Permalänk

Kylare till Am4 (?)

Tänkt uppgradera till ett nytt moderkort, processor & minnen och då verkar de som Ryzen är rätt bra för priset just nu. Men blev lite fundersam angående kylare till denna, vill inte köra på den medföljande och söker då någon eftermarknadskylare som simpelt går att montera på detta bräde.

Har tidigare kört på simpla, billiga Be Quiet - Pure Rock. Men verkar som man inte kan montera den på samma sätt som innan?

Har ni några rekommendationer på en bra kylare som monterar "som vanligt" (?)
Är förövrigt en 5 2600x som den ska sitta på.

Tack på förhand

Kanske du kan skicka en bild på hur du monterat din kylare & hur det ser ut?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

budget?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

@Vzano: Ja alltså helst så billigt som möjligt, men upp till 900:- kan man nog sträcka sig

Permalänk
Medlem

för 900 kr hade jag köpt noctuas d15 eller 14 om du får plats med dessa i chassit.

Finns färdigt med am4 kit, men man kan även beställa ett monterings kit för typ 100kr om man redan har en noctua kylare sedan innan.

Permalänk
Medlem

Bara så du vet så klarar medföljande kylaren en hel del, ser ok ut och har RGB om man nu vill ha det.

Den är lite biffigare än kylarna som medföljde 1600 t.ex.

Men ska du köra max clock så behöver du naturligtvis en bra (dyr) kylare men därmed tappar man väl lite av "bra pris" konceptet.

Permalänk

Har en be quiet dark rock pro 4. Tyst, sval och stor som ett hus. Kan *host*varmt rekommendera

Visa signatur

Desktop: Fractal Define C / Gigabyte Aorus Elite B550 V2 AMD Ryzen 5800X3D / Be Quiet! Dark Rock Pro 4 / Corsair Vengence 3600MHz 32GB DDR4 / Radeon RX 7900 XT 20GB
Server: SilverStone Grandia GD09 / MSI x470 Gaming Pro Carbon / AMD Ryzen 2700X / Corsair Vengence 3200MHz 16GB DDR4 / Nvidia GT 710

Permalänk
Medlem
Skrivet av eLEMENT:::

Har en be quiet dark rock pro 4. Tyst, sval och stor som ett hus. Kan *host*varmt rekommendera

Jag byggde ihop en AM4-rigg med en sådan igår. Riktigt bra kylare det där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kör på en Noctua D15, fruktansvärt tyst och sval, är helnöjd till mitt 2700X
Var riktigt enkel att montera också

Visa signatur

| Ryzen 7 2700x | MSI X470 Gaming Pro Carbon | 16GB HyperX Fury 2933MHz | Noctua NH-D15 SE-AM4 | ASUS Rog Strix 1080Ti | 256GB 850EVO, 525GB MX300 | Corsair RM850x | Fractal Design R6 | ASUS ROG Swift PG279Q (IPS 1440p) | Acer Predator XB271H (TN 1080p) | Glorious Model O & Asus Rog Strix Flare | Bowers&Wilkins P7 | Marantz HD-DAC1 | Svive Hydra Mikrofon Pro