Arozzi visar gamingstolar med Star Trek-tema på CES 2019

Permalänk
Melding Plague

Arozzi visar gamingstolar med Star Trek-tema på CES 2019

Det blir extra nördigt när Arozzi intar årets CES-mässa. Star Trek-märkta stolar öppnar upp för vem som helst att leka kapten Kirk hemma i spelrummet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Everybody know's you never go full-nerd"

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Avstängd

Vilken tur att jag inte har någon gamingstol.
Vad skönt att jag hittat en begagnad Kinnarps. 😊👍

Permalänk
Medlem

Skulle gärna veta vad för nytta dedär sidovingarna har speciellt vid sidan av sittdynan, för mig innebär det automatiskt att jag väljer bort när en stol har sånt helt av enkla orsaken det begränsar ju bara sittpositionen. I en racing stol i en bil förstår jag pga G-krafterna vid kurvandet men i en kontorsstol? För att de inte ska flyga bort ur stolen när de gör som småungarna som sportar med att snurra runt i stolarna så hårt som möjligt?

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Skulle gärna veta vad för nytta dedär sidovingarna har speciellt vid sidan av sittdynan, för mig innebär det automatiskt att jag väljer bort när en stol har sånt helt av enkla orsaken det begränsar ju bara sittpositionen. I en racing stol i en bil förstår jag pga G-krafterna vid kurvandet men i en kontorsstol? För att de inte ska flyga bort ur stolen när de gör som småungarna som sportar med att snurra runt i stolarna så hårt som möjligt?

Du kanske inte lärt dig gamea rätt?
Tänk 40-year old virgin när han spelar i sin stol
https://youtu.be/zAB-0P65wRo?t=10

Uppenbart behövs skydd mot laterala krafter när människor spelar. Helst i fuskläder variant så rövsvetten rinner efter en timmes sittande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Margarin:

Du kanske inte lärt dig gamea rätt?
Tänk 40-year old virgin när han spelar i sin stol
https://youtu.be/zAB-0P65wRo?t=10

Uppenbart behövs skydd mot laterala krafter när människor spelar. Helst i fuskläder variant så rövsvetten rinner efter en timmes sittande.

Tack för dagens skratt!

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

"Mr. Worf, set phasers to cancel."
"It's not working captain, should I fire boycott-torpedoes?"

Permalänk
Medlem

Njae Star Trek i all ära; Men det där var lite väl knappt för att vara ST-Tema. Annars hade nog jag själv varit rätt sugen

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Inte för att "gaming" stolar är för mig men måste säga det att de ser ju fan alla likadana ut?!

Ingen som ens försöker sig till lite fantasi eller innovation? På rak arm...tex tar bort de helt värdelösa vingarna uppe vid axlarna? Eller äkta inställbart svankstöd, mekaniskt eller luftblåsa? Inställbart huvudstöd eller nackstöd?

Nope, alla är kopior av varandra istället med olika färgkombinationer och jag antar olika hårdhet på skum (om ens det) och kuddarna som enda stöd? Tråkigt

Men de går väl åt som smör i solsken pga utseendet så de vill inte mixtra med ett vinnande koncept.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Inte för att "gaming" stolar är för mig men måste säga det att de ser ju fan alla likadana ut?!

Man, men ... Den har ju en Star Trek-logga ! Det är unikt !

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

"Mr. Worf, set phasers to cancel."
"It's not working captain, should I fire boycott-torpedoes?"

Min son/dotter dax att ta disken.

I can't do it mom/dad. I don't have the power!

Visa signatur

En Planka med Ryzen 3900X gör nu fler saker än vad mina tidigare (I7-4790K+i7-860) Gjorde tillsammans och jag kan samtidigt spela utan problem.

Teknisk utveckling är väldigt roligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Man, men ... Den har ju en Star Trek-logga ! Det är unikt !

Haha! Ja, löjligt
Det här borde den väl inspireras av, men ser inget av det:

Måste lägga till den här:

Permalänk
Keeper of Traditions

Star trek?

Alla vet ju att Star Wars är det enda rätta.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Nu kommer väldigt många som förespråkar ergonomiska stolar att klia sönder armstöden på sina kinnarps stolar (?)

Eller ?

"Många av oss tillbringar fortfarande större delen av vår arbetstid sittande på stolen, inte stående och tittar på en gamingstol"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Star trek?

Alla vet ju att Star Wars är det enda rätta.

http://www.homecrux.com/star-wars-armchair-by-regal-robot/987...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Star trek?

Alla vet ju att Star Wars är det enda rätta.

Tror du menar Stargate SG-1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

"Många av oss tillbringar fortfarande större delen av vår arbetstid sittande på stolen, inte stående och tittar på en gamingstol"

Tänk om man kunde jobba på ett företag där man kunde få välja stol och skärm
Min stol är ofta ett skämt jämfört med nissarna på kommunhusen.
(ofta bara pga. 'design look' för kontoret...)

