Har ni erfarenhet av Teknikdelar.se Bra / Dåligt

Permalänk
Medlem

Har ni erfarenhet av Teknikdelar.se Bra / Dåligt

Hej,

Tänkte köpa detta från Teknikdelar.se

Hoppas det inte blir några problem

Tänkte byta skärmen själv

Just nu erbjuder vi Skärm till iPhone 7 Plus med LIVSTIDSGARANTI - Svart för endast 699 kr. Beställ hem nu för leverans inom 3 dagar!

Tips erfarenhet från denna leverantör?

Bra / Dåligt

Tackar för hjälpen

Nils

Permalänk
Medlem

@nisseR++:

Jag har köpt flera olika mobilskal och de har alltid varit bra. Kan inte svara för skärmar och annat dock.

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk

@nisseR++:

Beställde skal till min Samsung S9. Kom snabbt. När jag ville kolla en sak med deras kundtjänst/support svarade de snabbt. Så en helt ok upplevelse för mig.

Permalänk
Medlem

Har beställt skärmar, batterier, högtalare, knappar m.m från dom under flera års tid, aldrig några problem, alltid snabb frakt osv.

Permalänk
Medlem

Så var det detta med att byta skärmen,
Då är det väl bara att göra det,

Tack Nils

Permalänk
Hedersmedlem

Har inte heller haft något dåligt efter handel med dem, dessutom väldigt bra priser och ofta gratis frakt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Det som känns konstigt med livstids garanti är att det betyder ju absolut ingenting. Teknikdelar får inte kontrollera telefonen utan att ta över garantin (vilket dom inte gör) och Apple rör den aldrig mer.
Så vid eventuellt strul är det mer frågan hur dom gör. I teorin är dom tvungna att ersätta alla skärmar som pajar men tvivlar dom gör det utan gnägg.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

Har bara bra erfarenheter. Endast fått en dålig usb-c kabel. Ett mail och jag fick ny.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har beställt olika reservdelar till mobiltelefoner och inte haft några som helst problem. Detta var dock till en galaxy S3 och iphone 5, så var ett tag sedan.

Permalänk
Medlem

Någon som bytt skärrm själv på en 7 Plus?

Permalänk
Medlem

Har beställt skal och skärmskydd därifrån, kom snabbt med posten och allt bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Beställde ett nytt OEM-batteri till en Galaxy S5 som hade sämre kapacitet än det två år gamla. Påtalade detta och de skickade ut ett nytt. Som var precis lika dåligt. Efter detta gav jag upp och fick istället pengarna tillbaka. Beställde även ett skyddsglas till en S7 Edge som passade löjligt dåligt, slet av det efter några dagar eftersom känsligheten i skärmen försvann. Men har beställt andra delar (skal etc) som det inte varit några stora bekymmer med. Det är absolut en seriös butik, men kvalitetsmässigt kanske inte så mycket att lita på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301313:

Hej! Jag har handlat en del från teknikdelar men har börjat använda mig utav ett företag som heter teknikgrabbarna istället :). har haft en del klagomål på teknikdelar då dom marknadsför sina saker som original fast dom egentligen inte är det.. rekommenderar starkt teknikgrabbarna även om dom är relativt nystartade, bättre priser, otroligt kunniga om du har frågor angående deras produkter och dom skickar sakerna samma dag MVH Alex

Intressant första inlägg med tanke på att en av teknikgrabbarnas befattningshavare också heter Alexander och är född 1993, men det kanske bara är slumpen, vad vet jag.

shill

Dold text
Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Det som känns konstigt med livstids garanti är att det betyder ju absolut ingenting. Teknikdelar får inte kontrollera telefonen utan att ta över garantin (vilket dom inte gör) och Apple rör den aldrig mer.

Varför skulle dom ta över garantin för telefonen menar du? De lämnar livtids garanti på skärmen i sig.

Skrivet av Mikaelmannen:

Så vid eventuellt strul är det mer frågan hur dom gör. I teorin är dom tvungna att ersätta alla skärmar som pajar men tvivlar dom gör det utan gnägg.

Det normala vore att det ersätter de skärmar som har fel som täcks av garantin eller vad menar du?

Permalänk
Medlem

För att då nån annan än Apple rör telefonen försvinner all garanti från Apple. Så antingen får de ta över garantin på hela telefonen eller mer troligt att man förverkar den.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

För att då nån annan än Apple rör telefonen försvinner all garanti från Apple. Så antingen får de ta över garantin på hela telefonen eller mer troligt att man förverkar den.

Är du förvånad över att garantin blir förbrukad när någon annan än auktoriserad verkstad lagar telefonen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

För att då nån annan än Apple rör telefonen försvinner all garanti från Apple.

Jag har inte sagt emot det heller.

Skrivet av Mikaelmannen:

Så antingen får de ta över garantin på hela telefonen eller mer troligt att man förverkar den.

