Tråden om LG:s nya ultrawides (34GK950G and 34GK950F)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Nu när Nvidia annonsera att Freesync kommer funka på Nvidia kort

VA?

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

https://www.theverge.com/circuitbreaker/2019/1/7/18171631/nvi...

Permalänk
Medlem

tackar

min förra, som jag ersatte med en g-sync, är med bland de som kommer funka.. hehe.
Då kan ungarna utnyttja g-sync på den ihop med deras 1080 kort snart då...

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Jo, frågade även LG vad det där med "B" i slutet av varje modell betyder, och det är regions koder. Så du får ju exakt likadan skärm men kan stå typ Engelska på paketet istället för Svenska, t.ex.

Dock vet jag inte om jag personligen ska ha Gsync modellen längre. Nu när Nvidia annonsera att Freesync kommer funka på Nvidia kort
Hahah det jag tänkte på hände verkligen ^^,

Just det kanske blir beställa den andra istället men den hade en del mer "input lag" istället dock.

Får se om dom verkligen har den skärmen med gsync i fråga på lager och skickar den nu så tar jag lätt den då Gsync varianten verkligen hade mycket mindre inputlag då jag ändå har den som primär gaming skärm och två stycket 27 tumare på sidan.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

Just det kanske blir beställa den andra istället men den hade en del mer "input lag" istället dock.

Får se om dom verkligen har den skärmen med gsync i fråga på lager och skickar den nu så tar jag lätt den då Gsync varianten verkligen hade mycket mindre inputlag då jag ändå har den som primär gaming skärm och två stycket 27 tumare på sidan.

Frågan är hur illa input lagget är och om det är värt 2000 mer?
Tror inte den är värre än dem andra uw som finns redan nu. Måste kolla upp reviews igen men läste att F varianten är den bästa skärmen just nu, ultrawide då men då hade dem inte jämnfört me gsync versionen.

Beställde lgs 4k skärm nyss, då min 4k från dell, U2718Q, har allt jag vill ha förutom freesync, då jag ändå inte kommer spela på 4k skärmen tänkte jag att ja ändå kör en sidoskärm med freesync o testar. Det är identiska speccs ba att lgn släpptes nyligen o har freesync.
Lg 27UK650 hetet den. Ska testa freesync på den innan jag bestämmer mig o köpa freesync versionen på ultra widen. Blir o kanske sälja Dell eller ha 2 sidoskärmar får se

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Frågan är hur illa input lagget är och om det är värt 2000 mer?
Tror inte den är värre än dem andra uw som finns redan nu. Måste kolla upp reviews igen men läste att F varianten är den bästa skärmen just nu, ultrawide då men då hade dem inte jämnfört me gsync versionen.

Beställde lgs 4k skärm nyss, då min 4k från dell, U2718Q, har allt jag vill ha förutom freesync, då jag ändå inte kommer spela på 4k skärmen tänkte jag att ja ändå kör en sidoskärm med freesync o testar. Det är identiska speccs ba att lgn släpptes nyligen o har freesync.
Lg 27UK650 hetet den. Ska testa freesync på den innan jag bestämmer mig o köpa freesync versionen på ultra widen. Blir o kanske sälja Dell eller ha 2 sidoskärmar får se

Fint fint , ursäkta fasiken nu funderar jag ändå på om man ska ändra till freesync ändå menar 100+fps lär jag ändå få ut av 1080TI kör aldrig high i princip ändå nästan kör alltid medium typ så gsync är ju lite lite onödigt då när man kan få bättre färger och 144hz även om det är lite lite mer input lag.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

Fint fint , ursäkta fasiken nu funderar jag ändå på om man ska ändra till freesync ändå menar 100+fps lär jag ändå få ut av 1080TI kör aldrig high i princip ändå nästan kör alltid medium typ så gsync är ju lite lite onödigt då när man kan få bättre färger och 144hz även om det är lite lite mer input lag.

Ja ska inte dra några slutsatser ännu. Ska kolla på recensionerna igen när jag kommer hem ikväll.

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Ja ska inte dra några slutsatser ännu. Ska kolla på recensionerna igen när jag kommer hem ikväll.

Ae fasiken gsynk är sjukt mjukt och härligt, testat sänka min rog swift från 144 till 120 och märkte ingen skillnad direkt faktisk så skulle säga 120hz är sweetspot för mig.

Jag kör på 950Gn den verkar ju ändå på väg

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Såg nu att leveranstiderna hos inet har ändrats igen.

2019‑03‑14 för F-modellen
2019‑03‑28 för G-modellen

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk

Uppdatering avbeställt allt , fortfarande osäker på om jag ska ta F eller G modellen eller rentav bara ta Alienware skärmen. Så känner bättre vänta lite.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

Uppdatering avbeställt allt , fortfarande osäker på om jag ska ta F eller G modellen eller rentav bara ta Alienware skärmen. Så känner bättre vänta lite.

