Permalänk

Spel kraschar efter ett par minuter.

Hej,

Har problem med min dator. Spelen jag spelar (CS:GO samt Fortnite) har börjat kraschat efter ett par minuter av spelande. Temperaturerna ser bra ut och jag har inte överclockat något.

Operativsystem: Windows 10
CPU: i7 8086k (35-40C utan spel och max 66C under spelande) med Corsair H150i PRO.
GPU: Zotac GTX 1080Ti (30C utan spel och max 70C under spelande)
Ram: 2x8GB G.Skill Trident Z
PSU: RM750x
Moderkort: MSI Tomahawk z390.

Har precis omformaterat hela datorn och då installerat helt nya drivers men det fortsätter att krascha.

Har någon varit med om något liknande och hittat en lösning på detta? Eller finns det någon som vet vad det kan vara som är fel?

Mvh

Permalänk
Medlem

Vad för typ av krasher? Vilken BIOS-version har du? Det kom en ny 2018-11-15.

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson:

Vad för typ av krasher? Vilken BIOS-version har du? Det kom en ny 2018-11-15.

.
Jag kör med: E7B18IMS. 100 09/04/2018

Spelen stänger bara av sig utan något felmeddelande och allt annat fungerar utmärkt efter att spelen kraschar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cardmagician:

.
Jag kör med: E7B18IMS. 100 09/04/2018

Spelen stänger bara av sig utan något felmeddelande och allt annat fungerar utmärkt efter att spelen kraschar.

Jag hade liknande problem tidigare och det visade sig vara en BIOS-uppdatering som löste det. Så börja med det.
Annars bör du köra memtest86 över en natt för att se om något av dina minnen är trasiga.

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson:

Jag hade liknande problem tidigare och det visade sig vara en BIOS-uppdatering som löste det. Så börja med det.
Annars bör du köra memtest86 över en natt för att se om något av dina minnen är trasiga.

Uppdaterade bios, det verkar funka nu! Tack för hjälpen!