Permalänk
Medlem

Dell XPS 13 9370

Köpte en återlämnad Dell xps 9370 från Elgiganten, den är i princip bara uppackad och testad men jag har ångrat mig och vill bli av med den.

4K touch-skärm
16 gb ram
512 gb ssd
i7 8550U

Ingår: Kvitto, kartong, laddare etc.

Kan tänka mig byta mot grafikkort + kontanter.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Varför lämnar du inte bara tillbaka det? Du har ju rimligen öppet köp fortfarande om du bara "packat upp den och testat"

Permalänk
Skrivet av EpicJoey:

Säljer min XPS 13 pga av för många datorer och för lite ram-minne

Det är en XPS 13 9370 (årets modell) med intel core i5 (fyrkärnig, nytt för i år), 8 gb ram samt 500 Gb SSD, skärmen är 4K touch. Jag köpte datorn från Dell i Juni i år men stör mig lite på att den bara har 8gb ram som förvisso räcker men jag vill ha mer än vad jag behöver. Dessutom köpte jag precis en ny MacBook så jag lägger ut denna för att se om någon är intresserad.

Datorn levererades med en 256 Gb SSD, jag köpte en 500 Gb SSD som jag valde att byta ut själv då jag trodde att det var lätt att öppna datorn. När jag öppnade datorn så skadades den högra högtalaren kosmetiskt, dvs det är inget fel på funktionen men lite svart färg saknas på "grillen" som dessutom är lite deformerad. Dessutom saknas lite små plastbitar på baksidan. Bilder finns på båda skadorna.

Bilder -> https://www.dropbox.com/sh/qps2cuoho3nzeuv/AADx9rLlX2ESULXeWX...

Nypris för denna dator med 256 Gb ssd är ca 16000, jag har som sagt byt ut denna ssd mot en större som kostade ca 2000 kronor. Jag kan inte säga exakt vad datorn är värd med tanke på skadorna så ni får lägga bud, börjar på 10 000, köp nu 14000.

Läs hela annonsen här

???

Permalänk
Medlem

2500kr+ frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Varför lämnar du inte bara tillbaka det? Du har ju rimligen öppet köp fortfarande om du bara "packat upp den och testat"

Eftersom jag köpte den som returnerad produkt gäller inte elgigantens normala returrätt, jag harvar ringt kundservice en hel del men det verkar inte gå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Audioslave:

Jag köper många datorer impulsivt, oroa dig inte, har kvitto på allt 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicJoey:

Jag köper många datorer impulsivt, oroa dig inte, har kvitto på allt 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Driver du eller? Klart man ska vara orolig. Du skriver i din förra annons att du säljer en dator som är skadad vilket du inte nämner något om i denna annons. Är detta samma dator?!

Permalänk
Medlem

Och om du nu "ångrar" detta köp fast du hade likadan eller samma dator till försäljning i slutet på augusti så undrar jag vad du gör...

Permalänk
Medlem

Nej det är inte samma dator, det är en ny dator. Förra datorn var i5/8gb/256gb denna är i7/16gb/512gb. Det finns kvitto på denna, om du bryr dig har jag kvitto på andra också. Det finns inga skador på den här, skadorna på den förra uppstod bär jag försökte uppgradera ssd:n, något jag aldrig kommer försöka mig på igen. Det var också huvudanledningen till att jag sålde den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har den det klassiska "coil or fan noise" problemet?
Jag är intresserad beroende på vad du vill ha för datorn.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deerhall:

Har den det klassiska "coil or fan noise" problemet?
Jag är intresserad beroende på vad du vill ha för datorn.

Inte vad jag har märkt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag blir nyfiken, vad är det som gjorde att du ändrade dig och inte vill ha datorn längre? Dell XPS ska väl vara en fin laptop, så vitt jag har förstått.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Budar 3800+frakt känns ganska sketchy från kommentarerna, men behöver en skoldator!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VirtualIntent:

Jag blir nyfiken, vad är det som gjorde att du ändrade dig och inte vill ha datorn längre? Dell XPS ska väl vara en fin laptop, så vitt jag har förstått.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är en bra dator men jag har en MacBook Pro också

Permalänk
Medlem
Skrivet av bboy-basil:

Budar 3800+frakt känns ganska sketchy från kommentarerna, men behöver en skoldator!

Skickades från m.sweclockers.com

Noterat, kommer aldrig släppa den för det priset dock. Om du är orolig för något får du gärna ställa fler frågor. Jag har papper på allt så det borde inte vara något som helst problem för en eventuell köpare 👍

Permalänk
Skrivet av EpicJoey:

Det är en bra dator men jag har en MacBook Pro också

Men den MacBook Pro hade du säkert innan du köpte Dell XPS också, det lär ha varit någonting som fick dig att ändra dig?

Kan du säga nått om ungefär vid vilken prisnivå du skulle kunna släppa datorn? Hur mycket gav du för den hos Elgiganten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VirtualIntent:

Men den MacBook Pro hade du säkert innan du köpte Dell XPS också, det lär ha varit någonting som fick dig att ändra dig?

Kan du säga nått om ungefär vid vilken prisnivå du skulle kunna släppa datorn? Hur mycket gav du för den hos Elgiganten?

Har kört Mac OS länge och var sugen på att byta, är besviken på pekplattan, finns inget som slår en macbook där. Sen blir jag inte riktigt vän med Windows, det ser snyggt ut men när jag utvecklar kan det bete sig rätt dumt. Inga stora grejer men jag kände inte att jag verkligen kunde motivera utgiften eftersom jag inte kommer använda den så mycket.

Den kostade 15052 hos Elgiganten, möjligt att den fortfarande gör det, kolla om de har några återlämnade produkter. Jag kan tänka mig gå ned 500 till 14500, men det är nog min smärtgräns.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tja, intresserad av byte rakt av mot Palit RTX 2080 OC 8GB?

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yakoubm5:

Tja, intresserad av byte rakt av mot Palit RTX 2080 OC 8GB?

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Inte rakt av, kan du tänka dig lägga pengar mellan?

Permalänk

bud 5000 kr