Om man lämnar in telefonen eller byter skärm själv så lär man ju ha en trasig skärm som inte täcks av garantin redan och då är den ju redan minst delvis förbrukad.

Att de skulle vara tvungna att lämna garanti (som för övrigt inte är reglarat i lag) på hela luren för att de byter skärm är inte rimligt.

Permalänk
Medlem

Vet inte om du anstränger dig för att missförstå. Om du lagar telefonen hos Apple under garanti tiden är den kvar. Om du lagar den på annat sätt är du utan.
Finns fler problem än trasig skärm man kan få på en telefon så förverkad garanti bör tas med i kalkylen.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Intressant första inlägg med tanke på att en av teknikgrabbarnas befattningshavare också heter Alexander och är född 1993, men det kanske bara är slumpen, vad vet jag.

shill

Dold text

Snacka om smygreklam.
Användaren är redan avstängd, så något skumt var det ju.
Nystartade företag i all ära, jag nekar dem ingen framgång.
Men skall man göra reklam för något så skall det vara tydligt, inte ett inlägg på Sweclockers direkt.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Bara bra erfarenheter av Teknikdelar, handlat mobiltelefonreservdelar ca 5-7ggr av dom och grejorna har alltid fungerat

Permalänk
Medlem

Gammal tråd men lägger till mina erfarenheter ändå:
Beställde skärmskydd och fodral till min nya mobil (Moto g7) förra veckan. Allt korrekt och snabbt levererat.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Beställde ett nytt OEM-batteri till en Galaxy S5 som hade sämre kapacitet än det två år gamla. Påtalade detta och de skickade ut ett nytt. Som var precis lika dåligt. Efter detta gav jag upp och fick istället pengarna tillbaka. Beställde även ett skyddsglas till en S7 Edge som passade löjligt dåligt, slet av det efter några dagar eftersom känsligheten i skärmen försvann. Men har beställt andra delar (skal etc) som det inte varit några stora bekymmer med. Det är absolut en seriös butik, men kvalitetsmässigt kanske inte så mycket att lita på.

Lustigt det där, att de flesta ersättningsbatterier till Samsung-mobiler verkar vara fusk och fake-batterier från Kina.

Härom veckan frågade en tant (70plusare) jag känner mig om att köpa ett nytt batteri till hennes Galaxy Note 3, vilket hon gjorde på nätet då hon hittade Samsung Note 3 Batteri Original etc. Jag hade vägarna förbi med min fru och hälsade på, därav hon gav mig det nya för att byta i Note 3:an. Jag blev lite misstänksam när jag jämförde de båda batterierna, för det gamla hade Koreansk text vilket det nya INTE hade. Jag letade fram en bra köksvåg och vips! Det gamla batteriet vägde in på 55-56 gram och det "nya" ca 50 gram. ~ 10% alltså i bästa fall. Fusk, fake och mygel. USCH! Batteriet i original är väl ca 3100-3300 mAh, kan tänka mig att det nyare fake-batteriet är 2400-2600 on a GOOD day. Vart köper man ett bra batteri, för vettiga pengar? Någon som vet?

Tänkvärt iaf.

Ha det!

Permalänk
Medlem

Har shoppat batteri till iPhone 5S, fungerade fint.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag köpte USB C till Lightning kabel, innan köpet så kontakta jag deras kundtjänst och ville bekräfta om de funka med snabbladdning via USB PD 9V/2A. Vilket de bekräfta. Men när jag fick hem dem så visade det sig att så inte var fallet. Det tog lite tid innan de svara på förfrågan om reklamation, trots påminnelse. Jag vet inte om det påverkade men efter en vecka så logga jag in på Klarna och klicka i att jag har problem med produkten, efter det så hörde de av sig. I slutändan fick jag pengarna tillbaka men de säljer ändå produkten med samma text fortfarande.

Permalänk
Medlem

Teknildelar är bra så länge allt går bra. Men strular något med en leverans eller något annat så är det väldigt svårt att få hjälp. Deras 1-3 dagar de lovar håller de inte heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bytte precis skärm på en iphone 6S+, beställde den billigare från dem.
Fungerar fint såhär långt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Teknikdelar

Jag passar på att varna för teknikdelar. Från att ha varit snabba med leveranser och bra kundtjänst så har man gått till autosvar och uteblivna leveranser.
Jag kommer inte att handla där fler gånger.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte förra veckan och det trillade in problemfritt här, funkat bra de gånger jag beställt.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Skrivet av Valonen:

Köpte förra veckan och det trillade in problemfritt här, funkat bra de gånger jag beställt.

Jo det är min tidigare erfarenhet av teknikdelar. Tråkigt när man måste revidera sin uppfattning...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

För något år sedan beställde jag ett batteri till mobiltelefon. Batteriet var trasigt, och telefonen slocknade titt som tätt. Det var däremot inga problem att lämna tillbaka det. Kommer nog inte handla just batterier därifrån igen, men möjligen saker som skal och dylikt.