Hittar inte spel i Store-appen

Permalänk
Vägledare

Hittar inte spel i Store-appen

Hej

Skaffade Game Pass för någon dag sedan men nu hittar jag inte vissa spel som jag vill prova.

Ashen - Spelet dyker inte alls upp när jag söker i Store-appen men när jag söker på det på Store-hemsidan så finns det där. Förösker jag installera det genom hemsidan får jag meddelande om att jag inte har någon "tillämplig enhet".

Mutant Year Zero: Road to Eden - Samma som ovan

Hellblade: Senua's Sacrifice - Hittar spelet i Store-appen men kan inte installera det då det står att det inte ingår i Game Pass, vilket ju inte stämmer. Gör jag samma sökning på Store-hemsidan så kommer spelet upp och det står att det ingår i Game Pass men försöker jag installera det den vägen får jag samma meddelande om att jag inte har "tillämplig enhet".

Kollar de svenska versionerna av Microsoft Store.
Har provar att rensa Store-appens cache och återställa appen från Inställningarna.
Någon som har någon aning om vad som pågår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miikks:

Hej

Skaffade Game Pass för någon dag sedan men nu hittar jag inte vissa spel som jag vill prova.

Ashen - Spelet dyker inte alls upp när jag söker i Store-appen men när jag söker på det på Store-hemsidan så finns det där. Förösker jag installera det genom hemsidan får jag meddelande om att jag inte har någon "tillämplig enhet".

Mutant Year Zero: Road to Eden - Samma som ovan

Hellblade: Senua's Sacrifice - Hittar spelet i Store-appen men kan inte installera det då det står att det inte ingår i Game Pass, vilket ju inte stämmer. Gör jag samma sökning på Store-hemsidan så kommer spelet upp och det står att det ingår i Game Pass men försöker jag installera det den vägen får jag samma meddelande om att jag inte har "tillämplig enhet".

Kollar de svenska versionerna av Microsoft Store.
Har provar att rensa Store-appens cache och återställa appen från Inställningarna.
Någon som har någon aning om vad som pågår?

Jag tror det handlar om vilken plattform du försöker köpa spelet till, se t.ex. Hellblade:

https://www.microsoft.com/sv-se/p/hellblade-senuas-sacrifice/... - PC: 269kr
https://www.microsoft.com/sv-se/p/hellblade-senuas-sacrifice/... - Xbone: Ingår med Xbox Game Pass eller 269kr

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Vägledare

@evil penguin: Jaha, där ser man. Tack för svaret!