min telefon fattar inte att jag lämnar mitt hem

Permalänk

min telefon fattar inte att jag lämnar mitt hem

Hejsan har en Oneplus 6 och sedan har jag ett Canary home security med ett geofence runt mitt hem. Men min telefon reggar inte att jag går hemmifrån så då slår den inte på mina kameror automatiskt. så jag behöver gå in i google maps för sedan gå in i canary för att regga att jag är på jobbet varje dag så mina kameror går igång.

innan hade jag en lg telefon och det funkade hur bra som men får inte till det på min oneplus någon som har samma problem eller vet vad man ska göra ?

Platstjänsterna är igång på telefonen

Permalänk
Medlem

Nu vet inte jag hur det fungerar med canary då jag aldrig använt det men ...
Känns som att canary inte känns vid att telefonen lämnar området
Inställning som saknas möjligtvis?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

batterioptimizering i telefonen var det hittade svaret på en annan sida såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av mupparasse:

batterioptimizering i telefonen var det hittade svaret på en annan sida såklart

Tänkte precis nämnda detta.
Mina philips hue reagerade inte på att jag gick hemifrån och kom hem från jobbet och det var pga att appen låg under batterisparfunktionen. Alltså att den inte var aktiv när jag inte var inne i appen. Men efter jag tog bort den därifrån så fungerar det utmärkt.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Xyze:

Tänkte precis nämnda detta.
Mina philips hue reagerade inte på att jag gick hemifrån och kom hem från jobbet och det var pga att appen låg under batterisparfunktionen. Alltså att den inte var aktiv när jag inte var inne i appen. Men efter jag tog bort den därifrån så fungerar det utmärkt.

Jag hade problem långt efter det, redan i höstas med philips hue. Trots ominstallationer och rensat cache men nu äntligen fungerar det OK..

Känt problem för Philips som verkar jobba på en lösning