Var själv inne på 950G men den verkar ha svårt att nå upp till sin egen spec på 400 nits osv, dessutom tycker jag den är grymt ful (så klart högst personligt). Lägg till det en skenande leveranstid så...

Permalänk
Skrivet av improwise:

Var själv inne på 950G men den verkar ha svårt att nå upp till sin egen spec på 400 nits osv, dessutom tycker jag den är grymt ful (så klart högst personligt). Lägg till det en skenande leveranstid så...

Yeah 13999 kan jag sträcka mig till men 15k alltså 3k mer än freesync tycker jag nog inte den är värd samt jag tycker Alienware skärmen är snyggare.

Men går ju i princip inte få tag i någon skärm i Svergies känns det som, vi har x34P inte riktigt sugen på den.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Skrivet av Twicefire:

Yeah 13999 kan jag sträcka mig till men 15k alltså 3k mer än freesync tycker jag nog inte den är värd samt jag tycker Alienware skärmen är snyggare.

Men går ju i princip inte få tag i någon skärm i Svergies känns det som, vi har x34P inte riktigt sugen på den.

HAHha efter inet.se uppdatera igen att LG skärmen kommer 31/1 så beställde jag den igen från dom och väntar på den. Den är helt enkelt senaste LG panelen och verkar vara den bästa så kör på den då det inte går få tag på en Alienware i princip och x34p är inte av intresse.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet nåt nytt om LG's nya 27 tummare med nano ips panel?

Permalänk
Skrivet av TimeCommando:

Är det någon som vet nåt nytt om LG's nya 27 tummare med nano ips panel?

Detta är en tråd för deras 34 tums skärmar.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

HAHha efter inet.se uppdatera igen att LG skärmen kommer 31/1 så beställde jag den igen från dom och väntar på den. Den är helt enkelt senaste LG panelen och verkar vara den bästa så kör på den då det inte går få tag på en Alienware i princip och x34p är inte av intresse.

Har du bestämt dig för g-sync versionen trotts nyheten fån nvidia, med fungerande freesync?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jeppejc:

Har du bestämt dig för g-sync versionen trotts nyheten fån nvidia, med fungerande freesync?

Skickades från m.sweclockers.com

Yes 0 inputlag vs 9ms rätt storskillnad om man har tränade och vana ögon och känsla för det när man lirar.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

Yes 0 inputlag vs 9ms rätt storskillnad om man har tränade och vana ögon och känsla för det när man lirar.

I sådant fall måste det vara något mer i "processen" som bidrar till att addera eller förstärka fördröjningen. Även en tränad människa har en reaktionstid åtminstone 10+ ms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

I sådant fall måste det vara något mer i "processen" som bidrar till att addera eller förstärka fördröjningen. Även en tränad människa har en reaktionstid åtminstone 10+ ms.

Placebo förmodligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

Yes 0 inputlag vs 9ms rätt storskillnad om man har tränade och vana ögon och känsla för det när man lirar.

Är det så stor skillnad menar du?
@laxpudding har du någon vägledning för mig som idag nvidia 2070 vilken skärm, man ska välja :)?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

@jeppejc: Om ett tag kanske.

Men jag skulle säga att du behöver vara väldigt trimmad och behöver jämföra dem sida vid sida för att märka någon form av relativ skillnad som kommer av en latens 0 eller 9 ms. För hade vi så känsliga sinnen att vi märkte av absoluta skillnader på de här millisekundnivåerna skulle alla spela CS med hårkorset överst på skärmen eftersom skärmar uppdateras uppifrån och ned. Så vid 144 Hz ligger mitten av skärmen 3,5 millisekunder efter toppen av skärmen och botten då nästan 7 ms efter.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

@jeppejc: Om ett tag kanske.

Men jag skulle säga att du behöver vara väldigt trimmad och behöver jämföra dem sida vid sida för att märka någon form av relativ skillnad som kommer av en latens 0 eller 9 ms. För hade vi så känsliga sinnen att vi märkte av absoluta skillnader på de här millisekundnivåerna skulle alla spela CS med hårkorset överst på skärmen eftersom skärmar uppdateras uppifrån och ned. Så vid 144 Hz ligger mitten av skärmen 3,5 millisekunder efter toppen av skärmen och botten då nästan 7 ms efter.