Numera när jag behöver stuff så köper jag det själv och tar med till kontoret...
SSD och skärm var det sist.

Permalänk
Keeper of Traditions

Det lila riktigt skär i ögonen

Skrivet av headphoneninja:

Tror du menar Stargate SG-1.

Urk... Nej, tack

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem

Måste hålla med. Det där är inte en stol med Star Trek-tema, det är en standard gamingstol med en Star Trek-logga på.

Det är inte en Star Trek-stol om man inte kan avfyra fotontorpeder (eller något annat användbart) genom ett par enkla tryck på en panel i armstödet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Skulle gärna veta vad för nytta dedär sidovingarna har speciellt vid sidan av sittdynan, för mig innebär det automatiskt att jag väljer bort när en stol har sånt helt av enkla orsaken det begränsar ju bara sittpositionen. I en racing stol i en bil förstår jag pga G-krafterna vid kurvandet men i en kontorsstol? För att de inte ska flyga bort ur stolen när de gör som småungarna som sportar med att snurra runt i stolarna så hårt som möjligt?

Fattar inte heller det här. Om det hade varit en riktig Star Trek-inspirerad stol så hade det inte funnits några "sidovingar" vid sittdynan. De behövs inte, ty alla Star Trek-skepp har tröghetsdämpare (inertial dampers) som tar bort alla accelerationskrafter.

Permalänk
Avstängd

Jag hade 2 kinnarps stolar tidigare men jag föredrar att köra på gamingstol.

Bäst är att testa själv och se vad du trivs bäst med och det finns gamingstolar som inte ser ut som skit också om man letar lite.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Star trek?

Alla vet ju att Star Wars är det enda rätta.

Blir triggad varje gång någon jämför dessa.

Star Wars är väldigt bra action-filmer medan Star Trek främst är mystery/drama-serier. (inb4 båda är sci-fi QQ)
Jag älskar både Star Trek och Star Wars men av helt olika anledningar, det enda gemensamma är att båda har
"Star" i titeln, om ena hade hetat något annat så hade dom aldrig jämförts.

Edit: Angående gamingstolarna - Jag tycker inte dom är bekväma. Några häftiga klistermärken ändrar inte på det.

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av TrauzDragon:

Blir triggad varje gång någon jämför dessa.

Star Wars är väldigt bra action-filmer medan Star Trek främst är mystery/drama-serier. (inb4 båda är sci-fi QQ)
Jag älskar både Star Trek och Star Wars men av helt olika anledningar, det enda gemensamma är att båda har
"Star" i titeln, om ena hade hetat något annat så hade dom aldrig jämförts.

Edit: Angående gamingstolarna - Jag tycker inte dom är bekväma. Några häftiga klistermärken ändrar inte på det.

Men de är ju rymdfilmer båda två

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Njae Star Trek i all ära; Men det där var lite väl knappt för att vara ST-Tema. Annars hade nog jag själv varit rätt sugen

Håller med, första anblicken så,, jaha vart är star trek stolarna då?,, jasså dom har bara satt dit loggan på en vanlig gaming stol. Lite som att klistra en star trek logga på en lambo, och kalla det för en star trek bil. Formspråk och design är ju helt främmande från star trek. Dom kunde väl iallafall försökt att få till något sci-fi stuk på den.
I just detta fall så känns det ju ganska berättigat med RGB.

Permalänk
Medlem

Det där är ingen Star Trek "gaming stol". Som andra nämnt, så är det bara en vanlig gaming stol med Star Trek loggor påklistrade. Ska dom ha 3 olika färgutföranden ska det dessutom vara dom 3 kända färgerna (Vinröd, Senapsgul, och Blågrön)

Det här är en riktig Star Trek gaming stol:

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk

Hade den kommit i modellen Vernazza hade jag nog köpt. Äger redan en sådan, men skulle gärna komplettera med en till.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av headphoneninja:

Tror du menar Stargate SG-1.

Stargate Universe, om @Jacob får välja. 🤷‍♂️

Annars, jag är väl inget fan av gamingstolar alls ska erkännas – Star Trek eller inte. Tycker inte de är spceciellt bekväma, och tar ofta upp rätt mycket plats. Är jag målgruppen? Antagligen inte.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Åhå, tack för länken där, var roligt att se lite udda möbler på den sidan och en massa fiffiga grejer folk skapat

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av emilakered:

Stargate Universe, om @Jacob får välja. 🤷‍♂️

Annars, jag är väl inget fan av gamingstolar alls ska erkännas – Star Trek eller inte. Tycker inte de är spceciellt bekväma, och tar ofta upp rätt mycket plats. Är jag målgruppen? Antagligen inte.

Båda funkar, men Stargate Universe är bäst. Kommer aldrig förlåta världen för att serien lades ned.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner