Cooler Master presenterar tre trådlösa mekaniska tangentbord med låg profil

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master presenterar tre trådlösa mekaniska tangentbord med låg profil

Lågprofilbrytare signerade Cherry och trådlös anslutning över Bluetooth är ledorden för Cooler Masters nya tangentbord, som kommer i tre storlekar och med RGB-belysta tangenter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade verkligen varit intresserad av ett trådlöst tangentbord med vanliga Cherry MX Blues så länge latencyn inte springer iväg.

Permalänk
Medlem

Måste man som med trådlös mus koppla in sladden när batterierna börjar ta slut? Låter jobbigt när man är mitt uppe i en fight.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Skrivet av crew seven:

Måste man som med trådlös mus koppla in sladden när batterierna börjar ta slut? Låter jobbigt när man är mitt uppe i en fight.

Du tycker det är smidigare att byta batterier istället?

Jag skulle kunna tänka mig TKL versionen.
Och i framtiden vill jag se en extra stor musmatta som kan ladda upp både mus och tangentbord.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Du tycker det är smidigare att byta batterier istället?

Jag skulle kunna tänka mig TKL versionen.
Och i framtiden vill jag se en extra stor musmatta som kan ladda upp både mus och tangentbord.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänker bara att vad är det för mening om man ändå behöver koppla in sladden efter nån timmas spelande för att sen dra ut den vad är det för mening då?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Tänker bara att vad är det för mening om man ändå behöver koppla in sladden efter nån timmas spelande för att sen dra ut den vad är det för mening då?

Förhoppningsvis har dom mer än nån timmas batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Tänker bara att vad är det för mening om man ändå behöver koppla in sladden efter nån timmas spelande för att sen dra ut den vad är det för mening då?

Efter nån timmas spelande? Alltså, nej, batterier idag är bättre än så. Exempelvis, har du spelat spel på valfri konsol? Du hinner hur som helst spela flertalet timmar innan dom kontrollerna börjar klaga på lite batteri ...

Var nu ett tag sen sist jag hade ett trådlöst tangentbord hemma för spelande på PC, men när jag hade det så redan då gick det minst flera dagar innan jag behövde slänga in ett par nya färska AA-batterier.

Har en trådlös mus på jobbet, och den använder jag 22 dagar i veckan 8-9 timmar per dag, och den behöver jag ladda i en kabel ungefär en gång varanna månad. Vilket jag passar på att göra över en helg eller liknande då jag ändå inte använder den under dom tiderna

Tror iaf att batteritiden på tangentbordet är det minsta du behöver oroa dig för.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Tänker bara att vad är det för mening om man ändå behöver koppla in sladden efter nån timmas spelande för att sen dra ut den vad är det för mening då?

Nog för att jag själv inte har något behov av trådlöst tangentbord (däremot har jag trådlös mus), men det är väl knappast ett problem att behöva ladda det under en natt nån gång i veckan.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

Wow vad snygga!

Speciellt SK631 såg riktigt intressant ut. Mums. Hoppas de blir kvalité med aluminium och inte bara plastskit, då blir det givet köp.

Gick precis över till en Logitech G Pro Wireless mus, skönt att slippa sladdar .

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Efter nån timmas spelande? Alltså, nej, batterier idag är bättre än så. Exempelvis, har du spelat spel på valfri konsol? Du hinner hur som helst spela flertalet timmar innan dom kontrollerna börjar klaga på lite batteri ...

Sålänge man inte spelar på PS4 DualShock 4 har seriöst sämst jävla batteritid, knappt man hinner börja spela innan det tar slut.

OT: hoppas dom släpps i vitt/silver också. För mycket svart bland teknik-peripherals.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Tänker bara att vad är det för mening om man ändå behöver koppla in sladden efter nån timmas spelande för att sen dra ut den vad är det för mening då?

Min logitech mus klarar sig över 2 månader med min användning innan jag byter batterer/laddar (två st AA batterier) och då har den även ett batterisparläge vet inte hur mycket längre batterierna räcker med det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Min logitech mus klarar sig över 2 månader med min användning innan jag byter batterer/laddar (två st AA batterier) och då har den även ett batterisparläge vet inte hur mycket längre batterierna räcker med det.

Åfan min klarar sig några timmar.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

I need this in my life now!

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Min logitech mus klarar sig över 2 månader med min användning innan jag byter batterer/laddar (två st AA batterier) och då har den även ett batterisparläge vet inte hur mycket längre batterierna räcker med det.

Den har dock inte lika många RGB-dioder som detta tangentbordet .

Permalänk
Medlem

Förutom till HTPC eller motsv. när man sitter i soffan så har jag svårt att förstå vitsen med trådlösa tangentbord. Känns som onödig miljöpåverkan.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Wow vad snygga!

Speciellt SK631 såg riktigt intressant ut. Mums. Hoppas de blir kvalité med aluminium och inte bara plastskit, då blir det givet köp.

Gick precis över till en Logitech G Pro Wireless mus, skönt att slippa sladdar .

Jag beställde hem en G pro wireless men insåg ganska snabbt att min g305 är minst lika skön att hålla i, har 4 månaders batteritid och kostar inte ens hälften så mycket. Fattar inte varför G pro wireless blev sån hype.

Kan också tillägga att jag var inställd på att köra trådlöst för all framtid, tills finalmouse kom med air58, vikten+sladden gör att den känns mer trådlös än de trådlösa :]

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Skrivet av wimon:

Jag beställde hem en G pro wireless men insåg ganska snabbt att min g305 är minst lika skön att hålla i, har 4 månaders batteritid och kostar inte ens hälften så mycket. Fattar inte varför G pro wireless blev sån hype.

Kan också tillägga att jag var inställd på att köra trådlöst för all framtid, tills finalmouse kom med air58, vikten+sladden gör att den känns mer trådlös än de trådlösa :]

Är väl främst vikten som är grejen med G Pro, 80 gram. 305 Wireless väger 99 gram men vet inte om det är inkl batterier?

Dessutom är storleken bättre för mig personligen eftersom jag har väldigt stora händer. Har mestadels kört IE 3.0 med clawgrepp innan .

Skulle gärna vilja prova en Finalmouse, men de är så svåra att få tag på jämt så inte blivit av .

Permalänk
Medlem

Visst har både trådlöshet och trådburet nackdelar.
Jag personligen föredrar trådburet då batterier, oavsett kvalitet eller styrka, förr eller senare kommer att vara ett underhållsmoment eller sakna utbyte. Sedan vill jag inte känna att hela hemmet är mättat i trådlös kommunikation på alla frekvensband. Det gör mig lite illa till mods.

Gällande tangentbordets utformning så gillar jag just Coolermasters "m" storlek. Jag har ett, nu, från CM Storm-etiketten, med blå brytare. Otroligt trevligt.
Tyvärr sjunger det på sista versen på grund av att en överförfriskad polare hade spillt en drink över det då han lånade brädan, så jag behöver skaffa ett nytt.
Jag är så otroligt förtjust i blå brytare att jag blir besviken på alla andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta kan bli väldigt spännande. Att de gör dem i flera storlekar är sjukt bra, återstår att se hur batteritiden är.
Har kört tre olika trådlösa mekaniska tangentbord det senaste året och inte haft några som helst problem relaterade till att det är trådlöst.

Varmillo VB87m - Helt fantastiskt, bästa tangentbordet jag någonsin använt, men är amerikansk layout.
Logitech G613 - 2AA batterier som höll mig i över en månad, men enormt till storlek.
Corsair K63 Wireless - Helt okej men batteritiden är värdelös, var tvungen att ladda det varannan dag även utan belysning.

Visa signatur

13700K/32GB@3200MHz/3080. Mer ultrawide åt folket <3

Permalänk
Medlem

Engångsbatterier är begränsade, men laddningsbara AA-batterier tycker jag är grovt underskattade. För ca tio år sedan så använde jag dem i nästan allt, men jag hade också skaffat rutin att ladda dem och då funkade det smidigt.
Det hände att batterierna i skäggtrimmern tog slut när jag klippt halva skägget, men då var det bara att byta till ett par färdigladdade jag hade liggande. Om batteriet i min nyaste trimmer tar slut mitt i så skulle jag behöva trimma klart med sax.

En liknande situation kan nog uppstå med tangentbord. Det beror helt på hur man använder det. Om t.ex. batterierna tar slut i ett HTPC-tangentbord när man använder det på soffbordet så skulle det kunna vara smidigare att byta batterier än att behöva dra en laddare och förlängningssladd ut i mitten av rummet. Men för en annan typ användning så kan inbyggd laddare vara smidigare.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Förutom till HTPC eller motsv. när man sitter i soffan så har jag svårt att förstå vitsen med trådlösa tangentbord. Känns som onödig miljöpåverkan.

Kablar är ju det värsta som finns i universum. Så galet fult! Men alla stör vi ju oss på andra saker

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av car2ns:

Har en trådlös mus på jobbet, och den använder jag 22 dagar i veckan 8-9 timmar per dag

Det var långa arbetsveckor. Du borde prata med din fackliga företrädare.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hade gärna sett dedikerade multimediaknappar likt dem som Corsair har på sina K-serier, scrollhjulet för volym etc. Annars såg dem väldigt stilrena ut.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Om det är över bluetooth kan vi redan där utröna att det kommer vara latency och allmän lass prestanda, så pass på den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Det var långa arbetsveckor. Du borde prata med din fackliga företrädare.

Hehe, ja det var långa arbetsveckor Menade självklart i månaden ...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Bluetooth gjorde mig lite ledsen, utan tvekan latency på menyn.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Undain:

Bluetooth gjorde mig lite ledsen, utan tvekan latency på menyn.

Detta är en dealbreaker för mig som annars var intresserad av tenkeyless-modellen till vardagsrummet. Enligt CM:s representant på plats så tyckte de att Bluetooth var bra nog för ändamålet, och där håller jag helt enkelt inte med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Kör trådlöst logitech mus och tangentbord. Noll latency.

Vet inte om CM kör samma teknik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Reddittråd om releasedatum och amerikanska priser.

Cooler Master Reddit

Visa signatur

Asrock Z790m-itx/ac : I5 14400 : Asus RTX 2070 DUAL ADVANCED 8 GB : Corsair Vengance RGB 32GB (2x16GB@6000MHz) : Fractal Design 202 : Silverstone SFX-L W : Kingston KC3000 M.2 1TB :AOC P2770q : Mionix Naos 7000 : Cooler Master SK630 : BeQuiet Dark Rock LP : Audio Technica ATH-M20XBT :

Permalänk
Medlem

Hade varit intresserad om det var fullstora brytare, men lågprofilsbrytarna verkar vara sådär.

Att batteriet skulle ta slut mitt under spelandet är inte så troligt, min mus varnar i flera omgångar innan det tar helt slut. Om en sådan funktion saknas är det väl mer troligt att något går snett, men det borde väl ha tänkt på.

Visa signatur

I Sovjetunionen bygger datorn dig!