I och med jag har två ips skärmar bredvid min 144hz och i princip haft 20+ antal olika skärmar både höguplösta , ips och 144hz så märker jag stor skillnad speciellt från sitta hemma med 144hz på mitten skärmen till ha tre 60 på jobbet istället. Så visst många kommer nog verkligen inte känna skillnad men jag tar hellre 0 lag och 120hz + gsync faktisk än 144hz och kanske någon freesync som inte säkerligen är lika bra som gsync. Detta i och med jag kör high end nvidia kort.

Samt gsync är sjukt mjukt och fint att ha, men framförallt att ha 0 mini stutter är nog det bästa.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Skrivet av jeppejc:

Är det så stor skillnad menar du?
@laxpudding har du någon vägledning för mig som idag nvidia 2070 vilken skärm, man ska välja :)?

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle helt klart välja 950G då.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Bildexpert 📺

@Twicefire: Skulle säga att input lag och millisekundrar hit och dit är typiskt siffersyndrom. Kognition, uppfattningsförmåga och hur öga, hand och hjärna samspelar är komplexa ämnen, långt över lekmannaförmåga. Men det är lätt att räkna och alla vet att 9 millisekunder är längre än 0 millisekunder. Därför sätter man betydelse på siffrorna där betydelsen kanske inte alls är den man tror att den är. Två helt olika skärmar och två olika upplevelser och så sätter man slutsatsen att det beror på några millisekundrars skillnad, när det kan finnas dussintals andra förklaringar till vad man upplever.

Latensen i tangentbord är förhållandevis hög, typiskt 35-50 ms i gamingtangentbord: https://www.pcgamer.com/the-latency-problem-why-modern-gaming... och ännu högre i andra fall av vanliga tangentbord, över 100 ms i många fall.

Tyvärr har jag inte funnit mycket annat runt ämnet om latenser i gamingmöss, men skulle misstänka att det är på samma nivåer. Så jag är väldigt skeptisk till att ett par millisekundrar skillnad hos bildskärmen har den betydelse många tror att den har.

Här finns för övrigt utrymme för den som funderar på en högre akademisk karriär. Kontrollerade blindstudier där man varierar latenserna i mus, skärm och tangentbord och får fram vilka nivåer som faktiskt påverkar hur vi spelar och hur detta relaterar till, kön, ålder och erfarenhet. Finns mig veterligen inga sådana studier men det borde vara dags för det med tanke på hur stort detta ämne är och det kommersiella intresse som kan finnas bakom.

Fram till det får man gå vad forskningen vet och det är att hjärnan inte är absolut eller linjär. Hjärnan "syr ihop" verkligheten åt oss, till en viss gräns och den gränsen är cirka 100 millisekunder.

När vi trycker på musknappen, ser pistolen skjuta och hör ljudet av skottet så syr hjärnan ihop en helhet. Det som bryter detta, det som ger dissonans, är när vi inte har konsekvens i beteendet. Tappade bildrutor, micro stutter och liknande fenomen är det som är besväret, inte plus/minus X antal millisekunder.

Jag är inte alls främmande för att en person som är väldigt tränad kommer märka av ifall latensen förändras i det systemet denne är van med. Men hur stora relativa förändringar som krävs är en öppen fråga – forskning behövs.

Veratasium går igenom detta tydligt och i denna video:

Intressant hur personen till slut tror att testprogrammet lägger fram cirkeln precis innan de tryckt på knappen.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

@Twicefire: Skulle säga att input lag och millisekundrar hit och dit är typiskt siffersyndrom. Kognition, uppfattningsförmåga och hur öga, hand och hjärna samspelar är komplexa ämnen, långt över lekmannaförmåga. Men det är lätt att räkna och alla vet att 9 millisekunder är längre än 0 millisekunder. Därför sätter man betydelse på siffrorna där betydelsen kanske inte alls är den man tror att den är. Två helt olika skärmar och två olika upplevelser och så sätter man slutsatsen att det beror på några millisekundrars skillnad, när det kan finnas dussintals andra förklaringar till vad man upplever.

Latensen i tangentbord är förhållandevis hög, typiskt 35-50 ms i gamingtangentbord: https://www.pcgamer.com/the-latency-problem-why-modern-gaming... och ännu högre i andra fall av vanliga tangentbord, över 100 ms i många fall.

Tyvärr har jag inte funnit mycket annat runt ämnet om latenser i gamingmöss, men skulle misstänka att det är på samma nivåer. Så jag är väldigt skeptisk till att ett par millisekundrar skillnad hos bildskärmen har den betydelse många tror att den har.

Här finns för övrigt utrymme för den som funderar på en högre akademisk karriär. Kontrollerade blindstudier där man varierar latenserna i mus, skärm och tangentbord och får fram vilka nivåer som faktiskt påverkar hur vi spelar och hur detta relaterar till, kön, ålder och erfarenhet. Finns mig veterligen inga sådana studier men det borde vara dags för det med tanke på hur stort detta ämne är och det kommersiella intresse som kan finnas bakom.

