Bedrövlig kundtjänst Microsoft, bedrövligt att inte kunna laga en enhet.

Permalänk
Inaktiv

Bedrövlig kundtjänst Microsoft, bedrövligt att inte kunna laga en enhet.

Hej,
Jag ringde in till Microsoft då jag behövde få min Surface lagad för 3:de gången.
1:a gången så bytte Komplett.se den mot en dyrare variant och jag betalade lite imellan för att få en dyrare variant som att 1:a va trasig.

Allt var frid och fröjd men sen började den 2:dra att frysa och ha micro lagg m.m. så skickar iväg den genom Microsoft på reparation.
Valde att skicka igenom MS direkt för att om jag skulle skicka den till komplett.se först så skulle det ta längre tid och komplett.se skickar ju ändå produkten till samma ställe som man själv gör genom MS.
Dom byter ut hela enheten mot en refurbish och jag får denna, och den "nya" ger ifrån sig ett högt frekvent tjutande ljud när fläkten går igång och man kan lugnt säga att det inte går att arbeta med den när fläkten går igång pga. detta ljud.

Nåja, jag ringer MS och förklarar att nu har jag haft 3 trasiga enheter sedan jag köpte den i slutet på november och jag är inte så sugen på att skicka iväg den igen till Tyskland för reparation (dom byter ut den som standard) och frågade om dom inte kan skicka en ny enhet först och så skickar jag in den andra sedan för reparation men det går inte.
Och killen i kundtjänst lät helt less på jobbet i allmänhet och gav ett oseriöst intryck bla. så va han helt ointresserad av mitt problem eller när jag förklarade problemet och han t.o.m satte mig på vänt för att hjälpa andra under tiden vi väntade på att en sak skulle gå igenom, han visade även att han saknade kunskap, iaf teknisk kunskap.

väldigt irriterande och väldigt oproffsigt av en sådan stor tillverkare som Microsoft och att dom inte har kvalitét säkrat sina utbytesenheter är ju väldigt undermåligt med.

Nåja, är väll ca 2 till reparationer sen lär väl Komplett ersätta mig med en likvärdig produkt om jag inte missminner mig för då har jag skickat in den på reparation 4ggr.
Är för övrigt nöjd med produkten när den väl fungerar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon300311:

...

Nåja, jag ringer MS och förklarar att nu har jag haft 3 trasiga enheter sedan jag köpte den i slutet på november och jag är inte så sugen på att skicka iväg den igen till Tyskland för reparation (dom byter ut den som standard) och frågade om dom inte kan skicka en ny enhet först och så skickar jag in den andra sedan för reparation men det går inte.
...

Är du verkligen förvånad över att de inte gick med på detta...?

Permalänk
Inaktiv

@anon287298: Ja, med tanke på att det är tredje produkten som är trasig och framförallt då deras "refurbish" produkt var trasig med som dom helhjärtat lovar att dom har grundligt kvalités testat.

Andra tillverkar gör på det sättet te.x Ubnt, Apple samt SuperMicro och då har det handlat om endast ett garanti ärende och inte tre stycken som det handlar om i detta fall.

Permalänk
Avstängd

MS har haft massvis med trubbel men du skriver inte vilken modell du har?

https://www.neowin.net/news/microsoft-is-seemingly-replacing-...

osv så kan du söka hur man ser på diverse problem därute isf våran ankdamm.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av plunn:

MS har haft massvis med trubbel men du skriver inte vilken modell du har?

https://www.neowin.net/news/microsoft-is-seemingly-replacing-...

osv så kan du söka hur man ser på diverse problem därute isf våran ankdamm.

De är en surface Pro 2017 (5th model) i7 med 16gb ram.

Första hade coil whine.

Andra blev seg och frös samt Micro laggade hela tiden.

Nu den tredje så när fläkten går igång på högsta varv så börjar den tjuta ett högfrekvent tjut detta håller i sig fram tills fläkten slutat snurra för att sedan komma tillbaka när den går igång igen.
Kan ev vara problem med lagret till fläkten har prövat att vinklat plattan i olika lägen men ljudet är det samma.
Frågade min fru att lyssna med utan att hon visste vad hon skulle lyssna efter och hon hörde det med.
Vi satt på normalt arbetstillstånd.

Brukar inte vara känslig men detta ljud gjorde mig galen och man kunde inte ens jobba med den pga ljudet.

MS kundtjänst borde gå en kurs hur man låter i telefon för personen ifråga lät väldigt nonchalant och otrevlig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Surt när man blir behandlad på det sättet. Men jag kan förstå att de inte skickar ut ersättningsprodukter på förhand.

Du måste ha haft maximal otur med dina Surface. Själv har jag haft följande Surfaceprylar utan några problem alls: Surface 2, Surface Pro 2, Surface Pro 4 och nu sedan tre dagar en Surface Book 2.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv

@Bascule666: Ja, det är väl kanske så - men man får hoppas att den nya som kommer inom 1-2 veckor fungerar som den ska iaf.
Annars får jag nog vända mig till Komplett och diskutera med dom för då har jag ju ändå bevis att jag har försökt att reparera den genom MS och det bör ju anses räknas till antal "reparationer" per produkt dvs.

Edit:
Min son på 8år hör också detta ljud och finner det också irriterande så det är inte "bara jag" så den får gå tillbaka en gång till.
Hoppas att det kommer en helt fungerande tillbaka denna gång, och nu blir man utan dator en vecka till vilket I sig är bedrövligt som att man redan har behövt varit utan dator under 2 reperationer.

Permalänk
Inaktiv

Nu fick jag ett mail att mitt service ärende har avslutats trots att jag inte ens hunnit skickat in datorn än.
Är väll lika bra att man ringer ms innan man skickar in den då de verkar som att något har blivit vajsing.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

1:a gången så bytte Komplett.se den mot en dyrare variant och jag betalade lite imellan för att få en dyrare variant

Detta gör det ett nytt köp skulle jag säga och därmed börjar räkningen om dvs du har lämnat in den en gång mindre än du tror tack vare "nyköpet" och/eller "uppgarderingen där pengar byte hand".

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av grizzly666:

Detta gör det ett nytt köp skulle jag säga och därmed börjar räkningen om dvs du har lämnat in den en gång mindre än du tror tack vare "nyköpet" och/eller "uppgarderingen där pengar byte hand".

Okej förstår, aja då har jag två gånger kvar att skicka in den. Men hoppas såklart att den fungerar nu efter denna gång som blir andra gångne jag skickar den till microsoft.