöd för Nvidia DLSS

Permalänk
Melding Plague

Biowares Anthem får stöd för Nvidia DLSS

Lanseringen av Biowares actionrollspel Anthem ligger runt hörnet. Under CES 2019 avslöjar Nvidia att spelet får stöd för företagets teknik DLSS.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade ju varit roligt om de visat något av det också .. Känns som dlss fortfarande är väldigt svårt att greppa vad det faktiskt innebär .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Kämpa dice, vi vill ha DLSS stöd för Frostbite 3 spel.nyss

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk

Kolla gamernexus video om DLSS så får ni se vad det gör!

https://youtu.be/Jpd5j5W1NZw

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

DLSS, kort och gott: Sämre bildkvalité än TAA, men bättre prestanda.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

DLSS, kort och gott: Sämre bildkvalité än TAA, men bättre prestanda.

Som jag förstått det (har även sett den länkade videon ovan) beror det på implementation. Vissa grejer kan bli bättre ,andra sämre. FFXV bakade även in uppskalning till 4k i sin version vilket påverkar resultatet.
Så, liksom raytracing, verkar det fortfarande svårt att utvärdera .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Som jag förstått det (har även sett den länkade videon ovan) beror det på implementation. Vissa grejer kan bli bättre ,andra sämre. FFXV bakade även in uppskalning till 4k i sin version vilket påverkar resultatet.
Så, liksom raytracing, verkar det fortfarande svårt att utvärdera .

Skickades från m.sweclockers.com

Som det sägs i videon "the more accurate naming would be DLSS 1/2 for FF, and then DLSS for anything else", men också "regardless, the primarily market to use for the technology is performance uplift by reducing render resolution and migrating anti-aliasing to auxiliary hardware like tensor cores to free up shaders" (om det är korrekt engelska vet jag inte riktigt, men...

Det som stör mig med DLSS är den pr-mässiga effekt det verkar ha haft på en del, som tror att DLSS på något sorts magiskt sätt bara ger bättre prestanda, utan att det kostar något på andra områden. Hur man än vrider och vänder på det får man nog alltid betala i bildkvalitet. Även om det "gissar" bättre.

Den verkliga användningen av DLSS kommer till sin rätt först ihop med ray tracing, tycker jag. Ray tracing är ju en teknologi som har potential att höga bildkvaliteten så pass mycket att den eventuella kvalitetsmässiga förlust som tillägg av DLSS ger blir försumbar men acceptabel, eftersom den kan kompensera för prestandaförlusten. Kombinationen ger sammantaget så mycket mer.

Enbart DLSS i ett spel, som i Anthem, är inte något argument som säljer. Inte i mina ögon iaf.