Fram till det får man gå vad forskningen vet och det är att hjärnan inte är absolut eller linjär. Hjärnan "syr ihop" verkligheten åt oss, till en viss gräns och den gränsen är cirka 100 millisekunder.

När vi trycker på musknappen, ser pistolen skjuta och hör ljudet av skottet så syr hjärnan ihop en helhet. Det som bryter detta, det som ger dissonans, är när vi inte har konsekvens i beteendet. Tappade bildrutor, micro stutter och liknande fenomen är det som är besväret, inte plus/minus X antal millisekunder.

Jag är inte alls främmande för att en person som är väldigt tränad kommer märka av ifall latensen förändras i det systemet denne är van med. Men hur stora relativa förändringar som krävs är en öppen fråga – forskning behövs.

Veratasium går igenom detta tydligt och i denna video:
https://youtu.be/K4vyRvMASPU

Intressant hur personen till slut tror att testprogrammet lägger fram cirkeln precis innan de tryckt på knappen.

Yes håller med dig , som sagt ger min input och som jag skrev jag har väldigt tränat ögat och haft CRT skärm vääldigt länge bredvid. Har som ni kan se nu en main 144hz och två ips bredvid så känner dagligen skillnaden. Samt på jobbet där jag har tre tråkiga 60h skärmar.

Micro stutter och skit är något jag känner av och stör mig på så att köpa en freesync skärm med 24hz mer utan att ha Gsync är inte ett alternativ känner jag då. Då adaptiv sync inte lär vara gsync smooth.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Vad jag såg på reviewn har gsync versionen inte 0, utan den har runt 4.6ms om jag minns rätt.. Freesync versionen är bland dem bästa freesync skärmarna där ute då freesync tekniken sätter en delay och ja, den ligger på runt 9ms men den går o få ner till nästan 7.5 tack vare en inställning på skärmen där du lägger in "snabbare" respons.
Så runt 7.5 vs 4.6... Inte så stor skillnad och speciellt inte när andra ultra wide gaming skärmar med freesync ligger ute med 15+ i ms och anses vara toppen skärmar.

Ja bytte min 4k sidoskärm från dell till en lg, 27UK650 och den har ju liknande meny o allt som dessa ultrabreda skärmar och även här är det riktigt enkelt o ba switcha till "snabbare" o gamemode o allt.

Denna 4k skärm har 60hz o förmodligen bra mer än 10ms men då d 4k är det fortfarande jävligt skönt o spela med. Klart hade jag haft högre hz o så för cs men att säga att jag måste verkligen ha lägsta input lag o hög hz är nästan som en lyxfälla man veekligen måste ha. Säger inte att denna 4k skärm är den ja ska spela med, då denna är en sidoskärm för film o konsol. Men freesync skärmen är något man borde tänka på

Permalänk
Medlem

Såg denna, och tror jag skippar den lilla hz boosten o framtids säkra hdmi o display portarna och drar en Gsync version jag med.

Vad det ser ut så är Gsync fortfarande bra överlägsen.
Såg denna video och ja, tog beslutet I guess
Sorry för dubbel post men va för sent för att redigera och denna video verkade viktigt

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Såg denna, och tror jag skippar den lilla hz boosten o framtids säkra hdmi o display portarna och drar en Gsync version jag med.

Vad det ser ut så är Gsync fortfarande bra överlägsen.
Såg denna video och ja, tog beslutet I guess
Sorry för dubbel post men va för sent för att redigera och denna video verkade viktigt

https://www.youtube.com/watch?v=1-D6u2PC154&feature=em-upload...

Japp denn jag sett också

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Såg denna, och tror jag skippar den lilla hz boosten o framtids säkra hdmi o display portarna och drar en Gsync version jag med.

Vad det ser ut så är Gsync fortfarande bra överlägsen.
Såg denna video och ja, tog beslutet I guess
Sorry för dubbel post men va för sent för att redigera och denna video verkade viktigt

https://www.youtube.com/watch?v=1-D6u2PC154&feature=em-upload...

Filmen visar ju enbart ej certifierade skärmar, frågan är ju i detta läget hur en certifierad freesync skärm, levererar kontra en G-sync skärm?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppejc:

Filmen visar ju enbart ej certifierade skärmar, frågan är ju i detta läget hur en certifierad freesync skärm, levererar kontra en G-sync skärm?

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut men många källor säger att gsync är bättre men nu jag inte överväga gsync versionen för det utan
vi vet ju inte om lgs freesync version kommer supportas och i videon verkar d ju va en lg skärm ifall man kollar på skärm foten..